Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313794 Bioquímica, Biologia Molecular i Biomedicina | OB | 0 | A |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Graduats en Bioquímica, Biotecnologia, Biologia, Ciències Biomèdiques, Genètica, Microbiologia, Medicina, Química, Farmàcia, Ciències Computacionals, Física o Veterinària.
L’anglès és l’única llengua emprada al mòdul, tant a les explicacions dels docents com a les tutories, discussions a l’aula, els materials i a les presentacions orals i treballs escrits per part dels estudiants. Per aquest motiu és altament recomanat tenir un nivell mitjà-alt de la llengua (B2, Cambridge First, TOEFL 87-109).
L’objectiu global del mòdul és que l’estudiant adquireixi competències bàsiques de recerca en Bioquímica, Biologia Molecular i Biomedicina, per tal d’establir unes bases sòlides com a futura científica biomolecular. Els objectius concrets es detallen a la secció Continguts.
(Vegeu continguts detallats a la guia docent en anglès)
1- Al taulell
1.1- Competències en diseny experimental
1.2- La vida al laboratori
1.3- Integritat científica
2- Comunicar ciència
Competències en comunicació oral i escrita en ciència
3- Journal Clubbing
Aquest mòdul és eminentment pràctic, donat que té com a finalitat que el futur investigador biomolecular adquireixi competències de recerca i confiança en ell mateix. Per aquest motiu, totes les sessions es basen en aprenentatge pràctic, experiencial, en primera persona, on l’estudiant és el centre del seu aprenentatge. Pel mateix motiu, la càrrega de treball (avaluat) és significativa.
A tall orientatiu, les sessions TE i SEM es desenvoluparan de la següent manera, si bé prevaldran en cada cas les necessitats dels docents:
Presentació i discussió del Journal Clubs. L'estudiant ha de preparar la presentació i discussió de 5 articles de recerca de la seva elecció entre els 10 que s'ofereixen.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes a grup complet (TE, double helix) i seminaris a grup partit (SEM, Crick / Franklin) | 56 | 2,24 | 1, 3, 5, 6, 8, 9, 10, 12, 14, 15, 16, 17, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 |
Tipus: Supervisades | |||
Presentació dels treballs i dels Journal clubs | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 |
Treball supervisat a l'aula | 36 | 1,44 | 1, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 16, 17, 20, 21, 22, 23, 25, 26 |
Tutories individuals | 5 | 0,2 | 1, 3, 6, 8, 9, 10, 12, 14, 15, 16, 17, 20, 22, 25, 26 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball de preparació dels treballs i dels Journal Clubs | 100 | 4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 |
Avaluació continuada:
Els detalls especifics seran facilitats pels diferents docents. La contribució de cada bloc a la nota final és proporcional a la càrrega de treball.
- Disseny experimental (DGQ 23%)
- Recerca clínica (IR 8%)
- Comunicació científica (EC 22%, JA 9%)
- Iintegritat científica, seguretat i bones pràctiques, bioseguretat (OZ 7%, JF 4%, AC 2%)
- Pràctiques de laboratori informàtic (MT 5%, MA 5%)
- Presentació i discussió dels Journal Clubs (15%)
Absència no justificada a les sessions de treball:
Els docents del mòdul consideren que l'aprenentatge pràctic i experiencial constitueix l'estratègia d'aprenentatge més poderosa. Per aquest motiu totes les sessions presencials són d'aprenentatge experiencial, que no pot ser recuperat. En conseqüència, les absències que no siguin justificades documental per causa major promitjaran zero proporcionalment al número d'hores.
Lliuraments de treballs fora de termini:
Els treballs lliurats fora de termini sense una causa de força major documentada, seran penalitzats amb una deducció del 10% del total de la nota per dia d'endarreriment, amb un límit de 5 dies, passats els quals el treball rebrà un zero. Si el professorat publica les notes o les solucions abans, la nota també serà zero.
Mòdulo aprovat:
Nota mitjana ponderada igual o superior a 5,0/10.
Recuperació:
Donat quel'avaluació del mòdul està basada en treball continuat, bona part d'ell a l'aula, no existeix opció de recuperació.
Avaluació única:
Aquest mòdul no ofereix l'opció d'avaluació única.
No avaluable:
L'estudiant que hagi lliurat menys de 2/3 de les evidències d'aprenentatge serà qualificat com a "No avaluable".
Casos de manca d'ètica
Els treballs escrits i els documents de les presentacions seran analitzats amb programes de detecció de plagi. La detecció de plagi en un sol dels treballs implicarà suspendre tot el mòdul sense opció de recuperació.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Presentació i defensa de treballs | 82% | 8 | 0,32 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 |
Presentació i discussió de Journal Clubs | 18% | 10 | 0,4 | 1, 3, 4, 5, 8, 10, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 24, 25, 26 |
Tots els textos estan disponibles a les biblioteques de la UAB.
- At the Bench. A laboratory Navigator. Kathy Barker. Cold Spring Harbor Laboratory Press, 2005.
- Experimental Design for Biologists. David J. Glass. Cold Spring Harbor Laboratory Press, 2007.
- Statistics at the Bench. A Step-by-Step Handbook for Biologists. Martina Bremer. Cold Spring Harbor Laboratory Press, 2009.
- How to Present at Meetings. George M. Hall, Neville Robinson. BMJ Books, London, 2011.
- Academic English Phrasebank: http://www.phrasebank.manchester.ac.uk
Cap.