Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313157 Estudis Anglesos Avançats | OT | 0 | A |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
No hi ha cap requisit previ.
Els objectius d’aquest curs són
(a) Proporcionar als estudiants les eines metodològiques necessàries per dur a terme investigacions lingüístiques a nivell de postgrau.
(b) Introduir els estudiants a la investigació mitjançant mètodes qualitatius.
(c) Introduir els estudiants en la investigació mitjançant mètodes quantitatius.
(d) Familiaritzar els estudiants amb els instruments d’anàlisi de dades i l’ús de paquets estadístics.
Mètodes quantitatius
Nota: “es reservaran 15 minuts d’una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l’alumnat de les enquestes d’avaluació de l’actuació del professorat i d’avaluació de l’assignatura”
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Debatir lectures assignades | 25 | 1 | 10 |
Exercicis pràctiques | 50 | 2 | 2, 4, 9, 10, 14, 15 |
Lectures assignades | 50 | 2 | 1 |
Tipus: Supervisades | |||
Activitats preparatories per a realitzar treballs assignats | 25 | 1 | 11, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Exercicis | 50 | 2 | 1, 3, 8 |
La qualificació final del curs s'obtindrà calculant la nota mitjana per als mètodes quantitatius (50%) i per als mètodes qualitatius (50%) .
Mètodes quantitatius
Treballs 1, 2 i 3: 75%
Tasques setmanals i participació a classe: 25%
Mètodes qualitatius
Treballs 1, 2 i 3: 75%.
Tasques setmanals i participació a classe: 25%.
Procediment per revisar les qualificacions obtingudes. En el moment de realització de cada activitat d'avaluació, els professors informaran els estudiants (a Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
Activitats d'avaluació excloses de la recuperació. Les següents activitats no són elegibles per reavaluació: Tasques setmanal i participació a classe.
Procediment de recuperació: La recuperació de tots els contingut del curs es farà mitjançant un exercici escrit.
L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
L'alumnat haurà de fer servir llenguatge no sexista en les seves produccions oral o escrites. S'aconsella que consulti la pàgina web de la Linguistic Society of America, queconté recomanacions en aquest sentit: https://www.linguisticsociety.org/resource/lsa-guidelines-nonsexist-usage. Fer un us apropiat del llenguatge formarà part dels criteris d'avaluació.
MOLT IMPORTANT - PLAGI/COPIA En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació,es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0. Les irregularitats fan referència, per exemple, a copiar en un examen, copiar de fonts sense indicar-ne l'autoria o un ús indegut de la IA com ara presentar com a original un treball que ha estat generat per una eina o un programa d'IA. Aquestes activitats d'avaluació no són recuperables.
Avaluació única: aquest mòdul no preveu el sistema d'avaluació única.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Tasques setmanals i participació a classe | 25 | 20 | 0,8 | 2, 3, 5, 7, 8, 11, 14 |
Treballs 1, 2 i 3 (mètodes qualitatius) i Treballs 1,2 i 3 (mètodes quantitatius) | 75 | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Qualitative Methods:
Agar, Michael (1986) The Professional Stranger (2nd ed.) New York: Academic Press.
Bezemer, Jeff and Dave Mavers (2011) Multimodal transcription as academic practice: A social semiotic perspective. International Journal of Social Research Methodology 14(3): 191-206.
Blommaert, Jan & Dong Jie (2010) Ethnographic Fieldwork: A Beginner’s Guide. Bristol: Multilingual Matters.
Bucholtz, Mary (2000) The politics of transcription. Journal of Pragmatics 32: 1439-1465.
Cameron, Deborah (2001) Working with Spoken Discourse. London: Sage, pp. 31-44.
Copland, Fiona & Angela Creese (2015) Linguistic Ethnography. London: Sage.
Emerson, Robert M., Fretz, Rachel I. and Linda L. Shaw (1995) Writing Ethnographic Fieldnotes. Chicago: The University of Chicago Press
Heller, Monica, Pietikäinen, Sari & Joan Pujolar (2018) Critical Sociolinguistic Research Methods. London: Routledge.
Linde, Charlotte (1993) Life Stories: The Creation of Coherence. Oxford: Oxford University Press.
Litosselity, Lia (ed.) (2010) Research Methods in Linguistics. London: Continuum.
Martin-Jones, Marilyn and Kathryn Jones (eds.) Multilingual Literacies. Amsterdam: John Benjamins.
Martin-Jones, Marilyn and Deirdre Martin (2017) Researching Multilingualism: Critical and Ethnographic Perspectives. London: Routledge.
Mason, Jennifer (2009) [2nd ed.] Qualitative Researching. London: Sage, pp. 173-187.
Ochs, Elinor (1979) Transcription as theory. In Ochs, E. & B. Schieffelin (eds.) Developmental Pragmatics. New York: Academic Press.
Wei, Li and Melissa G. Moyer (eds.) (2007) The Blackwell Guide to Research Methods in Bilingualism and Multilingualism. Oxford: Blackwell.
Woods, Peter (1999) Successful Writing for Qualitative Researchers. London: Routledge.
Quantitative Methods:
Harris, Peter. 1986. Designing and Reporting Experiments. Milton Keynes, England: Open University Press.
Hatch, E. and Farhady, H. 1982. Research Design and Statistics for Applied Linguistics. Rowley, Mss.: Newbury House.
Johnson, K. 2008. Quantitative Methods in Linguistics. Wiley-Blackwell.
Seliger, H.W. and Shohamy, E. 1989. Second Language Research Methods. Oxford: OUP.
Shearer, W.M. 1997. Experimental Design and Statistics in Speech Science, in Hardcastle, W.J. - Laver, J. (Eds.) The Handbook of Phonetic Sciences. Oxford: Blackwell Publishers (Blackwell Handbooks in Linguistics, 5). pp.167-188.
Verzani, J. 2005. Using R for introductory statistics.Boca Raton, FL: Chapman & Hall/CRC Press.
Per als 4,5 crèdits corresponents a la part de "Metodologia de recerca quantitativa" es farà servir el següent programari:
-Microsoft Excel