Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313157 Estudis Anglesos Avançats | OB | 0 | A |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Per poder participar en el curs, els/les estudiants haurien de tenir un nivell de competència C1 en anglès general. Es parteix de la suposició que tenen certa familiaritat amb el registre acadèmic en anglès.
A més, s'exigirà que els/les estudiants siguin capaços de comprendre i participar en activitats pràctiques relacionades amb textos avançats en els àmbits de la llengua i la literatura.
L'objectiu d'aquest mòdul és permetre que els/les estudiants aconsegueixin un nivell avançat de competència escrita en anglès acadèmic. En aquest sentit, els/les estudiants treballaran amb estructures textuals complexes, estratègies retòriques i argumentatives, així com consideracions de format i estil. També s'hi familiaritzaran amb els aspectes crucials dels discursos acadèmics i literaris.
A més, els/les estudiants adquiriran habilitats fonamentals per dur a terme una recerca de qualitat en termes de contingut i metodologia. El mòdul abordarà els camps de recerca actuals dins dels Estudis d'Anglès, i s'organitzaran sessions sobre la cerca d'informació i la gestió de referències. Finalment, els/les estudiants aprendran a utilitzar de manera efectiva les eines clau que faciliten la recerca de qualitat.
1. Academic Writing Workshop (5 crèdits), sem 1
Aquest seminari, que aplega tots dos grups, llengua i literatura, serà impartit per la Dra Noèlia Sánchez. El seminari se centra en diversos aspectes de lectura i escriptura acadèmica i té una dimensió volgudament pràctica, tant pel que fa als objectius així com als mètodes emprats.
2. Doing Research (5 crèdits), sem 2
Aquest seminari examina les dificultats amb què els/les estudiants típicament s'enfronten en els estadis incials de la recerca. Com a tal, mira d'introduir el grup en l'àmbit de la recerca mitjançant la formulació d'un projecte propi, el seu desenvolupament i materialització final en un article "publicable" en un revista acadèmica. Les classes s'organitzen com una progressió des de les fases inicials de caire més analítis (formulació d'una proposta, etc) fins a la redacció i revisió final de l'article amb les conclusions assolides. El seminari s'estructura en dues seccions diferenciades segons els interessos principals de cadascun dels alumnes:
a) grup de llengua (coordinat per la Dra Sònia Oliver)
b) grup de literatura (coordinat per la Dra Cristina Pividori)
3. Invited Lectures and Seminars (5 crèdits), tot l'any
Aquest component del mòdul (coordinat per la Dra Pividori) inclou:
(a) l'assistència regular per part de l'alumnat a un mínim de tres conferències (ja sigui presencials o en línia) impartides per professorat convidat (AAA Lecture Series) que pretenen posar en contacte al grup amb les tendències dominants i més avançades de la recerca actual.
(b) l'assistència al PhD Workshop (febrer de 2023), organitzat pel Programa de Doctorat en Filologia Anglesa
(c) la realitzaciód'un curs oganitzat per la Biblioteca d'Humanitats sobre el gestor de referències Mendeley (mes de febrer de 2023 aprox.). S'anunciaran les dates durant el primer semestre.
Aquest curs comprèn els dos semestres de l'any acadèmic i consta de tres parts:
1) una formació general que implica les habilitats acadèmiques necessàries per dur a terme recerca i per presentar i escriure una tesi acadèmica o un treball per a una conferència
2) una formació específica en l'àrea de llengua o literatura, centrada en abordar habilitats acadèmiques específiques i fonts de recerca relacionades amb cada disciplina;
3) una sèrie de conferències i seminaris en àrees específiques impartits per ponents convidats.
