Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313148 Màrqueting | OT | 0 | 2 |
4313335 Ciència Política | OT | 0 | 2 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
S'espera que els estudiants matriculats en aquest curs tinguin un nivell de grau en ciències polítiques o en qualsevol altra disciplina de ciències socials. Es recomana als estudiants que es familiaritzin amb els llibres següents, especialment si tenen títols d'altres disciplines:
- Dalton, R.J. (2013) Citizen Politics: Public Opinion and Political Parties in Advanced Industrial Democracies. CQ Press
- Negrine, R. and Stanyer J. (eds) (2007) The Political Communication Reader. Routledge.
Part 1. Comportament electoral
1.1.Les bases de posició social del vot: escissions i alineacions
1.2.Les bases de valors del vot: identificació del partit, ideologia i estats d'ànim polítics
1.3.Les bases personals del vot: la importància dels líders
1.4.Emetre vots i suport de partits de nínxol
1.5.Els models espacials de la competició de partits: proximitat i direccionalitat
1.6.Votació econòmica: la importància de la situació econòmica
1.7.Votació estratègica: la importància del sistema electoral
1.8.Votació d'esdeveniments: com els esdeveniments configuren els resultats de les eleccions
1.9.Politics multinivells i eleccions de segon ordre
1.10.Sense vot: causes i antecedents
1.11.Les conseqüències polítiques de no votar
Part 2. Comunicació política
2.1.Efectes de campanya: són mínims?
2.2.Persuasió política i resistència a la persuasió
2.3.El paper de les predisposicions: l'exposició selectiva partidista
2.4.La hipòtesi de la bretxa de coneixement
2.5.Campanya negativa
2.6.El populisme com a estil de comunicació
2.7.Repolitització del ‘gènere’: partits polítics i comunicació a les xarxes socials
2.8.Diferències de gènere en la comunicació dels polítics: discursos, publicitat i autorepresentació en les formes tradicionals i digitals de comunicació
2.9.Diferències de gènere en la cobertura dels mitjans polítics
2.10.Dones polítiques i violència política en línia
2.11.Escletxes de gènere en el compromís polític: exposició a notícies, participació en línia i veu política
2.12.Gènere i comunicació política: IA, comunicació política digital i altres
Part 3. Opinió pública
3.1.L'opinió pública i la seva mesura: una introducció
3.2.Formació de l'opinió pública: una revisió de teories;
3.3.Opinió pública i sensibilitat a les polítiques: el problema de la congruència entre les elits de masses;
3.4.Reptes en la investigació de l'opinió pública: la qüestió de la 'desirabilitat social' i la qualitat de les enquestes d'opinió pública
3.5.Populisme (i): Conceptualització i Mesura
3.6.Populisme (ii): causes i conseqüències
3.7.Les emocions a la política
3.8.Raonament motivat
Una sessió típica inclourà una conferència més una discussió comuna de les lectures obligatòries. Aquí, un alumne presentarà un treball i la resta de la classe discutirà les conclusions. S'espera que tots els alumnes llegeixin les lectures obligatòries del seminari i preparin les seves intervencions.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Lectures | 40 | 1,6 | 5, 11, 12, 13, 14, 17, 20 |
Seminars | 24,5 | 0,98 | 9, 13, 22 |
Tipus: Supervisades | |||
Essay writing | 50 | 2 | 3, 4, 8, 10, 15, 19 |
Reading | 50 | 2 | 1, 5, 9, 14 |
Tipus: Autònomes | |||
Individual study | 80 | 3,2 | 5, 12, 14, 17 |
L'avaluació es divideix en els elements següents:
1. Presentació de les lectures obligatòries i participació en el debat (25%). Cada setmana un alumne s'encarregarà de presentar la lectura obligatòria. Cada exposició tindrà la finalitat de presentar la lectura en totes les seves parts de manera clara i exhaustiva, incloent al final de la presentació tres preguntes per tal d'alimentar la discussió/debat a classe. Els alumnes encarregats de la presentació hauran de preparar les diapositives i enviar les diapositives al professor que impartirà la classe. S'avaluaran les seves habilitats de presentació, la capacitat de relacionar-se amb l'article i la seva literatura, la seva comprensió dels resultats/descobertes presentats en la lectura, la qualitat de la seva presentació oral i visual i la rellevància de les seves tres preguntes. Els estudiants que no es presentin a la presentació programada rebran una penalització de 5 punts sobre la seva nota d'aquesta part. Les presentacions han de durar uns 15 minuts. Les presentacions més curtes (menys de 12 minuts) o més llargues (més de 16 minuts) seran penalitzades. Tots els alumnes han de llegir les lectures obligatòries i participar en la discussió a classe. La participació al debat a classe també formarà part de l'avaluació. Per tant, els alumnes que facin una bona presentació de la lectura però no participin activament en la discussió durant la resta de sessions seran penalitzats en la seva nota d'aquesta part.
