Logo UAB
2023/2024

Adquisició de l'Anglès en Contextos Multilingües

Codi: 106308 Crèdits: 6
Titulació Tipus Curs Semestre
2504212 Estudis Anglesos OT 3 1
2504212 Estudis Anglesos OT 4 1

Professor/a de contacte

Nom:
Montserrat Capdevila Batet
Correu electrònic:
montserrat.capdevila@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.


Prerequisits


Cal un nivell inicial d’anglès de C2 (proficiency) del  Common European Framework of Reference for Languages.


Objectius

 

L'objectiu principal del curs és donar als alumnes una visió de les principals teories de l'adquisició de segones i terceres llengües, per tal d'entendre la seva evolució en els darrers anys i reconèixer les implicacions de la recerca en l'àrea en la pràctica a l'aula. Al final del curs, els alumnes estaran familiaritzats amb les principals propostes teòriques en el camp de l'adquisició de segones llengües, podran seguir la discussió de temes actuals en revistes de recerca i tindran una opinió crítica per avaluar propostes metodològiques aplicades a la pràctica de l'aula.

 


Competències

    Estudis Anglesos
  • Aplicar els conceptes, recursos i mètodes adquirits a l'estudi de la llengua anglesa en un context social global, multilingüe, d'aprenentatge i ensenyament de llengües.
  • Aplicar els principis ètics científics al tractament de la informació.
  • Comprendre i produir textos acadèmics escrits i orals en anglès a nivell d'usuari experimentat amb domini total (C2).
  • Demostrar habilitats per treballar de manera autònoma i en equip a fi d'assolir els objectius planificats.
  • Distingir i contrastar els diferents paradigmes i metodologies aplicats a l'estudi de l'anglès.
  • Introduir canvis en els mètodes i els processos de l'àmbit de coneixement per donar respostes innovadores a les necessitats i demandes de la societat. 
  • Que els estudiants hagin desenvolupat les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
  • Utilitzar l'anglès escrit i oral per a fins acadèmics i professionals relacionats amb l'estudi de la lingüística, la filosofia del llenguatge, la història, la cultura i la literatura angleses.

Resultats d'aprenentatge

  1. Analitzar situacions d'aprenentatge, identificar-ne els punts de millora i proposar nous mètodes o solucions alternatives.
  2. Analitzar, interpretar i avaluar les teories d'adquisició de primeres, segones i terceres llengües en diferents contextos d'adquisició.
  3. Comprendre textos acadèmics especialitzats sobre recerca en adquisició, aprenentatge i ensenyament de l'anglès.
  4. Expressar-se en anglès oralment i per escrit en un registre acadèmic i utilitzant la terminologia apropiada en relació amb l'estudi de l'adquisició i ensenyament de llengües.
  5. Identificar i comprendre les diferents teories sobre l'adquisició de primeres, segones i terceres llengües.
  6. Incorporar idees i conceptes de fonts publicades als treballs citant i referenciant de manera adequada.
  7. Organitzar amb eficàcia la part autònoma de l'aprenentatge.
  8. Planificar la feina de manera efectiva individualment o en grup per a la consecució dels objectius plantejats.
  9. Produir textos acadèmics escrits i orals a nivell d'usuari experimentat (C2) sobre els conceptes i competències rellevants per a l'estudi de l'adquisició, l'aprenentatge i l'ensenyament de l'anglès.

Continguts

1. Conceptes bàsics en l'estudi de l'adquisició d'una segona llengua 

2. Teories de l'adquisició d'una segona llengua 

3. Teories de l'adquisició d'una tercera llengua 

4. Diferències individuals en l'adquisició d'una llengua 

5. Analisi de dades en l'adquisició del llenguatge


Metodologia

 

Activitats dirigides:

Classes magistrals amb suport TIC i debat en grup.

 

Activitats supervisades:

Realització d’exercicis.

Tutories de suport per a la realització d’exercicis.

 

Activitats autònomes:

Lectures de manuals, llibres de text i dossiers.

Realització d’esquemes i resums d’apunts i textos.

Exercicis pràctics, individuals i en grup.