Tant la formació general com les sessions específiques de l'àrea estaran estructurades al voltant de les següents activitats:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Conferències i xerrades | 15 | 0,6 | 1, 2, 4, 8, 9 |
Lectures selectes | 30 | 1,2 | |
Tallers pràctics a classe (àrea específica i general) | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10 |
Treballs sobre les conferències (àrea específica) | 15 | 0,6 | 7, 8, 9, 10 |
Tutories | 15 | 0,6 | 1, 3, 4, 5, 7, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Presentacions orals (àrea específica) | 10 | 0,4 | 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10 |
Sessions pràctiques sobre l'ús de recursos de la informació | 15 | 0,6 | 1, 4, 5, 8, 9, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Preparació de la presentació oral | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 5, 7, 8, 9, 10 |
Treball final (àrea specifica) | 40 | 1,6 | 1, 2, 3, 5, 6, 8, 10 |
Treballs (àrea specifica) | 25 | 1 | 1, 2, 5, 6, 8, 9, 10 |
Nota final = a) + b) + c)
AVALUACIÓ
a) Academic Writing Workshop (40%)
Block A
Evaluation Task: Produce a thesis statement/question contextualised within a paragraph representative of an introductory section in an MA dissertation (30%)
Block B
Evaluation Tasks:
Please note: students will be expected to produce written work in strict conformity with the citation regulations applicable to their own area of research (typically APA for Linguistics and MLA/Chicago for Literature/Culture)
b) Research module (Language or Literature) (50%)
Language
Literature
c) Attendance of PhD workshop, attendance of a minimum of three invited lectures and submission of related assignments, and completion of library course: 10%
ATENCIÓ
RECUPERACIÓ
AVALUACIÓ ÚNICA
Aquest mòdul no preveu el sistema d'avaluació única.
MOLT IMPORTANT: PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d’un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D’INTERNET I AFEGIR-LOS SENSEMODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA COM A PROPI), i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l’originalitat i autenticitat del text propi.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Les irregularitats fan referència, per exemple, a copiar en un examen, copiar de fonts sense indicar l'autoria, o un ús indegut de la IA com presentar com a original un treball que ha estat generat per una eina o programa d'IA. Aquestes activitats d’avaluació no són recuperables.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Mòdul d'investigació (llengua o literatura) | 50% | 63,75 | 2,55 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Taller de redacció i conferències convidades | 50% | 96,25 | 3,85 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
1. GRUP DE LLENGUA I LITERATURA (COMPONENT COMÚ)
HOW TO DO RESEARCH
Andrews, Richard, Research Questions, 2004.
Barras, Robert, Students Must Write. A Guide to Better Writing in Coursework and Examinations, 1995.
Barzun, Jacques and Gratt, Henry F., The Modern Researcher, 1992.
Berry, Ralph, The Research Project: How to Write It, 1994.
Melony, Judith, Writing the Qualitative Dissertation. Understanding by Doing, 2002
Muldering, Gerald P., The Hoath Guide to Writing a Research Paper,1992.
Turabian, Kate L., A Manual for Writers of Term Papers, Theses and Dissertations, U of Chicago P, 1993.
2. ITINERARIS DIFERENCIATS
2.1. LLENGUA
Alcaráz Varó, E. 2000. Inglés Profesional y Académico. Madrid: Alianza.
Dröschel, Y.2011.Lingua Franca English. The role of Simplification and Transfer. Linguistic Insights.Studies in
Language and Communication. Volume 119. Peter Lang, Bern, Switzerland.
Fortanet, I; Palmer, J.C.& Posteguillo, S (eds.)2003.Linguistic studies in academic and professional English.
Col.lecció"Estudis Filològics" Núm.17. Publicacions de la Universitat Jaume I, Castelló de la Plana.
Gillet, A. 2006. Using English for Academic Purposes. A Guide for Students in Higher Education.
Hartley, J. 2008.Academic Writing and Publishing. A practical handbook. Routledge, New York.
Murray, R& Moore, S. 2006.The Handbook of Academic Writing. A Fresh Approach. Open University Press. McGraw-Hill Education.Glasgow, U.
