Logo UAB
2023/2024

Grans Autors de la Literatura en Anglès

Codi: 106327 Crèdits: 6
Titulació Tipus Curs Semestre
2504212 Estudis Anglesos OT 3 0
2504212 Estudis Anglesos OT 4 0

Professor/a de contacte

Nom:
David Owen
Correu electrònic:
david.owen@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.


Prerequisits

Grans autors de la literatura en anglès és una assignatura que ofereix una visió monogràfica sobre un autor o autora d'importància central a la literatura en aquest idioma. L'assignatura del curs 2023-24 estudia de manera detallada i intensiva la vida i obra de la Jane Austen (1775-1817).

Cal un nivell d’anglès de C2 (Proficiency) del Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment.

Amb C2 l'estudiant pot comprendre sense esforç pràcticament tot el que llegeix o escolta; resumir informació procedent de diferents fonts orals o escrites, reconstruir fets i arguments i presentar-los d’una manera coherent; expressar-se espontàniament, amb fluïdesa i precisió, distingint matisos subtils de significat fins i tot en les situacions més complexes.

Seran especialment rellevants els coneixements adquirits a les assignatures Història Cultural de les Illes Britàniques i Literatura del Romanticisme Britànic, a banda d'altres assignatures obligatòries de literatura al llarg del grau.


Objectius

Aquesta assignatura proporciona una aproximació a la vida i obra de la Jane Austen, la cultura literària britànica de la seva època, i al corpus de crítica literària més rellevant sobre aquesta autora.

L’objectiu bàsic del curs és arribar a una comprensió més completa d’aspectes de la vida i de l'obra de l'Austen, des de la seva juvenilia fins a la seva última novel·la inacabada, Sanditon. El curs farà una lectura crítica de les seves grans novel·les (la seva influència dins la literatura en anglès; les arrels literàries d'aquestes novel·les; la seva contribució tècnica i artística a la novel·la en anglès), de la seva correspondència, de les tendències crítiques que envolta la figura de l'autora, de l'entorn sociocultural i històric durant la seva vida, i de la "postvida" de l'Austen en literatura, cinema i televisió.


Competències

    Estudis Anglesos
  • Aplicar els principis ètics científics al tractament de la informació.
  • Aplicar la metodologia d'anàlisi i conceptes crítics per analitzar la literatura, la cultura i la història dels països de parla anglesa.
  • Comprendre i produir textos acadèmics escrits i orals en anglès a nivell d'usuari experimentat amb domini total (C2).
  • Demostrar habilitats per desenvolupar-se de manera professional en els àmbits de les aplicacions lingüístiques, la docència i la gestió literària i cultural en anglès.
  • Demostrar habilitats per treballar de manera autònoma i en equip a fi d'assolir els objectius planificats.
  • Elaborar argumentacions aplicables als àmbits de la literatura, de la cultura i de la lingüística i avaluar-ne la rellevància acadèmica.
  • Que els estudiants hagin desenvolupat les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
  • Utilitzar l'anglès escrit i oral per a fins acadèmics i professionals relacionats amb l'estudi de la lingüística, la filosofia del llenguatge, la història, la cultura i la literatura angleses.
  • Utilitzar les eines digitals i les fonts documentals específiques per a la captació i organització d'informació.
  • Utilitzar metodologies filològiques actuals per interpretar textos literaris en anglès i el seu context cultural i històric.

Resultats d'aprenentatge

  1. Analitzar i interpretar textos literaris en anglès d'èpoques anteriors a la contemporània.
  2. Comprendre textos acadèmics especialitzats sobre recerca dels textos i contextos de la literatura anglesa.
  3. Demostrar que es comprenen textos en anglès especialitzats i no especialitzats de dificultat alta, i interpretar-los críticament.
  4. Distingir les idees principals de les secundàries i fer la síntesi dels continguts dels textos literaris en anglès d'èpoques anteriors a la contemporània.
  5. Elaborar una crítica oral i escrita avançada en contextos docents, acadèmics i culturals en llengua anglesa.
  6. Entendre i reflexionar sobre la literatura i la cultura en anglès, situant-les en els seus contextos i en les seves circumstàncies històriques.
  7. Expressar-se en anglès oralment i per escrit en un registre acadèmic, utilitzant la terminologia apropiada per a l'estudi dels textos i contextos de la literatura anglesa.
  8. Incorporar idees i conceptes de fonts publicades als treballs citant i referenciant de manera adequada.
  9. Interpretar extractes de documents i textos en anglès representatius dels diferents períodes històrics.
  10. Localitzar informació especialitzada i acadèmica i seleccionar-la segons la rellevància.
  11. Organitzar amb eficàcia la part autònoma de l'aprenentatge.
  12. Planificar la feina de manera efectiva individualment o en grup per a la consecució dels objectius plantejats.
  13. Produir textos acadèmics escrits i orals a nivell d'usuari experimentat amb domini total (C2) sobre els conceptes i competències rellevants per a l'estudi dels textos i contextos de la literatura anglesa.