Ús del Campus Virtual (entorn Moodle).

 

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Discussion of academic texts 10 0,4 2, 6, 7, 8
Exercise discussion 15 0,6 4, 5, 7, 8
Reading of academic texts 15 0,6 1, 2, 3, 5, 9
Theoretical classes 25 1 1, 3, 4, 5, 7, 8
Tipus: Supervisades      
Individual feedback of exercises 10 0,4 1, 7, 8, 9
Resolution of doubts 15 0,6 4, 5, 6, 7
Tipus: Autònomes      
Resolution of exercises 15 0,6 6, 7, 8, 9
Study 20 0,8 3, 4, 7

Avaluació

Avaluació

  • Aquesta assignatura s’avalua mitjançant 2 exàmens parcials (40% el primer i 40% el segon) i un assignment (20%).
  • Les dates de les proves i lliuraments s’especificaran en el calendari de curs, publicat al Moodle a l’inici del semestre. Qualsevol canvi s’anunciarà degudament.
  • L’estudiantat rebrà la qualificació de No avaluable sempre que no hagi lliurat més del 35% de les activitats d’avaluació.
  • En cas d’absència justificada en un dia d’examen (per exemple per malaltia), caldrà que l’estudiant justifiqui l’absència amb documentació pertinent per tal d’optar a una possible recuperació o redistribució de les notes.
  • En cas que l’estudiantat realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.

Revisió:

En el moment de realització de cada activitat d’avaluació, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.

AVALUACIÓ ÚNICA

Aquesta assignatura permet l'avaluació única, que contindrà els següents ítems:

1. Examen teòric (1 hora i  mitja/40%)

2. Examen pràctic (1 hora i mitja/40%)

3. Assignment (entregat el dia de l'examen/20%)

 

Recuperació

La recuperació d’aquesta assignatura es realitzarà amb una prova de síntesi (data i hora a fixar per la Facultat) que comprendrà tot el contingutde l’assignatura amb les següents condicions:

  • Cal haver obtingut una nota mínima de curs de 3,5/10.
  • Cal haver realitzat/lliurat tots els ítems d’avaluació.
  • Cal haver aprovat almenys un 35% de l’assignatura.
  • La nota final de curs si s’aprova la prova de síntesi serà de 5. No es pot recuperar per pujar nota.

MOLT IMPORTANT: El plagi total i parcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de l’exercici plagiat, del qual a més es perd el dret a recuperació. Si es repeteix la situació, es suspendrà l’assignatura sencera. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d’un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D’INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ESPRESENTA COM A PROPI),i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l’originalitat i autenticitat del text propi.

Aquells actes d’avaluació en què hi hagi hagut irregularitats (còpia, ús no autoritzat de la IA, etc.) no són recuperables.


Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Assignment 20 7 0,28 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Examen 1 40 9 0,36 2, 3, 4, 6, 7, 9
Examen 2 40 9 0,36 1, 2, 4, 6, 7

Bibliografia

Archibald, John (ed) (2000) Second Language Acquisition and Linguistic Theory,  Oxford: Blackwell.

Cattel, Ray. (2000) Children’s Language: Consensus and Controversy, London: Cassell.

Corder, Pit. (1967) The Significance of Learner's Errors. De Gruyter Mouton.

Crain, Stephen. & Diane Lillo-Martin (1999) An Introduction to Linguistic Theory and Language Acquistion, Oxford: Backwell.

Ellis, Rod. (2004) Individual Differences in Second Language Learning.The Handbook of Applied Linguistics.

Guasti, Maria Teresa (2002) Language Acquisition. The Growth of Grammar, Cambridge, Mass: MIT Press.

Hawkins, Roger (ed) (2001) Second Language Syntax. A Generative Introduction, Oxford: Blackwell.

Radford, Andrew (2004) Minimalist Syntax. Exploring the Structure of English, Cambridge, C.U.P

Slabakova, Roumyana (2016) Second Language Acquisition, Oxford: O.U.P.

White, Lydia (2003) Second language acquisition and Universal Grammar. (2nd edition) Cambridge: CUP.


Programari

No aplica.