Logo UAB
2023/2024

Habilitats Acadèmiques Avançades

Codi: 42287 Crèdits: 15
Titulació Tipus Curs Semestre
4313157 Estudis Anglesos Avançats OB 0 A

Professor/a de contacte

Nom:
Maria Cristina Pividori Gurgo
Correu electrònic:
mariacristina.pividori@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.

Equip docent

Noelia Sánchez Campos
Sonia Oliver Del Olmo

Prerequisits

Per poder participar en el curs, els/les estudiants haurien de tenir un nivell de competència C1 en anglès general. Es parteix de la suposició que tenen certa familiaritat amb el registre acadèmic en anglès.

A més, s'exigirà que els/les estudiants siguin capaços de comprendre i participar en activitats pràctiques relacionades amb textos avançats en els àmbits de la llengua i la literatura.


Objectius

 

L'objectiu d'aquest mòdul és permetre que els/les estudiants aconsegueixin un nivell avançat de competència escrita en anglès acadèmic. En aquest sentit, els/les estudiants treballaran amb estructures textuals complexes, estratègies retòriques i argumentatives, així com consideracions de format i estil. També s'hi familiaritzaran amb els aspectes crucials dels discursos acadèmics i literaris.

A més, els/les estudiants adquiriran habilitats fonamentals per dur a terme una recerca de qualitat en termes de contingut i metodologia. El mòdul abordarà els camps de recerca actuals dins dels Estudis d'Anglès, i s'organitzaran sessions sobre la cerca d'informació i la gestió de referències. Finalment, els/les estudiants aprendran a utilitzar de manera efectiva les eines clau que faciliten la recerca de qualitat.


Competències

  • Analitzar i sintetitzar informació a nivell avançat.
  • Aplicar els coneixements metodològics sobre anàlisi estadística i generació de dades, tractament i codificació de bases de dades multilingües, anàlisis de textos literaris, etc. a la recerca.
  • Argumentar críticament, emetre judicis i aportar idees a partir de l'anàlisi de la informació procedent de la producció científica en aquestes àrees.
  • Comunicar de forma oral i escrita, amb total correcció, precisió i claredat.
  • Demostrar una actitud de respecte cap a les opinions, els valors, els comportaments i les práctiques d'altres.
  • Desenvolupar habilitats d'aprenentatge autònom aplicables a la recerca.
  • Treballar en equip de forma efectiva en entorns multilingües, multiculturals i interdisciplinaris, professionals i/o acadèmics.
  • Utilitzar l'idioma anglès per a finalitats acadèmiques i professionals relacionats amb la recerca en els àmbits de l'adquisició, l'ensenyament i l'ús de l'anglès com a segona llengua en contextos multilingües i multiculturals, els estudis literaris i els estudis culturals.
  • Utilitzar les noves tecnologies de captació i organització d'informació per solucionar problemes en l'activitat professional.

Resultats d'aprenentatge

  1. Analitzar i sintetitzar informació a nivell avançat.
  2. Analitzar l'adequació i fluïdesa del discurs en anglès des del punt de vista gramatical, retòric i literari.
  3. Comunicar de forma oral i escrita, amb total correcció, precisió i claredat.
  4. Demostrar una actitud de respecte cap a les opinions, els valors, els comportaments i les práctiques d'altres.
  5. Desenvolupar habilitats d'aprenentatge autònom aplicables a la recerca.
  6. Escriure treballs d'avançat nivell acadèmic seguint les normes d'estil i organització en anglès.
  7. Presentar oralment treballs acadèmics de forma clara, organitzada i adequada a l'àmbit lingüístic i/o literari.
  8. Reflexionar i analitzar críticament les lectures i els materials proposats dels àmbits lingüístics i literari
  9. Treballar en equip de forma efectiva en entorns multilingües, multiculturals i interdisciplinaris, professionals i/o acadèmics.
  10. Utilitzar les noves tecnologies de captació i organització d'informació per solucionar problemes en l'activitat professional.

Continguts

1. Academic Writing Workshop (5 crèdits), sem 1

Aquest seminari, que aplega tots dos grups, llengua i literatura, serà impartit per la Dra Noèlia Sánchez. El seminari se centra en diversos aspectes de lectura i escriptura acadèmica i té una dimensió volgudament pràctica, tant pel que fa als objectius així com als mètodes emprats. 

