Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313157 Estudis Anglesos Avançats | OT | 0 | 1 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Els estudiants han de tenir un nivell avançat d’anglès oral i escrit per tal de complir els requisits del curs amb èxit. Es requereix un nivell mínim de C2.
• Introduir estratègies de pensament crític sobre el multilingüisme des d'una perspectiva sociolingüística cualitativa.
• Presentar els temes més actuals en l'estudi del bilingüisme i el multilingüisme a la societat.
• Proporcionar als estudiants els marcs teòrics necessaris per poder formular les seves pròpies preguntes sobre el tema del multilingüisme.
• Proporcionar als alumnes exercicis en què puguin adquirir experiència pràctica i aplicar els coneixements adquirits a l'anàlisi de casos específics.
A l'inici del curs s'ofereix un programa més detallat dels temes.
Tema 1 Introducció a la sociolingüística qualitativa. Conceptes clau.
Tema 2 Sociolingüística qualitativa. Una perspectiva crítica
Tema 3 Pràctiques lingüístiques bilingües i multilingües
Tema 4 Monolingüisme, bilingüisme i multilingüisme a l'articulació de nacions i estats
Tema 5 Globalització, diversitat lingüística i desigualtat
Tema 6 El valor de la llengua en l'economia
Tema 7 Multilingüisme en l'àmbit laboral
Tema 8 Llengua i identitat
Tema 9. Llengua, poder, ideologia i agència
Tema 10 Anglès en contextos globals multilingües
S'assignarà uns 15 minuts a final de curs per respondre a les enquestes d'avaluació de l'actuació docent i d'avaluació de l'assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Debatir lectures assignades | 10 | 0,4 | 1, 3, 4, 7, 10, 12, 13 |
Lectures assignades | 17 | 0,68 | 10, 12 |
Treball final | 22 | 0,88 | 9, 10, 12 |
Treballs assignades | 20 | 0,8 | 1, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 11, 12, 13 |
Tipus: Supervisades | |||
Preparació per a elaborar exercicis pràctiques | 11 | 0,44 | 9, 10, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Exercicis practiques d'analisi | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13 |
La nota final de l'assignatura es calcularà en funció de
Recuperació
MOLT IMPORTANT: El plagi parcial o total donarà com a resultat immediatament un (0) per el TEMA COMPLET. Plagi consisteix a copiar text de fonts no reconegudes, ja sigui part d'una oració o text complet, amb la intenció de passar-ho com la pròpia producció de l'estudiant. Inclou tallar i enganxar de fonts d'Internet, que es presenten sense modificar en el propi text de l'alumne. El plagi és una ofensa greu. Els estudiants han de respectar la propietatintel·lectual dels autors, sempre identificant les fonts que poden utilitzar; També han de ser responsables de l'originalitat i autenticitat del seu propi text. Es requereix que els estudiants utilitzin llenguatge no sexista en les seves produccions escrites i orals. Per obtenir pautes sobre com fer això, se'ls recomana visitar el lloc web de la Linguistic Society of America (LSA): https://www.linguisticsociety.org/resource/lsa-guidelines-nonsexist-usage. L'ús apropiat del llenguatge serà part dels criteris d'avaluació.
Procediment per revisar les qualificacions obtingudes. En dur a terme cada activitat d'avaluació, els professors informaran els estudiants (en Moodle) els procediments a seguir per revisar totes les qualificacions atorgades i la data en què es durà a terme aquesta revisió. Activitats d'avaluació excloses de la reavaluació. Les tasques setmanals i la participació a classes on activitats no són elegibles per reavaluació.
Les condicions per a la qualificació “No avaluable”: L’estudiantat rebrà la qualificació de No Avaluable sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
AVALUACIÓ NO CONTINUA
És possible sol·licitar una única avaluació per a aquesta assignatura. Per a més informació podeu accedir a l'enllaç: https://www.uab.cat/web/estudis/grau/informacio-academica/avavaluacio/avavaluacio-unica-1345885008033.html
L'avaluació no contínua consisteix en:
· Treball final 40%
· 3 treballs relacionats amb el contingut del curs 30%
· Exercicis pràctics realitzats durant el curs 30%
S'aplicarà el mateix sistema de recuperació dels continguts de l'assignatura que per als estudiants que optin per l'avaluació contínua.