2. Assaig escrit (25%). Els estudiants elaboraran una redacció escrita escollint entre una llista de possibles títols/temes que es posaran a la seva disposició a l'inici del curs. L'assaig seguirà l'estructura clàssica d'un article científic, incloent resum,introducció, literatura, mètodes, resultats, discussió, llista de referències (s'han d'incloure almenys tres referències). Els estudiants hauran de presentar una pregunta de recerca clara i ben definida i intentar respondre a la pregunta de recerca a partir de la literatura/descobriments anteriors o en la seva pròpia elaboració de dades/recursos. Els assaigs han de tenir un mínim de 3000 paraules i un màxim de 4000 paraules, excloent les referències. Els assaigs s'han de redactar en anglès i lliurar-los al professor responsable del tema seleccionat en el termini indicat. Els assaigs enviats fora de la data límit rebran una penalització de 2 punts per cada dia de retard. El plagi i l'ús de la intel·ligència artificial no es toleraran sota cap circumstància. NO es poden presentar treballs que hagin estat preparats per a altres cursos o per a la tesi.
3. Examen final (50%). Al final de les classes, els alumnes hauran de fer una prova final. La prova inclourà 20 preguntes de resposta múltiple sobre els temes exposats a classe durant el curs.
En cas de recuperació de l'examen, s'aplicarà el mateix mètode d'avaluació descrit anteriorment.
Els alumnes seran qualificats amb una nota numèrica que va de 0 a 10, sent 10 la millor nota.
Els estudiants han d'assistir com a mínim al 80% de les sessions per aprovar aquest mòdul.
Els professors proporcionaran més detalls i informació sobre el procés d'avaluació durant la presentació del mòdul.
En el cas de l'avaluació única, els estudiants hauran de:
- Presentar comentaris escrits (màxim 3000 paraules) sobre una lectura que puguin escollir entre les seleccionades pels professors (25%)
- Presentar un assaig escrit escollintd'unallista de possibles títols/temes (en termes de recompte de paraules, estructura de l'assaig, etc. s'apliquen les mateixes regles descrites anteriorment) (25%)
- Fer un examen final (20 preguntes d'opció múltiple) sobre una selecció de lectures que cada professor posarà a disposició dels estudiants (50%)
En cas de recuperació de l'examen, s'aplicarà el mateix mètode d'avaluació descrit anteriorment per a l'avaluació única.
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o la professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i la data de revisió de les qualificacions.
L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 1/3 parts de les activitats d’avaluació.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Els exàmens on hi ha hagut irregularitats (per exemple, plagi, ús no autoritzat de la IA, etc.) no són recuperables.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Final test | 50 | 1 | 0,04 | 5, 9, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 20 |
Presentation and partecipation in class | 25 | 2,5 | 0,1 | 1, 4, 5, 6, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 18, 19, 20, 21 |
Written essay | 25 | 2 | 0,08 | 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 20, 21, 22 |
Les lectures bàsiques són:
Bartels, Larry M. 2008. "The Study of Electoral Behavior." Extended version of a chapter in Jan E. Leighley, ed., The Oxford Handbook of American Elections and Castells, M (2009). Communication Power. Oxford: Oxford University Press.
Eijk, Cees van der, and Mark Franklin. 2009. Elections and Voters. London: Palgrave Macmillan.
Evans, Jocelyn A.J. 2004. Voters and Voting: An Introduction. London: Sage.
Iyengar, S., McGrady, Jennifer A. (2007). Media Politics: A Citizen’s Guide. New York: W.W. Norton & Company.
Lowery, S.A., De Fleur, M.L. (1994). Milestones in Mass Communication Research: Media Effects. New York: Pearson.
McNair, Brian (2003). An Introduction to Political Communication. London: Routledge.
Perloff, Richard M. (2014). The Dynamics of Political Communication. Media and Politics in a Digital Age. New York: Routledge.
Soroka, Stuart N., Wlezien, Christopher (2010). Degrees of Democracy: Politics, Public Opinion and Policy. New York: Cambridge University Press
El temari conté una bibliografia detallada per a cada sessió.
No aplicable