Continguts

Unit 1: Introduction

Unit 2: Social and Cultural Background; Historical Context

Unit 3: Critical Approaches to Jane Austen

Unit 4: The Juvenilia

Unit 5Lady Susan

Unit 6: "The Big Six". Austen's Major Novels 

  • Sense and Sensibility (1811). Episodes & Fragments
  • Pride and Prejudice (1813). Episodes & Fragments
  • Mansfield Park (1814). Episodes & Fragments
  • Emma (1815). Episodes & Fragments
  • Persuasion (1817). Episodes & Fragments
  • Northanger Abbey (1817). Episodes & Fragments

Unit 7: The Unfinished Works (Catharine; The Watsons; Sanditon

Unit 8: Austen's Legacy and Influence

 


Metodologia

1 crèdit ECTS = 25 hores de formació > 6 crèdits = 150 hores.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes teòriques 30 1,2 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10
Lectura i debat dels textos a l'aula 20 0,8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 13
Tipus: Supervisades      
Pràctica de l'ús de recursos bibliogràfics 10 0,4 1, 2, 3, 4, 6, 9, 10, 11
Redacció de comentaris 20 0,8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13
Tipus: Autònomes      
Estudi personal 20 0,8 1, 2, 3, 4, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13
Lectura de textos individual autònoma 25 1 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9, 10, 11

Avaluació

L'avaluació es basa en els elements següents:

  1. Dos treballs escrits (2 x 45%) = 90%
  2. Assistència i participació als debats a classe = 10%
  • Les dates definitives de cada exercici es publicaran al començar el curs.
  • En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
  • Tots els exercicis són obligatoris

L’estudiantat rebrà la qualificació de No avaluable sempre que no hagi lliurat més del 2/3 de les activitats d’avaluació.

Condicions de recuperació

  • Tenen dret a recuperar els estudiants amb una nota final entre 3,5 i 4,9. 
  • L’activitat específica de recuperació serà confirmada pel professor en qüestió. 
  • La nota de recuperació (i, per tant, la nota final de recuperació) mai serà més alta que un 5.
  • En casos justificats per malaltia, un estudiant podrà recuperar mitjançant aquest examen en una data acordada amb el professor.
  • No es pot recuperar per millorar nota.

Plagi

En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte  d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la  qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.  

Les irregularitats fan referència, per exemple, a copiar en un examen, copiar de fonts sense indicar l'autoria, o un ús indegut de la IA com presentar com a original un treball que ha estat generat per una eina o programa d'IA. Aquestes activitats d’avaluació no són recuperables.

Avaluació única:

L’alumnat que opti per aquesta modalitat haurà de realitzar les següents proves en una única data d'avaluació:

  1. Examen 1 (Les grans novel·les de l'Austen) (45%)
  2. Examen 2 (Les novel·les no acabades de l'Austen i/o la seva juvenilia) (45%)
  3. Assistència i participació a classe (10%)

S’aplicarà el mateix sistema de recuperació que per l’avaluació continuada.

Procediment de revisió de les qualificacions

En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o la professora  informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i la data de revisió de les qualificacions.

 

 


Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Assistencia i participació als debats a clase 10% 5 0,2 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
Treball escrit 1 45% 10 0,4 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
Treball escrit 2 45% 10 0,4 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13

Bibliografia

Jane Austen: Literary Works

[The Major Novels]

Austen, Jane. Emma. Edited by John Mullan. Oxford: Oxford World's Classics, 2022 

———.  Lady Susan, The Watsons, and Sanditon. Edited by Kathryn Sutherland. Oxford: Oxford World's Classics, 2021 

———.  Mansfield Park. Edited by James Kingley. Oxford: Oxford World's Classics, 2008. 

