Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313157 Estudis Anglesos Avançats | OT | 0 | A |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Aquesta és una assignatura obligatòria per a l'itinerari de Literatura i Cultura del Màster Oficial d'Estudis Anglesos Avançats de la UAB. Per tant, els estudiants admesos pel màster hauran complert els requisits inicials.
Aquesta assignatura té com a objectiu mostrar com s'aplica la teoria literària a la novel·la del segle XIX i, específicament, com la teoria es relaciona amb la noció controvertida d'adulteri i matrimoni, temes de gran preocupació per a la societat victoriana.
L'assignatura també vol proporcionar una comprensió més completa de la novel·la del segle XIX per dues raons principals. Primer, pel seu enfocament a les institucions modernes de la vida on la teoria també s'ha interessat profundament, com la vida romàntica, el matrimoni, la família o l'estat nació. En segon lloc, la novel·la del segle XIX no només representa una de les anomenades “edats daurades” de la literatura anglesa, sinó que també és el gènere literari que totes les teories han sentit la necessitat d'analitzar amb molta profunditat. En altres paraules, projecta una ombra llarga sobre la nostra literatura i cultura contemporànies
L’enfocament és bàsicament pràctic; se centra en com els enfocaments com el formalisme, el marxisme, el feminisme, el psicoanàlisi (per nomenar només uns quants àmbits de la teoria) han estudiat i discutit la ficció, i com, en conseqüència, es reforcen les interpretacions tant de la ficció com del material crític.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Vegeu la descripció a continuació | 39 | 1,56 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Vegeu la descripció a continuació | 27,75 | 1,11 | 1, 2, 4, 7, 9, 10, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Vegeu la descripció a continuació | 86,25 | 3,45 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 11, 12 |
Requeriments generals:
1. Llegir a fons, de manera metòdica i crítica.
2. Tenir un bon coneixement pràctic dels principals àmbits de la teoria literària i la seva aplicació pràctica a la crítica literària.
3. Per a les obres estudiades, comprendre la recepció d’aquestes novel·les des de la data de publicació fins als nostres dies.
4. Mostrar coneixements suficients del context social i històric pertinent.
5. Conèixer la vida i les obres dels autors més enllà del text estudiat a l’assignatura.
Activitats específiques d'avaluació:
Avaluació única
Revisió
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i la data de revisió de les qualificacions.
Recuperació:
La recuperació d’aquesta assignatura es realitzarà mitjançant una prova de síntesi amb les següents condicions:
- L’alumnat s’haurà d’haver presentat a un mínim de dos terços dels ítems d’avaluació.
- L’alumnat haurà d’haver obtingut una qualificació mitjana igual o superior a 3,5.
- L’alumnat haurà d’haver aprovat el 75% de l’avaluació de l’assignatura.
- La qualificació màxima que es pot obtenir a la recuperació és de 5,0.
No avaluable
L’estudiantat rebrà la qualificació de No avaluable sempre que no hagi lliurat més del 50% de les activitats d’avaluació.
Plagi
Les irregularitats fan referència, per exemple, a copiar en un examen, copiar de fonts sense indicar l'autoria, o un ús indegut de la IA com presentar com a original un treball que ha estat generat per una eina o programa d'IA. Aquestes activitats d’avaluació no són recuperables.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
"Essay" | 50% | 36 | 1,44 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Participació a classe i presentació | 25% | 18 | 0,72 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Treballs | 25% | 18 | 0,72 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12 |
(Per als textos primaris, vegeu "Continguts")
Sense ànim de proporcionar una bibliografia exhaustiva presentem una llista d'obres clàssiques, imprescindibles per entendre la novel·la i el context victorians. Es troben a la Biblioteca d'Humanitats de la UAB.
Un punt de partida molt útil és la sèrie Cambridge Companion, disponible en línia. De particular rellevància són els següents:
no procedeix