2. Doing Research (5 crèdits), sem 2

Aquest seminari examina les dificultats amb què els/les estudiants típicament s'enfronten en els estadis incials de la recerca. Com a tal, mira d'introduir el grup en l'àmbit de la recerca mitjançant la formulació d'un projecte propi, el seu desenvolupament i materialització final en un article "publicable" en un revista acadèmica. Les classes s'organitzen com una progressió des de les fases inicials de caire més analítis (formulació d'una proposta, etc) fins a la redacció i revisió final de l'article amb les conclusions assolides. El seminari s'estructura en dues seccions diferenciades segons els interessos principals de cadascun dels alumnes:  

a) grup de llengua (coordinat per la Dra Sònia Oliver)

b) grup de literatura (coordinat per la Dra Cristina Pividori) 

3. Invited Lectures and Seminars (5 crèdits), tot l'any

Aquest component del mòdul (coordinat per la Dra Pividori) inclou:

(a) l'assistència regular per part de l'alumnat a un mínim de tres conferències (ja sigui presencials o en línia) impartides per professorat convidat (AAA Lecture Series) que pretenen posar en contacte al grup amb les tendències dominants i més avançades de la recerca actual. 

(b) l'assistència al PhD Workshop (febrer de 2023), organitzat pel Programa de Doctorat en Filologia Anglesa

(c) la realitzaciód'un curs oganitzat per la Biblioteca d'Humanitats sobre el gestor de referències Mendeley (mes de febrer de 2023 aprox.). S'anunciaran les dates durant el primer semestre. 

 


Metodologia

Aquest curs comprèn els dos semestres de l'any acadèmic i consta de tres parts:

1) una formació general que implica les habilitats acadèmiques necessàries per dur a terme recerca i per presentar i escriure una tesi acadèmica o un treball per a una conferència

2) una formació específica en l'àrea de llengua o literatura, centrada en abordar habilitats acadèmiques específiques i fonts de recerca relacionades amb cada disciplina;

3) una sèrie de conferències i seminaris en àrees específiques impartits per ponents convidats.

Tant la formació general com les sessions específiques de l'àrea estaran estructurades al voltant de les següents activitats:

  • Conferències que introdueixen conceptes teòrics bàsics, discussions en classe sobre lectures assignades, casos pràctics i exercicis.
  • Presentacions orals i tasques d'escriptura
  • Sessions pràctiques en línia per aprendre a utilitzar els recursos d'informació de la biblioteca de la UAB. 

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Conferències i xerrades 15 0,6 1, 2, 4, 8, 9
Lectures selectes 30 1,2
Tallers pràctics a classe (àrea específica i general) 30 1,2 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10
Treballs sobre les conferències (àrea específica) 15 0,6 7, 8, 9, 10
Tutories 15 0,6 1, 3, 4, 5, 7, 8
Tipus: Supervisades      
Presentacions orals (àrea específica) 10 0,4 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10
Sessions pràctiques sobre l'ús de recursos de la informació 15 0,6 1, 4, 5, 8, 9, 10
Tipus: Autònomes      
Preparació de la presentació oral 20 0,8 1, 2, 3, 5, 7, 8, 9, 10
Treball final (àrea specifica) 40 1,6 1, 2, 3, 5, 6, 8, 10
Treballs (àrea specifica) 25 1 1, 2, 5, 6, 8, 9, 10

Avaluació

Nota final = a) + b) + c)

AVALUACIÓ

a) Academic Writing Workshop (40%)

Block A

  • The Mechanics of Writing (1): Sentences and Paragraphs
  • The Mechanics of Writing (2): Cohesion, Coherence & Signposts

Evaluation Task: Produce a thesis statement/question contextualised within a paragraph representative of an introductory section in an MA dissertation (30%)

Block B

  • Writing about Reading (How to talk about the research you’ve read)
  • Writing and Citing (How to cite the research you’ve read)

Evaluation Tasks:

  1. Writing about Reading: A summarised account of at least 2 secondary sources relevant to the student’s own MA. (30%)
  2. Writing and Citing: Sample text in which the student presents correctly formatted (i) short, (ii) embedded, and (iii) indented, i.e., long, citations relevant to the student’s own MA. (30%)

Please note: students will be expected to produce written work in strict conformity with the citation regulations applicable to their own area of research (typically APA for Linguistics and MLA/Chicago for Literature/Culture) 

Class participation/discussion: 10% 

b) Research module (Language or Literature) (50%)

            Language

  • Abstract/research proposal:15%
  • EAP Critical Discourse Analysis:15%
  • Oral Presentation/Narrated PowerPoint Presentation: 20%
  • Final Paper: 50%

             Literature

  • Extended abstract/research proposal: 15%
  • EAP Writing practice (1. Writing your title(s); 2. Defining the gap; 3. Writing your thesis; 4. Defining key terms; 5. Evaluating your sources; 6. Selecting a critical approach; 7. TEEL paragraph; 8. Handling the Q&A):  15%
  • Oral Presentation/Pecha-Kucha: 20%
  • Final Paper (7-8 page introduction to MA dissertation): 50%

 c) Attendance of PhD workshop, attendance of a minimum of three invited lectures and submission of related assignments, and completion of library course: 10% 

 ATENCIÓ

  • Tots els exercicis són OBLIGATORIS.
  • El lliurament de qualsevol exercici exclou la possibilitat d’obtenir la qualificació de No Avaluable com a nota final. 
  • En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
  • En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams o altres plataformes, assegurant que tot l’estudiantat hi pot accedir.

RECUPERACIÓ

  • La recuperació d'aquesta assignatura es realitzarà mitjançant una prova de síntesi per a cada especialitat.
  • Les activitats referides en l'apartat c) no es podran recuperar.
  • La nota definitiva d'un ítem recuperat serà 5.

 

AVALUACIÓ ÚNICA

Aquest mòdul no preveu el sistema d'avaluació única. 

 

MOLT IMPORTANT:  PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d’un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D’INTERNET I AFEGIR-LOS SENSEMODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA COM A PROPI), i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l’originalitat i autenticitat del text propi.

En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte  d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la  qualificació final d’aquesta assignatura serà 0. 

Les irregularitats fan referència, per exemple, a copiar en un examen, copiar de fonts sense indicar l'autoria, o un ús indegut de la IA com presentar com a original un treball que ha estat generat per una eina o programa d'IA. Aquestes activitats d’avaluació no són recuperables.


Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Mòdul d'investigació (llengua o literatura) 50% 63,75 2,55 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Taller de redacció i conferències convidades 50% 96,25 3,85 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

Bibliografia

 

1. GRUP DE LLENGUA I LITERATURA (COMPONENT COMÚ)

HOW TO DO RESEARCH

Andrews, Richard, Research Questions, 2004.

Barras, Robert, Students Must Write. A Guide to Better Writing in Coursework and Examinations, 1995.

Barzun, Jacques and Gratt, Henry F., The Modern Researcher, 1992.

Berry, Ralph, The Research Project: How to Write It, 1994.

Melony, Judith, Writing the Qualitative Dissertation. Understanding by Doing, 2002

Muldering, Gerald P., The Hoath Guide to Writing a Research Paper,1992.

Turabian, Kate L., A Manual for Writers of Term Papers, Theses and Dissertations, U of Chicago P, 1993.

 

 2. ITINERARIS DIFERENCIATS   

 2.1. LLENGUA 

Alcaráz Varó, E. 2000. Inglés Profesional y Académico. Madrid: Alianza.

Dröschel, Y.2011.Lingua Franca English. The role of Simplification and Transfer. Linguistic Insights.Studies in
Language and Communication. Volume 119. Peter Lang, Bern, Switzerland.

Fortanet, I; Palmer, J.C.& Posteguillo, S (eds.)2003.Linguistic studies in academic and professional English.
Col.lecció"Estudis Filològics" Núm.17. Publicacions de la Universitat Jaume I, Castelló de la Plana.

Gillet, A. 2006. Using English for Academic Purposes. A Guide for Students in Higher Education.

Hartley, J. 2008.Academic Writing and Publishing. A practical handbook. Routledge, New York.