———.  Northanger Abbey, Lady Susan, The Watsons, Sanditon. Edited by John Davie and James Kingley. Oxford: Oxford World's Classics, 2008. 

———. Persuasion. Edited by James Kingley. Oxford: Oxford World's Classics, 2008. 

———. Pride and Prejudice. Edited by James Kingley. Oxford: Oxford World's Classics, 2019. 

———. Sense and Sensibility. Edited by John Mullan. Oxford: Oxford World's Classics, 2019.

[Juvenilia and Later Unpublished Works]

Austen, Jane. Juvenilia. Edited by Peter Sabor. Cambridge: Cambridge University Press, 2006.

———. Later Manuscripts. Edited by Janet Todd and Linda Bree. Cambridge: Cambridge University Press, 2008. 

———. Teenage Writings. Edited by Kathryn Sutherland and Freya Johnston. Oxford: Oxford World's Classics, 2017.

[Personal Letters]

Austen, Jane. Selected Letters. Edited by Vivien Jones. Oxford: Oxford World's Classics, 2019. 

 

Digital editions of Austen’s major novels (and other works, including the letters) are freely available at https://www.gutenberg.org 

Digital versions of Austen’s novels, juvenilia, letters and other related publications are freely available at https://www.pemberley.com/janeinfo/janeinfo.html#janetoc  

 

Jane Austen: Select Biographies and Critical Studies

Austen-Leigh, James Edward. A Memoir of Jane Austen. Edited by Kathryn Sutherland. Oxford: Oxford World's Classics, 2008. 

Harman, Claire: How Jane Austen Conquered the World. Edinburgh: Canongate Books, 2009. 

Kirkham, Margaret: Jane Austen, Feminism and Fiction (Second ed.). London: Athlone/Continuum, 2000.

Shields, Carol. Jane Austen. London: Phoenix, 2001.

Spence, Jon. Becoming Jane Austen: A Life. London and New York: Hambledon and London, 2003.

Tomalin, Claire. Jane Austen: A Life. (Revised & Updated Edition). London: Penguin, 2000.

Butler, Marilyn. Jane Austen and the War of Ideas. (1987 edition with a revised introduction). Oxford, UK: Oxford UP, 1987.

Copeland, Edward and McMaster, Juliet (Eds). The Cambridge Companion to Jane Austen. Cambridge, UK: Cambridge UP, 1997.

Gard, Roger. Jane Austen’s Novels: The Art of Clarity. New Haven and London:Yale UP, 1992.          

Tanner, Tony. Jane Austen. Hampshire & London: Macmillan Education LTD,1986.

 

Historical Context (History, Society, Politics, Religion and Literary Traditions)

Copeland, Edward.“Money”. The Cambridge Companion to Jane Austen. Copeland, Edward, and McMaster, Juliet (Eds). Cambridge, UK: Cambridge UP, 1997.

———. Women Writing about MoneyWomen’s Fiction in England, 1790-1820. Cambridge, UK: Cambridge UP, 1995

Grundy, Isobel. “Jane Austen and Literary Traditions”. The Cambridge Companion to Jane Austen. Copeland, Edward and McMaster, Juliet (Eds). Cambridge, UK: Cambridge UP, 1997.

Kelly, Garry. English Fiction of the Romantic Period, 1789-1830. London & New York: Longman, 1989.

———. “Religion and Politics”. The Cambridge Companion to Jane Austen. Copeland, Edward, and McMaster, Juliet (Eds). Cambridge, UK: Cambridge UP, 1997.

———. “Romantic Fiction”. Cambridge Companion to British Romanticism. Stuart Curran (Ed). Cambridge, UK: Cambridge UP, 1993.

Pool, Daniel. What Jane Austen Ate and Charles Dickens KnewFrom Fox Hunting to Whist—The Facts of Daily Life in Nineteenth-Century England. New York:   Simon and Schuster, 1993.

Roberts, Warren: Jane Austen and the French Revolution. New York: St. Martin’s Press, 1979.  

Sales, Roger. Jane Austen and Representations of Regency England. London and New York: Routledge, 1994.

 


Programari

Moodle/Campus virtual de la UAB