Logo UAB
2023/2024

Metodologies de l'Ensenyament de la Llengua Anglesa i Noves Tecnologies

Codi: 42289 Crèdits: 6
Titulació Tipus Curs Semestre
4313157 Estudis Anglesos Avançats OT 0 1

Professor/a de contacte

Nom:
Laura Jane Styles
Correu electrònic:
laura.styles@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.


Prerequisits

Aquest curs requereix el nivell d'anglès C1 (Common European Framework of Reference) i el coneixement bàsic de les metodologies d'ensenyament de llengües.


Objectius

L'objectiu principal d'aquest mòdul és introduir als estudiants en els conceptes clau de l'ús de la tecnologia per a l'ensenyament d'idiomes.

S'analitzaran els models més rellevants d'ensenyament de llengües tenint en compte les diferències individuals d'aprenentatge de llengües, el paper del professor, edat i els mètodes d'avaluació. El curs també fa la introducció als avenços tecnològics en el camp d'ensenyament de llengües estrangeres, disseny del programa i materials docents.


Competències

  • Analitzar i sintetitzar informació a nivell avançat.
  • Analitzar la relació entre factors, processos o fenòmens de l'adquisició de l'anglès com a segona llengua, el seu aprenentatge i la seva metodologia d'ensenyament, i la seva literatura, història i cultura.
  • Aplicar els coneixements metodològics sobre anàlisi estadística i generació de dades, tractament i codificació de bases de dades multilingües, anàlisis de textos literaris, etc. a la recerca.
  • Argumentar críticament, emetre judicis i aportar idees a partir de l'anàlisi de la informació procedent de la producció científica en aquestes àrees.
  • Demostrar una actitud de respecte cap a les opinions, els valors, els comportaments i les práctiques d'altres.
  • Desenvolupar habilitats d'aprenentatge autònom aplicables a la recerca.
  • Distingir i contrastar els diferents models teòrics i metodològics aplicats a l'estudi acadèmic de l'adquisició, l'ensenyament i l'ús de l'anglès com a segona llengua en contextos multilingües i multiculturals, els estudis literaris i els estudis culturals.
  • Resoldre problemes en entorns acadèmics i/o professionals multiculturals vinculats amb l'estudi de l'adquisició, l'ensenyament i l'ús de l'anglès com a segona llengua en contextos multilingües i multiculturals, i la literatura i la cultura en aquesta llengua.
  • Treballar en equip de forma efectiva en entorns multilingües, multiculturals i interdisciplinaris, professionals i/o acadèmics.
  • Utilitzar l'idioma anglès per a finalitats acadèmiques i professionals relacionats amb la recerca en els àmbits de l'adquisició, l'ensenyament i l'ús de l'anglès com a segona llengua en contextos multilingües i multiculturals, els estudis literaris i els estudis culturals.
  • Utilitzar les noves tecnologies de captació i organització d'informació per solucionar problemes en l'activitat professional.

Resultats d'aprenentatge

  1. Analitzar i sintetitzar informació a nivell avançat.
  2. Aplicar de forma crítica els diferents models d'ensenyament i aprenentatge de llengües a diferents contextos i realitats i incorporar les noves tecnologies en les metodologies docents.
  3. Avaluar els resultats d'aplicació de diferents models d'ensenyament en l'aprenentatge de llengües mitjançant qüestionaris, entrevistes i anàlisis de dades aplicant noves tecnologies.
  4. Demostrar una actitud de respecte cap a les opinions, els valors, els comportaments i les práctiques d'altres.
  5. Desenvolupar habilitats d'aprenentatge autònom aplicables a la recerca.
  6. Dissenyar materials d'acord amb les metodologies docents adquirides i aplicar les noves tecnologies a l'ensenyament de llengües.
  7. Distingir els conceptes bàsics d'adquisició, aprenentatge i ensenyament de llengües així com les seves aplicacions tecnològiques més recents
  8. Elaborar revisions crítiques d'articles acadèmics sobre l'aprenentatge i l'ensenyament de l'anglès com a llengua estrangera i les noves tecnologies de la llengua
  9. Escriure treballs d'avançat nivell acadèmic sobre l'aprenentatge de l'anglès com a llengua estrangera i els diferents models d'ensenyament
  10. Explicar la relació entre els factors d'aprenentatge, la metodologia docent d'ensenyament de l'anglès com a llengua estrangera i els diferents mètodes d'avaluació.
  11. Identificar els diferents models teòrics d'ensenyament de l'anglès com a llengua estrangera i les seves aplicacions tecnològiques.
  12. Llegir de forma crítica articles acadèmics sobre l'adquisició i aprenentatge de segones llengües, la seva metodologia d'ensenyament i les noves tecnologies de la llengua
  13. Treballar en equip de forma efectiva en entorns multilingües, multiculturals i interdisciplinaris, professionals i/o acadèmics.
  14. Utilitzar les noves tecnologies de captació i organització d'informació per solucionar problemes en l'activitat professional.

