Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4317127 Humanitats i Patrimoni Digitals | OB | 0 | 2 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Coneixements propis del Màster en Humanitats i Patrimoni Digitals. En general, es demanen coneixements a nivell de grau en disciplines de Ciències Humanes i/o Socials. La formació també pot ser útil a professionals graduats / des en informàtica que es vulguin especialitzar en l'ús de tecnologies digitals en l'àmbit de les Humanitats i estudis culturals. Es demana familiaritat amb els ordinadors i de paquets ofimàtics més usuals. Tot i que no és obligatori, es recomana una formació prèvia, a nivell bàsic, en l'ús de bases de dades informatitzades, cartografia assistida per ordinador, fotografia digital i estadística.
La bibliografia fonamental i de referència està en anglès, així com el programari a utilitzar. Es recomana per tant, coneixement de l'anglès a nivell de lectura especialitzada.
El Mòdul “Pràctiques Externes” preveu la realització obligatòria de pràctiques específiques en diverses institucions culturals públiques i privades, on l’alumnat pot exercir la pràctica de diferents activitats relacionades amb els coneixements adquirits i les capacitats desenvolupades durant la docència teòrica-pràctica.
Les activitats pràctiques s’ajusten d’un estipulat en el procés PC3. Gestió de pràctiques externes al Sistema de Garantia Interna de Qualitat (SGIQ) de la Facultat de Filosofia i Lletres de la UAB.
D'acord amb el procés de declaració del SGIQ, els objectius formatius de les pràctiques externes al seu fill:
1. Permetre que l’alumnat apliqui i compleixi els coneixements teòrics i pràctics adquirits al llarg de la formació acadèmica.
2. Facilitar el coneixement de la metodologia de treball adequada a la realitat professional en que l’ alumnat haurà d’operar, contrastant i aplicant els coneixements i les competències adquirides.
3. Afavorir l'adquisició de competències tècniques, metodològiques, personals i grupals que es preparen al graduat / a per a l'exercici d'activitats professionals.
4. Obtenir una experiència pràctica que faciliti la inserció de l'alumnat en el mercat de treball i millorar la seva ocupació futura.
5. Afavorir l’ adquisició i posada en pràctica de valors d'innovació, creativitat i emprenedoria.
Donat el caràcter obligatori de les pràctiques, la coordinació de la titulació es compromet a proporcionar una plaça adequada en una institució cultural ogrup d’investigació, atenent al possible els interessos i sol·licituds de l’alumnat, però atenent a les disponibilitats i records de col·laboració subscrits cada any amb diferents institucions. En el cas que més d’ un estudiant estiguin interessats en una mateixa plaça en institució o grup concret, la coordinació de la titulació, en col·laboració amb la comissió de docència i la institució implicada habilitaran un mecanisme de concurrència que té en compte els coneixements tècnics de l'estudiant, el seu expedient acadèmic i la seva experiència professional prèvia.
La Facultat de lletres de la UAB manté acords de col·laboració per pràctiques docents amb diverses institucions culturals que aniran canviant cada any. També existeix la possibilitat de realitzar les pràctiques en laboratoris d’ investigació de la UAB I de la UPF. A inicis de curs es convocarà a l’ alumnat amb el llistat de places disponibles i dels temes i projectes que es poden realitzar a cada una. Si un estudiant creu que es pot fer alguna activitat pràctica a una institució que no està al llistat inicial, s’ avaluarà la possibilitat de signar un acord amb l’ institució. Si no es pogués signar en el temps disponible, l’ alumne haurà de triar alguna activitat de entre les ofertes.
Realització de Treballs pràctics en matèria digital, ja sigui en la institució cultural escollida, en instal·lacions de les universitats o a elecció de l'alumnat, en comú acord amb el personal responsable de la institució. Davant la possible interrupció de les activitats presencials per raó de força major, el professorat publicarà les alternatives i les comunicarà a la institució col·laboradora i a l'alumnat.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Presentació inicial del treball a realitzar | 2 | 0,08 | 9, 10, 14, 15, 16, 17, 29, 30, 31, 33, 42, 44 |
Tipus: Supervisades | |||
Realització de l'activitat pràctica | 46 | 1,84 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 |
Tipus: Autònomes | |||
Documentació | 3 | 0,12 | 14 |
Aquesta assignatura no permet avaluació única.
L’alumne que hagi realitzat les pràctiques a satisfacció de l’ institució obtindrà 3.3 punts del total de 10 amb que es puntua a l’assignatura. En funció de les faltes d’assistència i l’estat de finalització de l’ activitat, el personal de l’ institució podrà reduir aquesta anotació.
Les pràctiques seran avaluades pel personal responsable de la institució que supervisa l’ activitat de l’alumnat. El seu informe adreçat al professorat coordinador de les pràctiques afegirà altres 3.3 punts a la nota final.
L’ alumnat elaborarà i lliurarà a l’ institució i al professorat coordinador un informe raonat de l’ activitat realitzada i de l’ aprenentatge que consideri ha assolit amb la seva realització. Aquest informe, avaluat pel coordinador/a del mòdul atorgarà altres 3.4 punts a la nota final.
En el moment de finalització de l’ activitat, el professorat informarà (Moodle, SIA) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
L’estudiant rebrà la qualificació de No avaluable sempre que no hagi fet un 50 % de les activitats pràctiques especificades a l’ inici.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
En cas que les pràctiquesno es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Moodle, Teams, etc. El professorat vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Informe de progrés de l'alumnat elaborat pel personal responsable en la institució. | 33% | 33 | 1,32 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 |
Lliurament a la institució i professorat coordinador dels informes i memòries per part de l'alumnat. | 33% | 33 | 1,32 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 |
Realització de les pràctiques. | 33% | 33 | 1,32 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 |
No rellevant en aquest mòdul
L' elecció del programari es farà depenent de l' activitat.