Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2504211 Llengua i Literatura Espanyoles | OT | 3 | 0 |
2504211 Llengua i Literatura Espanyoles | OT | 4 | 0 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Es tracta d'una assignatura que aborda aspectes interpretatius i formals dins de l'àmbit de la gramàtica de l'espanyol. Per a poder cursar-la, calen, doncs, coneixements de
gramàtica de l'espanyol, de semàntica composicional i de lingüística general.
En aquesta assignatura s'aborda un dels temes bàsics que pertoquen al significat de les expresions complexes, a saber, la seva naturalesa composcional. Aquest plantejament implica assumir que no totes les unitats lingüístiques que integren una expressió complexa contribueixen de la mateia manera a la seva interpertació. Implica assumir, a més, la relació estreta que hi ha entre sintaxi i semàntica. Amb aquesta assignatura es pretén que l'alumne, al finalitzar el curs, sigui capaç de :
1. Semàntica composicional: fonaments
2. La modificació.
3. Determinació i quantificació.
4. La semàntica del temps.
5. De la semàntica de l'oració a la semàntica del discurs.
Aquest curs s'articularà sobre la base de sessions teòriques i pràctiques. En les primeres es tractaran els continguts principals del programa; les segones es dedicaran a la resolució d'exercicis, al comentari de la bibliografia rellevant i a la discussió dels problemes, dubtes o dificultats que vagin sorgint a partir del desenvolupament del temari. Les sessions pràctiques serviran també per a capacitar l'alumne en l'exercici de l'argumentació semàntica. L'aprenentatge d'aquesta assignatura per part de l'alumne es distribueix de la manera seguent:
- Activitats dirigides (35%). Aquestes activitats es divideixen en classes magistrals i en pràctiques i seminaris dirigits pel professor, en què es combinarà l'explicació teòrica amb la discussió de tot tipus de textos.
- Activitats supervisades (10%). Es tracta de tutories programades pel professor, dedicades a la correcció i comentari de problemes en els diferents nivells de análisis lingüistic.
- Activitats autònomes (45%). Aquestes activitats inclouen tant el temps dedicat a l'estudi personal com a la realització de treballs i comentaris analítics.
- Activitats d' evaluació (10%). Làvaluació de l'assignatura es durà a terme mitjançant proves escrites.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Activitats dirigides | 42 | 1,68 | 1, 2, 3, 4, 5, 8, 10, 11, 14, 16, 17, 18, 20 |
Tipus: Supervisades | |||
Activitats supervisades | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 8, 10, 11, 14, 16, 17, 18 |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats autònomes | 65 | 2,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 8, 10, 11, 14, 16, 17, 18 |
1. Avaluació continuada
1.1 Criteris per la qualificació de l’assignatura
Per aprovar l’assignatura, un cop fetes les tres activitats avaluables mencionades abans i després d’aplicar els percentatges indicats més amunt, l’alumne haurà d’obtenir una nota final igual o superior a 5. Si la nota final és
1.2. Criteris de recuperació
Els alumnes que obtenguin una qualificació final entre 3,5 i 5 i que hagin fet les tres activitats avaluables mencionades més amunt es podran presentar a la recuperació de l’assignatura en la data prevista per la Facultat.Si es supera la prova de recuperació, la nota final del curs és 5, independentment de les notes obtingudes abans. Als alumnes que hagin superat l’assignatura, no se’ls permetrà presentar-se a la re-avaluació per pujar nota.
1.3. Criteris d’avaluació
Per superar l’assignatura es considera imprescindible el dominide la normativa; per tant, a l’horad’avaluar les activitats mencionades és amunt, es penalitzaran els errors ortogràfics, l’ús incorrecte dels signes depuntuació, els errors lèxics i els errors morfosintàctics.
1.4 Procediment de revisió de les proves avaluables
Després de la publicació de las qualificacions de les activitats avaluables menciones més amunt, el professor informarà els alumnes a través de Moodle del dia i de l’hora per la revisió d’aquestes activitats.
1.5 Irregularitats en les activitats d'avaluació
Si l’estudiant realitza qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En el cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquestaassignatura serà 0.
2. Avaluació única
Activitats d'evaluació |
Peso |
Examen 1 |
45% |
Examen 2 |
45% |
Lliurament d'exercicis |
10% |
Tot allò establert als punts 1.1, 1.2, 1.3, 1.4 i 1.5 de l'apartat anterior és aplicable també a l'avaluació única. La data per a l'avaluació única coincidirà amb la data de l'examen 2 de l'avaluació continuada. El professor comunicarà a l'alumne la data per a l'avaluació única a través de Moodle a l'inici del curs.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen 1 | 45% | 1,5 | 0,06 | 1, 5, 14, 16, 18 |
Examen 2 | 45% | 1,5 | 0,06 | 1, 5, 14, 16, 18 |
Participació a classe | 10% | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 |
Bach, Edmon. (1997): Lecciones básicas de semántica formal, Barcelona, Publicaciones de la UB.
Cann, Ronnie (1993): Formal Semantics: An Introduction, Cambridge, Cambridge University Press.
Escandell, Mª Victoria. (2004): Fundamentos de semántica composicional, Barcelona, Ariel, Cambridge University Press.
Espinal, Mª Teresa. coord. (2014):Semántica, Madrid, Akal.
No s'aplica.