La revisió de la nota final segueix el mateix procediment que per als alumnes matriculats per a l'avaluació contínua
Cal tenir en compte les dates per sol·licitar aquesta modalitat d'avaluació que estipula la Facultat de Filosofia i Lletres.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Participació a les classes i els forums de debat | 30 | 10 | 0,4 | 1, 2, 4, 7, 8, 9, 11, 12, 13 |
Treball final | 40 | 10 | 0,4 | 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13 |
Treballs assignats | 30 | 40 | 1,6 | 1, 2, 3, 9, 10, 12 |
Anderson, Benedict. 1983. (Revised edition 2006). Imagined Communities. London: Verso, 224Pp. ONLINE VERSION: https://zubairabid.com/Semester7/subjects/nationalism/readings/Benedict%20Anderson%20-%20Imagined%20Communities_%20Reflections%20on%20the%20Origin%20and%20Spread%20of%20Nationalism-Verso%20(2006).pdf
Appadurai, Arjun. 1996. Modernity at Large. Minneapolis: University of Minnesota Press, 229 Pp.ONLINE VERSION: https://books.google.es/bookshl=en&lr=&id=4LVeJT7gghMC&oi=fnd&pg=PP11&dq=Appadurai,+Arjun.+1996.+Modernity+at+Large.+Minneapolis:+University+of+Minnesota+Press,+229+Pp.&ots=6PRKsD2gGf&sig=rlHTB_59YZIecOEJQ5CCl8XpZQ0#v=onepage&q&f=false
Bex, Tony & Richard J. Watts (eds.). 1999. Standard English. The Widening Debate. London:Routledge, 312 Pp.
Billig, Michael. 1995. Banal Nationalism. London:Sage, 197 Pp. ONLINE VERSION: https://thecharnelhouse1.files.wordpress.com/2018/10/michael-billig-banal-nationalism-sage-1995.pdf
Blommaert, Jan. 2003. Commentary: A sociolinguistics of globalization. Journal of Sociolinguistics 7/4: 607-623. ONLINE VERSION: https://www.researchgate.net/publication/228040702_Commentary_A_Sociolinguistics_of_Globalization
Blommaert, Jan and Jef Verschueren. 1998. The “migrant” problem. In Jan Blommaert and Jef Verschueren Debating Diversity. London: Routledge. ONLINE VERSION: https://www.researchgate.net/publication/300041832_1998_Debating_Diversity_Analysing_the_Discourse_of_Tolerance_London_Routledge_selected_32-38
Brutt-Griffler, Janina. 2002. World English. Clevedon: Multilingual Matters, 216 Pp.
Cameron, Deborah. 2000. Good to Talk? London: Sage Publications, 213Pp.
Cameron, Deborah. 2000. Styling the worker: Gender and the commodification of language in the globalized service economy. Journal of Sociolinguistics 4/3:323-347. ONLINE VERSION:
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/1467-9481.00119
Coupland, Nikolas, Srikant Sarangi, & Cristopher Candlin (eds.). 2001. Sociolinguistics and Social Theory. London: Longman. ONLINE VERSION: https://www.researchgate.net/publication/27650835_Sociolinguistics_and_Social_Theory
Gellner, E. 1983. Nations and Nationalism. Oxford:Blackwell.
Giddens, Anthony. 1991. Modernity and Self Identity. Stanford: Stanford University Press, Pp. 256 Pp.
Hill, Jane. Published on the web pages http://languageculture.binghamton.edu/symposia/2/part1/index.html and to see the pictures in the article consult the address below:http://www.deaflibrary.org/nakamura/courses/linguisticanthro/hill1995slides/
Hobsbawm, E. J. 1992. Nations and Nationalism since 1780. Cambridge: Cambridge University Press.
