Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313402 Recerca i Intervenció Psicosocial | OT | 0 | 1 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
No existeixen prerequisits per a cursar el mòdul
- Conèixer diferents marcs de comprensió de la realitat psicosocial.
- Identificar les potencialitats i debilitats dels diferents marcs de comprensió presentats com a eines per a l'anàlisi de fenòmens psicosocials.
- Desenvolupar habilitats per a la recollida i anàlisi d'informació per a la comprensió de problemes socials complexos.
1. Anàlisi socio-històric de les possibilitats d'acció i transformació social
2. Aproximació als fenòmens, problemàtiques i necessitats socials des de les perspectives socio-cognitives, construccionistes i post-construccionistes
3. Comprensió, definició i transformació de la realitat social des de les perspectives feministes
4. Aportacions de la sociologia del coneixement científic per a la comprensió i transformació dels fenòmens psicosocials.
5. Implicacions de les concepcions de subjecte per a l'acció i transformació psicosocial.
La metodologia docent i les activitats formatives són les següents:
-Classes magistrals
Seminaris (discussió grupal)
-Exposicions orals
-Tutories
Elaboració de treballs
-Lectura d'articles, llibres i informes d'interès
-Estudi personal
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Cerca de informació | 24 | 0,96 | 5, 6 |
Classes magistrals i discussions grupals | 44 | 1,76 | 1, 2, 3, 4, 6 |
Exposicions orals | 8 | 0,32 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Treball en grup | 16 | 0,64 | 4, 5, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 32 | 1,28 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs | 50 | 2 | 2, 3, 4, 5, 6 |
Lectura de diferent material (articles, llibres, webpages...) | 50 | 2 | 2, 3, 6 |
Evidències d'Aprenentatge
Qualificació
El mòdul ofereix la possibilitat d'acollir-se a una avaluació única. Aquesta consistirà en el lliurament en els dies que s'indiquin de:
-Un informe de recerca
-Un document escrit que reculli el que seria una presentació oral o comunicació preparada per a un congrés.
-Un informe de l'aprenentatge realitzat en el mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
EV1. Informe d'investigació | 50% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
EV2. Presentació Oral | 30% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
EV3. Informe d'aprenentatge del mòdul pel TFM | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4 |
A continuació es presenta una bibliografia bàsica que permet una aproximació propedèutica al mòdul. La bibliografia específica per a cada tema serà recomanada en cada sessió pel docent concernit.
-Butler, J. (2002) Cuerpos que importan: sobre los límites materiales y discursivos del sexo. Buenos Aires: Paidós.
-Gergen, K. (1999) An Invitation to Social Construction. London: Sage.
-Latour, B. (2005) Reensamblar lo social. Buenos Aires: Manantial.
-Moscovici, S. (1975) Introducción a la Psicología Social. Barcelona: Planeta.
-Veyne, P. (2009) Foucault. Barcelona: Paidós.
No obstant això, per a discents que vulguin anar una mica més enllà dels textos propedèutics i realitzar lectures que ofereixin un marc conceptual similar al que es formularà en el mòdul, recomanem les següents obres:
-Brown, S. & Stenner, P. (2009) Psychology without Foundations. London: Sage.
-Gough, B.; McFadden, M. & McDonald, M. (2013) Critical Social Psychology. An Introduction. London: Palgrave.
-Gough, B. (Ed.) (2017) The Palgrave Handbook of Critical Social Psychology. London. Palgrave.
-Passoth, J.; Peuker, B. & Schilmeier, M. (Eds.) (2014) Agency without Actors. New Approaches to Colective Action. London: Routledge.
No es fa servir cap programari especial.