Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500239 Història de l'Art | OT | 3 | 0 |
2500239 Història de l'Art | OT | 4 | 0 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
No es requereixen coneixements previs relacionats ambel budisme. No obstant això, es recomana que l'estudiantat sigui capaç de llegir i entendre l'anglès, ja que la major part de lectures obligatòries i vídeos es proveiran en aquesta llengua.
- Assolir uns coneixements sobre les manifestacions artístiques budistes.
- Conèixer els recursos bibliogràfics propis de la disciplina per tal de poder aprofundir en aspectes específics
de l'art budista.
- Dominar la terminologia historicoartística adequada.
1. Conceptes generals. Siddharta Gautama i el seu llegat. Difusió del primer budisme.
2. Primeres mostres budistes en territori indi.
3. Budisme Theravada. Budisme Mahayana i la seves expansions a la resta d'Àsia.
4. Orientalisme, colonialisme i descolonització en l'art budista.
5. Manifestacions artístiques en el món contemporani.
Sessions teòriques i pràctiques.
Debat sobre algun tema concret.
Eventuals conferències.
Orientació metodològica i bibliogràfica.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques i pràctiques | 45 | 1,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10, 11, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Orientació metodològica i bibliogràfica | 5 | 0,2 | 4, 8, 11, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi i preparació dels exercicis | 80 | 3,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 11, 12 |
Avaluació continuada:
- Exercici 1: 35%
- Exercici 2: 35%
- Activitat: 30%
La nota final és el resultat de la suma de les qualificacions obtingudes a totes tres evidències. L'alumnat haurà d'obtenir un 3,5 sobre 10 en cadascuna de les activitats per a poder fer mitja.
Si l'estudiant només s'ha presentat a alguns dels exercicis obligatoris (evidències 1, 2 o 3) i els ha superat, obtindrà un "no avaluable" quan la suma global no arribi a l'aprovat o a una qualificació superior. En cas
contrari, li constarà la nota que hagi tret. En el moment de realització de cada activitat avaluativa, la professora informarà l'alumnat (Campus Virtual) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
Només té dret a una recuperació - a la data fixada per la Gestió Acadèmica de la Facultat - l'alumnat suspès que s'hagi presentat a totes les evidències obligatòries (1, 2 i 3). La nota màxima a aconseguir a la recuperació
és 5.
Avaluació única:
L'avaluació continuada consisteix en 2 proves:
- Projecte individual: 40% de la qualificació final.
- Prova escrita: 60% de la qualificació final.
Procediment de recuperació de l’avaluació única:
Per participar a la recuperació l’alumnat ha d’haver lliurat totes les proves previstes. Per poder participar al procés de recuperació l’estudiant ha d’haver obtingut una qualificació mitjana final de 3,5.
En cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés
disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s'adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d'exercicis a través de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exercici 1 | 35 | 1 | 0,04 | 4, 6, 8, 9, 11, 12 |
Exercici 2 | 35 | 1 | 0,04 | 4, 6, 8, 9, 11, 12 |
Seminari | 30 | 18 | 0,72 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Aquesta és una bibliografia bàsica del curs. Durant les classes s'aniran donant referències específiques per a cada tema.
Manuals de referència
CORNU, Philippe. 2001. Dictionnaire encyclopédique du bouddhisme. París: Éditions Seuil [edició castellana per Akal, 2004].
GOMBRICH, Richard. 2013. What the Buddha Thought. Sheffield: Equinox.
McARTHUR, Meher. 2004 [2002]. Reading Buddhist Art. An Illustrated Guide to Buddhist Signs & Symbols. Londres: Thames & Hudson.
ROONEY, Dawn F. 2008. Ancient Sukhothai: Thailand's Cultural Heritage. Bangkok: River Books.
SILK, Jonathan A. (ed.) 2015. Brill's encyclopedia of Buddhism. Leiden; Boston: Brill.
VÉLEZ DE CEA, Abraham. 2000. El Buddhismo. Madrid: Ediciones del Orto.
Bibliografia bàsica
Chen, Kai-Jun. 2023. Porcelain for the Emperor: manufacture and Technocracy in Qing China. Washington: University of Washington Press.
Ching, Dora C.Y. 2021. Visualizing Dunhuang: Seeing, Studying, and Conserving the Caves. Princeton: Princeton University Press.
Chitgopekar, Nilima. 2022. Shakti, the exploration of the Divine Feminine. DK Publishing.
English, Elizabeth. 2002. Vajrayogini: Her Visualisations, Rituals, and Forms. Boston: Wisdom Publications.
Greiff, Susan; Schiavone, Romina; Zhang, Jianlin (Eds.). 2014. The Tomb of Li Chui. Interdisciplinary Studies into a Tang Period Finds Assemblage. Mainz: Verlag des Römisch-Germanischen Zentralmuseums.
Harrison-Hall, Jessica; Lovell, Julia (eds.). 2023. China’s hidden century: 1796-1912. Londres: The British Museum.
Kroll, Paul W. 2019. Critical Reading on Tang China. 4 vols. Leiden: Brill.
Liu, Xinru; Brancaccio, Pia. 2023. The world of the ancient Silk Road. Londres: Routledge Press.
Mitter, Partha. 2007. The Triumph of Modernism. India’s Artists and the Avant-garde, 1922-47. Oxford i Londres: Oxford University Press.
Whitfield, Susan (ed). 2019. Pueblos, culturas y paisajes. Las Rutas de la Seda. Barcelona: Blume.
Wu, Hung. 2022. Chinese Art and Dynastic Time. Princeton: Princeton University Press.
Res a dir.