Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2504212 Estudis Anglesos | OT | 3 | 2 |
2504212 Estudis Anglesos | OT | 4 | 2 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Abans d'inscriure's al curs, s'espera que els estudiants hagin completat amb èxit les assignatures del seu tercer curs acadèmic.
El curs es recomana als estudiants interessats en llegir i participar en debats sobre poesia i teatre en anglès que exploren la representació i la memòria dels principals conflictes bèl·lics del segle XX.
El curs estipula també que els estudiants han de tenir un nivell de competpencia en anglès C2, segons el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües: Aprenentatge, Ensenyament, Avaluació. Una competència C2 implica que els estudiants poden comprendre sense esforç gairebé tot el que llegeixen o escolten. També suposa que tenen la capacitat de consolidar informació de diverses fonts orals i escrites, reconstruir fets i arguments i presentar-los de manera coherent. A més, implica que els estudiants poden expressar-se de manera espontània i fluida, amb la capacitat per discernir matisos subtils de significat fins i tot en situacions altament complexes.
La edició 2023-2024 de "Poesia i Teatre en Anglès" es centrarà en l'estudi de dos gèneres específics: la poesia i el teatre de guerra. Es prestarà especial atenció a qüestions relacionades amb l'ètica, la política, la memòria i fins i tot l'experiència física de la guerra.
Específicament, s'abordaran els següents temes:
Un cop s'hagi completat el curs, els estudiants seran capaços de:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals i debats a classe | 50 | 2 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 11, 12, 13 |
Tipus: Supervisades | |||
Exercisis d'escriptura i activitats avaluades en classe | 25 | 1 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura i estudi | 50 | 2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
1) L'AVALUACIÓ CONTÍNUA ES BASA EN:
Les dates exactes de totes les activitats d'avaluació es confirmaran al començament del curs mitjançant un calendari del curs publicat al Moodle.
Cal tenir en compte:
CONDICIONS DE RECUPERACIÓ:
2) L'AVALUACIÓ ÚNICA es basa en:
3 ítems avaluats que es realitzaran en un sol examen en classe:
S'UTILITZARÀ EL MATEIX MÉTODE DE RECUPERACIÓ QUE EN L'AVALUACIÓ CONTÍNUA.
PLAGI! MOLT IMPORTANT!
Les irregularitats fan referència, per exemple, a copiar en un examen, copiar de fonts sense indicar l'autoria, o un ús indegut de la IA com presentar com a original un treball que ha estat generat per una eina o programa d'IA. Aquestes activitats d’avaluació no són recuperables.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assaig Acadèmic 1 (Unitats 1-2) | 40% | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Assaig Acadèmic 2 (Unitats 3-4) | 40% | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Curs de biblioteca en línia | 10% | 2,5 | 0,1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Participació a classe | 10% | 2,5 | 0,1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
FONTS PRIMÀRIES
Reading Pack with Selected Poems (UNITATS 1-4)
OBRES DE TEATRE
FONTS SECUNDÀRIES
Ballin Anita. “Teaching the Holocaust at the Imperial War Museum.” British Journal of Holocaust Education, 1994 pp. 184–188.
Bindas Kenneth J and Craig Houston. “‘Takin' Care of Business’: Rock Music Vietnam and the Protest Myth.” The Historian 1989 pp. 1–23.
Chattarji, Subarno. Memories of a Lost War:American Poetic Responses to the Vietnam War. Oxford: Clarendon Press; Oxford University Press 2001.
Das Santanu. The Cambridge Companion to the Poetry of the First World War. Cambridge: Cambridge University Press 2013.
Felman, Shoshana and Dori Laub.Testimony: Crises of Witnessing in Literature, Psychoanalysis and History. New York: Routledge, 1992.
Fussell, Paul. The Great War and Modern Memory. London: Oxford UP, 1977.
Gilbert, 'Sandra M. Soldier's Heart: Literary Men, Literary Women, and The Great War' (Signs, Vol. 8: 3, Spring 1983) pp. 422-450.
Kendall Tim. Modern English War Poetry. Oxford: Oxford University Press, 2010.
Kobialka, Michael. Of Borders and Thresholds: Theatre History, Practice, and Theory. Minneapolis: Univ. of Minnesota Press, 1999.
LaCapra, Dominick. Writing History, Writing Trauma. 2001. Baltimore: The Johns Hopkins University Press, 2014.
Maltby, Sarah. Remembering the Falklands War: Media, Memory and Identity. London: Palgrave Macmillan, 2016.
McClung Laren and Yusef Komunyakaa. Inheriting the War : Poetry and Prose by Descendants of Vietnam Veterans and Refugees. New York, W.W. Norton & Company, 2018.
McLoughlin. Authoring War: The Literary Representation of War from The Iliad to Iraq. Cambridge: Cambridge UP, 2011.
Melling, Philip H. Vietnam in AmericanLiterature. Boston: Mass, 1990. Print.
Mosse, George. The Image of Man: The Creation ofModern Masculinity. New York: Oxford UP, 1996.
---. Fallen Soldiers: Reshaping the Memory of the World Wars. New York: Oxford UP, 1990.
Nevitt Lucy. Theatre & Violence. Hampshire: Palgrave Macmillan 2013.
Owen, David and Pividori, Cristina. Writings of Persuasion and Dissonance in the Great War. That Better Whiles May Follow Worse. The Netherlands: Brill, 2016.
Pividori, Cristina and Andrea Bellot. “Crossing Representational Borders in Lola Arias’ Minefield/Campo Minado.” Text and Performance Quarterly, 2022 pp. 412–437.
Rawlinson, Mark. British Writing of the Second World War. Oxford: Clarendon Press, 2000.
Sharpe, Jim. "History fromBelow." New Perspectives on Historical Writing. Ed. Peter Burke. 1991. Cambridge: Polity Press, 2001.
Schweik Susan. “Writing War Poetry Like a Woman.” Critical Inquiry, 1987 pp. 532–556.
Sosa, C. “Campo Minado/Minefield: War, Affect and Vulnerability—A Spectacle of Intimate Power.” Theatre Research International. 42.2 (2017): 179-189.
Stallworthy Jon. The New Oxford Book of War Poetry. Oxford: Second ed. Oxford University Press 2015.
Winn James Anderson. The Poetry of War.Cambridge: Cambridge University Press, 2009.
Winter, Jay. Sites of Memory, Sites of Mourning. Cambridge: Cambridge UP, 1995.
Wyschogrod, Edith. An Ethics of Remembering: History, Heterology, andthe Nameless Others. Chicago: University of Chicago Press, 1998.
Moodle