Continguts

  1. Conceptes bàsics i avançats en l'adquisició de segones llengües.
  2. Metodologies presencials d'ensenyament de llengües.
  3. Modalitats i recursos de esneñanza de llengües amb tecnologia.
  4. Aprenentatge de vocabulari, gramàtica i pragmàtica amb l'ús de tecnologia.
  5. Disseny de materials didàctics i tecnologia.
  6. Avaluació en l'ensenyament de llengües amb tecnologia.

Metodologia

  • Classes magistrals al principi de cada classe per introduir els conceptes bàsics.
  • Discussions en grup de les lectures assignades.
  • Discussions en grup dels casos reals d'implementació de les metodologies d'ensenyament introduïdes a classe.
  • Activitats pràctiques dedicades al disseny de materials.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Supervisades      
Creació de materials: LMS, H5P, eines online, etc. 35 1,4 2, 6, 7, 12
Lectures Guiades 35 1,4 1, 4, 7, 8, 9, 11, 12, 13
Tasques per fer a casa 30 1,2 7, 8, 9, 12

Avaluació

S'espera una participació activa en els debats a classe així com la reserca i aportació d'activitats interessants i materials per a la seva presentació a classe.

Per la avaluació continuada, hi ha tres tasques: configuració i gestió d'un LMS, planificació d'una sèrie de tasques col·laboratives en línia com a part d'una seqüència docent, creació d'un joc seriós en línia.

Al final del semestre, es realitzarà un examen final sobre els temes tractats a classe i la seva relació amb un context docent concret.

 

Avaluació

S’ha de tenir en compte el següent:

  • Qualsevol treball assignat no lliurat serà avaluat com a 0.
  • L'alumnat que s'hagi presentat a un percentatge d'activitats d'avaluació superior al 30% del total no pot obtenir la qualificació de "No avaluable".
  • Per aprovar l'assignatura caldrà que l´alumnat tingui un mínim de 5 a l'avaluació continuada i un mínim de 5 a l'examen final.

Recuperació:

  • Es pot recuperar l'examen final si es suspèn.
  • La nota màxima que es pot aconseguir a la recuperació és d'aprovat.

Procediment de revisió de les qualificacions:

En el moment de realització de cada activitat avaluativa, s'informarà a l’alumnat del procediment i data de revisió de les qualificacions.

Avaluació única

Aquesta assignatura preveu el sistema d’avaluació única. L'estudiantat haurà de fer l'examen final i presentar un portafoli amb les tasques (configuració i gestió d'un LMS, planificació d'una sèrie de tasques col·laboratives en línia com a part d'una seqüència docent, creació d'un joc seriós en línia).

Recuperació de l'avaluació única

  • Es pot recuperar l'examen final i les tasques del curs sempre que la nota sigui superior a 3,5 en els dos casos.
  • La nota màxima que es pot aconseguir a la recuperació és d'aprovat.

 IMPORTANT:

En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte  d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la  qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.

Les irregularitats fan referència, per exemple, a copiar en un examen, copiar de fonts sense indicar l'autoria, o un ús indegut de la IA com presentar com a original un treball que ha estat generat per una eina o programa d'IA. Aquestes activitats d’avaluació no són recuperables.

 

 

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Examen final 40 2 0,08 2, 4, 8, 9, 10, 12
Tasques 60 48 1,92 1, 3, 5, 6, 7, 9, 11, 13, 14

Bibliografia

  • Chiu, Dickson K. W et al. (2016) MyEnglishLab Component Used in the Distant Part of Blended Learning. Advances in Web-Based Learning - ICWL 2016. Vol. 10013.
  • Farr, F., & Murray, L. (Eds.). (2016). The Routledge handbook of language learning and technology. Routledge.
  • González-Lloret, M. (2020). Collaborative tasks for online language teaching. Foreign Language Annals, 53(2), 260-269. doi:https://doi.org/10.1111/flan.12466
  • Harasim, L. (2000). Shift Happens: Online Education as a New Paradigm in Learning. The Internet and higher education 3.1 pp. 41–61.
  • Larsen-Freeman, D. (2013). Techniques and principles in language teaching (3rd ed.). Oxford University Press.
  • Nunan, D. (2004) Task-Based Language Teaching. Cambridge University Press.
  • Pringle, R. M. (2002). Developing a community of learners: Potentials and possibilities in web mediated discourse. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education [Online serial], 2(2).
  • Richards, J. C. (2006). Materials Development and Research—Making the Connection. RELC Journal37(1), 5–26. 
  • Teravainen-Goff, A. (2022). Why motivated learners might not engage in language learning: An exploratory interview study of language learners and teachers. Language Teaching Research, 0(0). https://doi.org/10.1177/13621688221135399

Programari

Aquesta assignatura no requereix coneixements previs de cap software específic.