Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4316837 Gestió Turística del Patrimoni Cultural | OB | 1 | 1 |
Per consultar l'idioma/es de l'assignatura caldrà anar a l'apartat "Metodologia" de la guia docent.
No hi ha prerequisits
L’objectiu d’aquest mòdul és aprofundir en el marc conceptual que relaciona el turisme, el patrimoni i el territori, on aquesta relació es desenvolupa per poder adquirir destreses necessàries per a la seva correcta gestió. Una relació que necessita dels següents continguts per se desenvolupada adequadament: proporcionar el coneixement avançat respecte l’estructura i segmentació de l’activitat turística aplicant-la a l’àmbit concret de les arts i humanitat per poder desenvolupar la gestió del coneixement sobre els recursos patrimonials existents en el territori. Contemporàniament, els continguts també contemplen els instruments necessaris per aprofundir en l’anàlisi de la demanda turística d’àmbit cultural, l’aplicació de les noves tecnologies (E-tourism) sobre l’oferta territorial i els seus recursos patrimonials. Així com, desenvolupar els marcs interpretatius que millor s’adapten als recursos patrimonials aconseguint, d’aquesta manera, la proposta de nous productes turístics adaptats al patrimoni i al territori de manera sostenible i accessible
Els continguts d'aquest mòdul són els següents:
La metodologia docent que s'utilizarà serà una combinació entre classes expositives, pràctiques a l'aula i fora de l'aula, aprenentatge cooperatiu, tutories, lectures d'articles, informes i llibres d'interès així com dinàmiques de grup.
L'idioma utilitzat serà el castellà.
Nota: es reservaran 15 minuts d’una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l’alumnat de les enquestes d’avaluació del professorat i d’avaluació de l’assignatura/mòdul
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes Teòriques | 26 | 1,04 | 2, 4, 6, 9, 12, 13 |
Tipus: Supervisades | |||
Classes Supervidades i tutories | 23,5 | 0,94 | 3, 10, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de Treballs | 22 | 0,88 | 1, 7, 9 |
Estudi | 72,5 | 2,9 | 1, 11, 5 |
El sistema d'avaluació es basa en:
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Defensa Oral de Treballs | 35% | 4 | 0,16 | 2, 11, 4, 10, 12 |
Lliurament de Treballs | 35% | 0 | 0 | 1, 3, 11, 7, 10, 9, 8 |
Participació activa a classe | 20% | 0 | 0 | 2, 3, 11, 5, 8, 13 |
Proves de Sintesis | 10% | 2 | 0,08 | 4, 7, 6, 12 |
Referències bàsiques
BLANCO, Asunción et al. (2021). Diccionario de Turismo. Ed. Cátedra. Madrid.
COHEN, Carolina; Benseny, Graciela (2016). Turismo y Territorio. Un abordaje teórico desde los conceptos: recursos territoriales y atractivos turísticos. In Lan, Diana, (Ed.), Geografías en diálogo. Aportes para la reflexión (pp.35-41). Buenos Aires.
CANOVES, Gemma; BLANCO-ROMERO, Asunción; PRAT, José María y VILLARINO, Montserrat (eds.) (2017). Turismo de interior en España. Productos y dinámicas territoriales. Publicaciones de la Universidad de Valencia, Valencia.
CANOVES, Gemma y LOPEZ-PALOMEQUE, Francisco (eds). (2014). Turismo y territorio. Innovación, renovación y desafíos. Ed. Tirant lo Blanch. Valencia.
PRIESTLEY, Gerda. y ROMAGOSA, F. (dirs.) (2013). Nuevos horizontes en la gestión del turismo. EUTDH – UAB, Bellaterra.
VERA, José Fernando (coord.) (2011). Análisis territorial del turismo y planificación de destinos turísticos. Ed. Tirant lo Blanc, València.
Referències complementàries
HERMOSILLA PLA, Jorge et.al. (2017). Guía para la elaboración de planes de desarrollo territorial turístico. Universitat de Valencia
OCHOA Fredy A. y MORALES BETANCOURT, Diana (2016). Tejiendo el Territorio. Lineamiento para la construcción dle turismo desde lo local. Universidad Externado de Colombia
En la plataforma de moodle