Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313157 Estudis Anglesos Avançats | OT | 0 | 1 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Aquest és un mòdul opcional que requereix un gran interès i entusiasme per llegir i debatre obres literàries en anglès que expliquen la relació entre el Modernisme, la Primera Guerra Mundial i l'art.
Tots els/les estudiants haurien de tenir un nivell C1 d'anglès o el seu equivalent per poder fer el curs i ser capaços de realitzar tasques al nivell requerit per a l'avaluació. Es preveu que els/les estudiants participin en treballs pràctics amb textos avançats en el camp de la literatura.
Virginia Woolf va afirmar que "cap a desembre de 1910, el caràcter humà va canviar". Aquesta afirmació estimulant connecta els dos temes centrals d'aquest curs: el Modernisme i la Primera Guerra Mundial. Si el caràcter humà va experimentar una transformació, l'art també ho va fer, i potser d'una manera igualment, si no més, radical. Explorant diferents gèneres, especialment prosa i poesia, adquirirem una comprensió d'aquest període tràgic, fascinant i complex de la història humana i literària. Així, aquest curs se centra en les respostes i representacions de la Gran Guerra, així com en com la literatura va intentar donar testimoniatge del trauma de l'experiència de la guerra. Examinarem la interacció entre diferents obres literàries i com la literatura s'inspirava en idees polítiques, psicoanalítiques i propagandístiques.
Un cop finalitzat aquest curs, l'alumnat aconseguirà un coneixement acadèmic dels següents temes:
Estudiarem els següents textos en l'ordre indicat. Heu de conèixer-los prèviament abans de començar el curs. Pel primer i tercer text, obteniu l'edició especificada. Per al segon i quart, qualsevol edició serà vàlida.
1. Walter, George (ed.) The Penguin Book of First World War Poetry. Harmondsworth: Penguin, 2006.
2. Malouf, David. Fly Away Peter.
3. Woolf, Virginia (ed. & intro. D Bradshaw) Mrs Dalloway. (Oxford: Oxford UP, 2009)
4. D. H. Lawrence, Lady Chatterley’s Lover.
Entre els temes que discutirem destaquen:
Aquesta assignatura es basa en l'intercanvi d'idees entre el professor i els/les estudiants, així com entre els mateixos estudiants. Això requerirà un alt nivell de preparació i participació activa per part de tots/totes. A més, s'espera que els/les estudiants realitzin presentacions i compleixin com a mínim un exercici durant les classes.
A més de l'assistència obligatòria, es dóna per suposat que els/les estudiants han llegit detingudament tant el material principal com el secundari. Aquest curs es centra principalment en la literatura, però també requereix un cert coneixement històric. Com que les discussions a classe implicaran contextos històrics rellevants, als estudiants se'ls assignaran lectures addicionals al llarg del curs.
Tota la informació sobre aquestes lectures addicionals i altres tasques similars es publicarà a la plataforma del Campus Virtual.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
assistència, diàleg | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
presentació oral, exercici escrit | 10 | 0,4 | 6, 7, 9, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi, lectura, anàlisi | 75 | 3 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
1) AVALUACIÓ CONTÍNUA:
EL PROCEDIMIENT D'AVALUACiÓ CONTÍNUA ES BASA EN:
ATENCIÓ!
2) AVALUACIÓ ÚNICA
EL PROCEDIMIENT D'AVALUACiÓ ÚNICA ES BASA EN:
RECUPERACIÓ
MOLT IMPORTANT: Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l’originalitat i autenticitat del text propi.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Les irregularitats fan referència, per exemple, a copiar en un examen, copiar de fonts sense indicar l'autoria, o un ús indegut de la IA com presentar com a original un treball que ha estat generat per una eina o programa d'IA. Aquestes activitats d’avaluació no són recuperables.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Altres treballs escrits | 25% | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 10 |
Assaig crític | 50% | 25 | 1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10 |
Avaluació oral | 25% | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Basic secondary material on literature and war:
Fussell, Paul. The Great War and Modern Memory. London: Oxford UP, 1977.
Gilbert, ‘Sandra M. Soldier’s Heart: Literary Men, Literary Women, and The Great War’ (Signs, Vol. 8: 3, Spring 1983) pp. 422-450.
McLoughlin. Authoring War: The Literary Representation of War from The Iliad to Iraq. Cambridge: Cambridge UP, 2011.
Owen, David and Pividori, Cristina. Writings of Persuasion and Dissonance in the Great War. That Better Whiles May Follow Worse. The Netherlands: Brill, 2016.
Pividori, Cristina. "Eros and Thanatos Revisited: the Poetics of Trauma in Rebecca West's "The Return of the Soldier" Atlantis. 32.2 (2010): 89-104.
---. "Of Heroes, Ghosts, and Witnesses: the Construction of Masculine Identity in the War Poets' Narratives." Journal of War & Culture Studies. 7.2 (2014): 162-178.
---. "Impressions from the Front: the Crisis of the Witness in Ford Madox Ford’s Parade’s End." in David Owen and Cristina Pividori (eds) Writings of Persuasion and Dissonance in the Great War. That Better Whiles May Follow Worse. The Netherlands: Brill: 106-120.
Saunders, Nicholas. Matters of Conflict: Material Culture, Memory and the First World War. Taylor & Francis, 2004.
Tylee, Claire. The Great War and Women’s Consciousness: Images of Militarism and Womanhood in Women’s Writings: 1914-1964. Iowa City: Iowa UP, 1990.
Winter, Jay. Sites of Memory, Sites of Mourning. Cambridge: Cambridge UP, 1995.
Basic secondary material on modernism:
Booth, Allyson. Postcards from the Trenches: Negotiating the Space between Modernism and the First World War. New York: Oxford UniversityPress, 2011.
Cole, Sarah. Modernism, Male Friendship, and the First World War. Cambridge: Cambridge University Press, 2007.
Goldman, Jane. Modernism, 1910-1945: Image toApocalypse. Basingstoke: Palgrave-Macmillan, 2004.
Hawkes, Rob. Ford Madox Ford and the Misfit Moderns: Edwardian Fiction and the First World War. Houndmills, Basingstoke, Hampshire: Palgrave Macmillan, 2013.
(ed.) Levenson, Michael. The Cambridge Companion to Modernism. Cambridge: Cambridge UP, 2011.
Sherry, Vincent B. The Great War and the Language of Modernism. New York: Oxford UP, 2003.
Tate, Trudi. Modernism, History and the First World War. Manchester: Manchester UP, 1998.
Basic secondary material on World War One:
Anievas, Alexander. Cataclysm 1914: The First World War and the Making of Modern World Politics. Chicago: Haymarket Books, 2016.
Howard, Michael. The First World War. New York: Oxford UP, 2002
Mazower, Mark. Dark Continent: Europe’s Twentieth Century. Harmondsworth:Penguin, 2003.
Sheffield, Gary. Forgotten Victory: The First World War, Myth and Realities. London: Headline, 2001.
Stiener, Zara S. Britain and the Origins of the First World War. Basingstoke: Palgrave-Macmillan, 2003
International Society for First World War Studies: https://www.firstworldwarstudies.org/
Imperial War Museum: https://www.iwm.org.uk/