Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313227 Mitjans, Comunicació i Cultura | OT | 0 | 1 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Haver cursat estudis de llicenciatura o de grau en ciències socials, humanístiques o informàtica
1. Conèixer les dinàmiques dels mercats de la indústria de la comunicació i el paper que té en aquesta les tècniques de gestió empresarial
2. Comprendre que el funcionamient i les dinàmiques de les empreses de comunicació estan generades en el temps per agents, relacions socials, estratègies polítiques, económiques, tecnològiques, necessitats, interessos, accions racionals i que tenen un naturalesa reactiva respecte als paràmetres del context en que es situen.
1. Establir els fonaments de la gestió empresarial de les diferents activitats de la comunicació des d'una perspectiva que consideri tant les especificitats de les empreses com la posició que ocupen en en el seu context macroeconòmic i industrial. Conèixer aquests entorns és el fonament de qualsevol innovació que portin a terme els emprenedors. L'anàlisi de les empreses de comunicació s'ha de completar, a més a més, amb els fonaments de: la gestió de màrqueting, la gestió de producció i la gestió financera.
2. Anàlis de les transformacions estructurals en la indústria de la comunicació: transformacions tecnològiques, polítiques, econòmiques i culturals. L'impacte de l'ecosistema digital.
3. Estratègies de gestió en les empreses de mitjans de comunicació: desenvolupament de nous models de negoci.
En la dinàmica de continguts, es tindrà en compte la perspectiva de gènere.
En les sessions també hi participaran professionals de la comunicació que han impulsat empreses en l'entorn digital.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l'alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l'adequat seguiment de l'assignatura.
1. Classes teòriques interactives
2. Estudi de casos d'estratègies d'empreses de comunicació
3. Lectura
4. Tutories
5. Realització de treballs
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 30 | 1,2 | 2, 3, 6, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Realització treballs per a l'avaluació del curs | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures, realització de treballs | 105 | 4,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
1. Avaluació dels treballs d'anàlisi de casos 50%
2. Presentacions a l'aula dels anàlisis de casos 30%
3.-Diversitat de pràctiques a classe 20%
L'alumnat tindrà dret a la recuperació de l'assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
Pel que fa al procés de la recuperació, l'alumnat que no superi l'assignatura realitzarà una prova final que consistirà en un test teòric (50%) i una part pràctica (50%). En cas de segona matrícula, l'alumnat podrà fer una única prova de síntesi que també consistirà en un test teòric i una part pràctica.
En cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència dels procés disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateix assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Presentació del treball | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Pràctiques de laboratori | 30% | 0 | 0 | 4, 5, 6, 7 |
Treball de fi de mòdul | 50% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
-ROSARIO DE MATEO ET AL. Gestión de empreses de comunicación. Sevilla: Comunicación social. Ediciones y publicacions. (2009)
-MERCEDES MEDINA LAVERÓN. Estructura y gestión de empreses audiovisuales. Ediciones Universidad de Navarra (2015)
-ROBERT PICARD, STEVEN WILDMAN (ED). Handbook on the Economics of the Media. Edward Elgar Publishing (2015)
-DANIEL INNERARITY. Governance in the New Global Disorder. Columbia University Press (2016)
Brevini, Benedetta & Swiatek, Lukasz (2021). Amazon: understanding a global communication giant. Routledge.
Cagé, Julia (2016). Salvar los medios de comunicación. Anagrama.
Hari, Johann (2023). El valor de la atención: Por qué nos la robaron y cómo recuperarla. Ediciones Península.
Peirano, Marta (2019). El enemigo conoce el sistema: Manipulación de ideas, personas e influencias después de la economía de la atención. Debate.
Zuboff, Shoshana (2021). La era del capitalismo de vigilancia. Editora Intrínseca.
Pariser, Eli (2017). El filtro burbuja: Cómo la web decide lo que leemos y lo que pensamos. Taurus.
SOBRE CREATIVIDAD
-R.E. CAVES. Creative Industries. Cambridge., MA: Harvard University Press (2000)
-AMABILE, HADLEY, KRAMER. Creativity under the gun, Harvard Business Review, August: 52-61 (2002)
-GIL, SPILLER. The organizational implications of creativity. California Management Review, 50 (2007)
SOBRE CULTURA ORGANIZACIONAL
-SCHEIN. Organizational Culture and Leadership. San Francisco, CA: Jossey-Bass (1992)
-KÜNG. Innovators in Digital News. London: I.B. Taurus (2015)
--De Mateo, R, Bergés, L., Sabater, M. (2009): "Gestión de empresas de comunicación". Comunicación Social, ediciones y publicaciones. Sevilla-Zamora. Además se tendrá en cuenta la bibliografiá de este libro como complementaria
Per l'edició de textos.