Hutchinson, John& Anthony D. Smith (eds.). 1994. Nationalism. Oxford: Oxford University Press, 378Pp.
Inda, Jonathan Xavier &Renato Rosaldo (eds.).2002. The Anthropology of Globalization. Oxford: Blackwell, 498 Pp. ONLINE VERSION: https://www.academia.edu/532925/The_Anthropology_of_Globalization_A_Reader
Joseph, John E. Language and Identity. National, Ethnic and Religious. 2004. London: Palgrave, 268 Pp. ONLINE VERSION: https://www.academia.edu/35232529/LANGUAGE_AND_IDENTITY_NATIONALISM_ETHNIC_RELIGION_John_E_Josep
Lippi Green, Rosina. 1997. English with an Accent. London: Routledge, 286 Pp.
Milroy, James. 1999. The Consequences of Standardization in Discriptive Linguistics. In Bex, Tony & Richard J. Watts (eds.). Standard English. The Widening Debate. London: Routledge, Pp. 13-39.
Moyer, Melissa & Luisa Martin Rojo. 2007. Language, Migration and Citizenship: New Challenges in the Regulation of Bilingualism. In Monica Heller (ed.) Bilingualism. Social Approaches. London: Palgrave, 36 Pp.
Muehlmann, Shaylih & Alexandre Duchêne. 2007. Beyond the nation-state: international agencies as new sites of discourses on bilingualism. n Monica Heller (ed.) Bilingualism. Social Approaches. London: Palgrave. ONLINE VERSION: https://dialnet.unirioja.es/servlet/libro?codigo=661929
Pennycook, Alastair & Sinfree, Makoni. 2020. Innovations and Challenges in Applied Linguistics from the Global South. Loindon: Routledge. online version: https://www.researchgate.net/publication/334663858_Innovations_and_Challenges_in_Applied_Linguistics_from_the_Global_SoutO
Pennycook, Alastair. 1998. English and the Discourses of Colonialism. London: Routledge, 239 Pp.
Pujolar, Joan. 2007. Bilingualism and the Nation-State in the Post-national Era. In Monica Heller (ed.) Bilingualism. Social Approaches. London: Palgrave,. ONLINE VERSION: https://dialnet.unirioja.es/servlet/libro?codigo=661929
Stroud, Cristopher. 2007. Bilingualism: Colonialism and postcolonialism. In Monica n Monica Heller (ed.) Bilingualism. Social Approaches. London: Palgrave,. ONLINE VERSION: https://dialnet.unirioja.es/servlet/libro?codigo=661929
Heller (ed.) Bilingualism. Social Approaches. London: Palgrave, 36 Pp. ONLINE VERSION: https://dialnet.unirioja.es/servlet/libro?codigo=661929
Sutton, John. 2006. Globalization: A European perspective. In Anthony Giddens, PatrickDiamond and Roger Liddle (eds.) Global Europe, Social Europe.Cambridge: Polity Press, 37-51Pp..
Urciuoli, Bonnie. 1996. Exposing Prejudice. Puerto Rican Experiences of Language, Race and Class. Boulder, Co.: Westview Press, 222 Pp.ONLINE VERSION: https://www.researchgate.net/publication/230428572_Exposing_Prejudice_Puerto_Rican_Experiences_of_Language_Race_and_Class
Woodward, Kath. 2002. Understanding Identity. London: Arnold, 182 Pp.
Woolard, Kathryn. Language ideology as a field of inquiry. In Schieffelin, Bambi, Kathryn Woolard & Paul Kroskrity (eds.). 1998. Language Ideologies. Practice and Theory. Oxford:Oxford University Press, Pp. 3-27.
Zentella, Ana Celia. 1997. Growing up Bilingual. Oxford: Blackwell, 322 Pp.
Es distribuirà un programa detallat a la classe.