Martín-Martín, P. 2005. The Rhetoric of the Abstract in English and Spanish Scientific Discourse.A
Cross-Cultural Genre-Analytic Approach. Peter Lang. European University Studies.Series XXI. Linguistics.
Vol.279.
Owtram, T. 2010.The Pragmatics of Academic Writing. A relevance Approach to the Analysis of Research
Article Introductions. Linguistics Insights. Studies in Language and Communication. Volume 107.Peter Lang,
Germany.
Pecorari, D. 2008.Academic Writing and Plagiarism. A Linguistic Analysis. Continuum, London/New York.
Scott, M& Tribble, Ch. 2006.Textual patterns. Key words and corpus analysis in language education. Studies in
Corpus Linguistics. John Benjamins Publishing Company, Amsterdam / Philadelphia.
Swales, J. 1990. Genre Analysis. English in Academic and Research Settings. Cambridge:Cambridge University Press.
Swales. J.M. and B.Feak, Ch. 2000. English in Today's ResearchWorld. A Writing Guide.Michigan Series in English for Academic and Professional Purposes.The University of Michigan Press.
Whitt, Richard J.2010.Evidentiality and Perception Verbs in Englishand German. German Linguistic and
Cultural Studies. Editor: Peter Rolf Lutzeier, volume 26. Peter Lang, Bern, Switzerland.
Websites:
Guies de la Biblioteca de la UAB: http://ddd.uab.cat/collection/guibib
Recursos per a la investigació: http://ddd.uab.cat/collection/guibibaju?ln=es
2.2. LITERATURA
Acheson, Katherine O. Writing Essays About Literature: A Brief Guide for University and College Students. Peterborough, Ontario: Broadview Press, 2011. Print.
Barnet, Sylvan, and William E. Cain. A Short Guide to Writing About Literature. England: Pearson Education Limited, 2014. Print.
Bullock, Richard H. The Norton Field Guide to Writing. London: WW Norton & Company, 2019. Print
Gardner, Janet. Reading and Writing About Literature: A Portable Guide. Boston: Bedford Books St Martin’s, 2020. Print.
Griffith, Kelley. Writing Essays About Literature. Australia: Wadsworth Cengage Learning, 2011. Print.
Hacker, Diana, Nancy I. Sommers, and Kimberli Huster. Rules for Writers.Boston: Bedford Books St Martin’s, 2012. Print.
Headrick, Paul. The Wiley Guide to Writing Essays About Literature. Malden, MA: Wiley Blackwell, 2014. Print.
Kane, Thomas S, and Thomas S. Kane. The Oxford Essential Guide to Writing. Oxford: Oxford University Press, 2003. Print.
Meyer, Michael. Thinking and Writing About Literature: A Text and Anthology. Boston: Bedford Books St Martin’s, 2001. Print.
Morgan, Meg, Kim Stallings, and Julie Townsend. Strategies for Reading & Arguing About Literature. Boston, Mass: Pearson Custom Publishing, 2007. Print.
Owen, David, andCristina Pividori. Theoretically Speaking About Literature: Understanding Theory in the Study of Literary Works. Newcastle: Cambridge Scholars Publishers, 2021. Print.
Pirie, David. How to Write Critical Essays: A Guide for Students of Literature. London: Routledge, 2006. Print.
Tyson, Lois. Using Critical Theory: How to Read and Write About Literature. London: Routledge, 2011. Print.
Schilb, John, and John Clifford. A Brief Guide to Arguing About Literature. Boston: Bedford Books St Martin’s, 2020. Print.
Wardle, Elizabeth. Writing About Writing. Boston: Bedford Books St Martin’s, 2020. Print.
Websites:
Writing about Literature (Norton Guide): https://wwnorton.com/college/english/write/writesite/rhetoric/writing_about_lit.aspx
Norton Write: https://wwnorton.com/college/english/write/writesite/research/research_writing_papers.aspx
Literary Resources: https://www.virtualsalt.com/lit/
No es farà servir cap programari específic per a aquest mòdul.