Logo UAB
2023/2024

Idioma Modern IV (Alemany)

Codi: 106336 Crèdits: 6
Titulació Tipus Curs Semestre
2504212 Estudis Anglesos OT 3 2
2504212 Estudis Anglesos OT 4 2

Professor/a de contacte

Nom:
Bernd Franz Wilhelm Springer
Correu electrònic:
bernd.springer@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.

Equip docent extern a la UAB

Lara Tasler
Martina Schoger

Prerequisits

Haver aprovat Idioma Modern 3 alemany o poder acreditar el nivell A 2.1. superat amb èxit.


Objectius

Objectius formatius: formació bàsica en la descripció i ús de l’idioma alemany del nivell A 2.2.


Competències

    Estudis Anglesos
  • Dur a terme treballs escrits o presentacions orals efectives i adaptades al registre adequat en diferents llengües (exceptuant-ne l'anglès).
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.

Resultats d'aprenentatge

  1. Elaborar un discurs organitzat i correcte, oralment i per escrit, en la llengua corresponent.
  2. Expressar-se en la llengua estudiada, oralment i per escrit, utilitzant el vocabulari i la gramàtica de manera adequada.
  3. Identificar les idees principals i les secundàries i expressar-les amb correcció lingüística.
  4. Participar en els debats orals realitzats a l'aula de manera crítica i utilitzant el vocabulari de la disciplina.

Continguts

L'aprenentatge es concentra en l’exercici de les quatre destreses bàsiques: Comunicació oral, comunicació escrita, comprensió auditiva i comprensió lectora.

 

Al llarg del curs es realitzaran exposicions i petits treballs relacionats amb l’actualitat alemanya i amb la seva tradició cultural: literària, musical, cinematogràfica, política.

 

SYLLABUS

Gramàtica:

-        Artikel + Adjektiv + Nomen

-        Artikelwörter ‘dieser’, ‘mancher’, ‘jeder’, ‘alle’

-        Präteritum Modalverben

-        Nebensätze

-        Datum

-        Reflexive Verben mit Präpositionalergänzung

-        Fragewörter und Pronomen ‘wofür?’, ‘dafür’

-        Konjunktiv II

-        Steigerung + Vergleich

-        Passiv

-        Infinitiv mit ‘zu’

-        Nebensatz mit ‘dass’

-        Präteritum

 


Metodologia

L'alumne/a adquireix els coneixements teòrics de la gramàtica bàsica de l'alemany i reforça aquests coneixements amb exercicis pràctics a classe i a casa en una progressió tutoritzada pels professors:

La comunicació oral es practica, sobre la base de la gramàtica teòrica, a través de situacions de comunicació senzilles que van assolint progressivament un grau major de dificultat.

La comprensió auditiva es practica a classe a través de la lectura de textos adequats al nivell per part del professor i de gravacions.

Per a l'exercici de la comprensió lectora es treballen a classe estratègies de lectura sobre textos escrits del nivell corresponent.

L'exercici de la comunicació escrita es fa a través de redaccions, diàlegs escrits, etc. que l'alumne/a haurà d’elaborar regularment a casa, per indicació del professor, i que aquest corregirà.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classe magistral amb participació activa del alumne 45 1,8 1, 2, 3, 4
Tipus: Supervisades      
Pràctiques orals 4 0,16 1, 2, 3, 4
Tutories de suport, consultes de gramàtica i diccionaris 3 0,12 1, 2, 3, 4
Tipus: Autònomes      
Elaboració de textos, realització d'exercicis, consultes de gramàtica i diccionaris 20 0,8 1, 2, 3, 4
Realització d'exercicis, lectures i pràctica oral i escrita 50 2 1, 2, 3, 4
Us de Campus Virtual, Internet i mitjans audiovisuals de la biblioteca 15 0,6 1, 2, 3, 4

Avaluació

Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única. 

 

1.) Avaluació continuada (= 50% de la nota final):

a)      Assistència i participació a classe regular

b)     Lliurament regular dels treballs de casa

c)      Carpeta de l’estudiant i Vokabelheft

d)      Diferents proves parcials al llarg del semestre

e)      Diferents tests de vocabulari

f)       Presentació oral d’un tema

2)      Examen final (= 50% de la nota final):

a)      S’avaluaran totes les destreses en llengua alemanya: gramàtica, comprensió oral i escrita, expressió oral i escrita.

b)      Per aprovar l’examen final caldrà aprovar,per separat, cadascuna de les parts de què es composa l’examen final.

3)      Cal aprovar l’examen final amb una nota mínima de 5 sobre 10 i tenir una nota mínima de 3,5 sobre 10 a l’avaluació continuada.

4)      L’assignatura s’aprova amb un 5 sobre 10  a la nota final, composta per la suma de les notes del examen final i l’avaluació continuada

Plagi

En cas que l'estudiantat realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la
qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés
disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació
d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0.

 


Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Avaluació continuada 50% 10 0,4 1, 2, 3, 4
Examen final 50% 3 0,12 1, 2, 3, 4

Bibliografia

Netzwerk neu A2.2. Kursbuch und Übungsbuch, Klett Verlag. 

 

Diccionari:

Wörterbuch Deutsch-Spanisch ("Diccionario Moderno", 1 vol.), Langenscheidt o

 Diccionari Alemany-Català, 1 vol., Fundació Enciclopèdia Catalana.

 

Llibres de consulta i de reforç d’exercicis gramaticals (a la Biblioteca d’Humanitats):

      Castell, Andreu, Gramàtica de la lengua alemana, ed. Idiomas, Madrid 2002.

Reimann, Monika, Grundstufengrammatik für DaF, hueber, Ismaning 2000.

Ruipérez, Germán, Gramàtica Alemana, Cátedra, Madrid, 1992.


Programari

Sense