Murray, R& Moore, S. 2006.The Handbook of Academic Writing. A Fresh Approach. Open University Press. McGraw-Hill Education.Glasgow, U.

Martín-Martín, P. 2005. The Rhetoric of the Abstract in English and Spanish Scientific Discourse.A
Cross-Cultural Genre-Analytic Approach. Peter Lang. European University Studies.Series XXI. Linguistics.
Vol.279.

Owtram, T. 2010.The Pragmatics of Academic Writing. A relevance Approach to the Analysis of Research
Article Introductions. Linguistics Insights. Studies in Language and Communication. Volume 107.Peter Lang,
Germany.

Pecorari, D. 2008.Academic Writing and Plagiarism. A Linguistic Analysis. Continuum, London/New York.
Scott, M& Tribble, Ch. 2006.Textual patterns. Key words and corpus analysis in language education. Studies in
Corpus Linguistics. John Benjamins Publishing Company, Amsterdam / Philadelphia.

Swales, J. 1990. Genre Analysis. English in Academic and Research Settings. Cambridge:Cambridge University Press.

Swales. J.M. and B.Feak, Ch. 2000. English in Today's ResearchWorldA Writing Guide.Michigan Series in English for Academic and Professional Purposes.The University of Michigan Press.

Whitt, Richard J.2010.Evidentiality and Perception Verbs in Englishand German. German Linguistic and
Cultural Studies. Editor: Peter Rolf Lutzeier, volume 26. Peter Lang, Bern, Switzerland.

 

Websites:
Guies de la Biblioteca de la UAB: http://ddd.uab.cat/collection/guibib

Recursos per a la investigació: http://ddd.uab.cat/collection/guibibaju?ln=es 

 

2.2. LITERATURA 

Acheson, Katherine O. Writing Essays About Literature: A Brief Guide for University and College Students. Peterborough, Ontario: Broadview Press, 2011. Print.

Barnet, Sylvan, and William E. Cain. A Short Guide to Writing About Literature. England: Pearson Education Limited, 2014. Print.

Bullock, Richard H. The Norton Field Guide to Writing. London: WW Norton & Company, 2019. Print 

Gardner, Janet. Reading and Writing About Literature: A Portable Guide. Boston: Bedford Books St Martin’s, 2020. Print.

Griffith, Kelley. Writing Essays About Literature. Australia: Wadsworth Cengage Learning, 2011. Print.

Hacker, Diana, Nancy I. Sommers, and Kimberli Huster. Rules for Writers.Boston: Bedford Books St Martin’s, 2012. Print.

Headrick, Paul. The Wiley Guide to Writing Essays About Literature. Malden, MA: Wiley Blackwell, 2014. Print.

Kane, Thomas S, and Thomas S. Kane. The Oxford Essential Guide to Writing. Oxford: Oxford University Press, 2003. Print.

Meyer, Michael. Thinking and Writing About Literature: A Text and Anthology. Boston: Bedford Books St Martin’s, 2001. Print.

Morgan, Meg, Kim Stallings, and Julie Townsend. Strategies for Reading & Arguing About Literature. Boston, Mass: Pearson Custom Publishing, 2007. Print. 

Owen, David, andCristina Pividori. Theoretically Speaking About Literature: Understanding Theory in the Study of Literary Works. Newcastle: Cambridge Scholars Publishers, 2021. Print.

Pirie, David. How to Write Critical Essays: A Guide for Students of Literature. London: Routledge, 2006. Print.

Tyson, Lois. Using Critical Theory: How to Read and Write About Literature. London: Routledge, 2011. Print.

Schilb, John, and John Clifford. A Brief Guide to Arguing About Literature. Boston: Bedford Books St Martin’s, 2020. Print.

Wardle, Elizabeth. Writing About Writing. Boston: Bedford Books St Martin’s, 2020. Print.

 

Websites:

Writing about Literature (Norton Guide): https://wwnorton.com/college/english/write/writesite/rhetoric/writing_about_lit.aspx

Norton Write: https://wwnorton.com/college/english/write/writesite/research/research_writing_papers.aspx

Literary Resources: https://www.virtualsalt.com/lit/

 

 

 

 

 


Programari

No es farà servir cap programari específic per a aquest mòdul.