Logo UAB
2023/2024

Shakespeare i el seu Temps

Codi: 106303 Crèdits: 6
Titulació Tipus Curs Semestre
2504212 Estudis Anglesos OT 3 0
2504212 Estudis Anglesos OT 4 0

Professor/a de contacte

Nom:
Jordi Coral Escola
Correu electrònic:
jordi.coral@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.


Prerequisits

  • Per cursar aquesta assignatura és recomanable haver aprovat les asignatures del Grau Estudis Anglesos fins a tercer, especialment ‘Literatura Anglesa del Renaixement i la Il·lustració’.
  • Cal un nivell d'anglès de C2 (Proficiency) del Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Amb C2 l'estudiant pot comprendre sense esforç pràcticament tot el que llegeix o escolta; resumir informació procedent de diferents fonts orals o escrites, reconstruir fets i arguments, i presentar-los d'una manera coherent; expressar-se espontàniament, amb fluïdesa i precisió, distingint matisos subtils de significat fins i tot en les situacions més complexes.

Objectius

  • Aquesta assignatura ofereix una introducció als principals gèneres dramàtics i poètics de l’obra de Shakespeare i al context històric i cultural en què es desenvoluparen, mitjançant la seva lectura, l’anàlisi, el debat i la interpretació.
  • La formació obtinguda completa els coneixements literaris adquirits al grau, especialment els referits a la literatura i cultura dels segles XVI i XVII.

 

En completar l’assignatura, l’estudiant podrà:

  • Demostrar una comprensió lectora sofisticada i històricament informada dels gèneres dramàtics i poètics de l’obra de Shakespeare.
  • Generar crítica literària bàsica mitjançant assaigs i presentacions
  • Utilitzar els recursos de qualsevol biblioteca universitària en relació a la matèria shakespeariana.
  • Expressar una valoració informada sobre el textos literaris que llegeixi.
  • Demostrar un coneixement avançat de les característiques del discurs dramàtic

Competències

    Estudis Anglesos
  • Actuar amb responsabilitat ètica i amb respecte pels drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democràtics. 
  • Aplicar els principis ètics científics al tractament de la informació.
  • Utilitzar les eines digitals i les fonts documentals específiques per a la captació i organització d'informació.

Resultats d'aprenentatge

  1. Abordar amb rigor els valors transmesos pels textos analitzats, fent-ne una crítica constructiva.
  2. Analitzar els aspectes fonamentals que configuren una conducta ètica, així com els desafiaments que aquesta planteja en un entorn de diversitat cultural.
  3. Comprendre els fonaments dels drets i deures que construeixen valors en una societat democràtica.
  4. Integrar el coneixement i la informació de les fonts acadèmiques consultades per als treballs escrits, citant, referenciant i parafrasejant correctament.
  5. Localitzar i organitzar informació rellevant en llengua anglesa disponible a Internet, bases de dades i biblioteques, i aplicar-la als entorns de treball i/o recerca.

Continguts

UNITAT 1— The Shakespearean Stage

UNITAT 2 – Romeo and Juliet

UNITAT 3 – Twelfth Night  

UNITAT 4 – Hamlet

UNITAT 5 –Antony and Cleopatra

 

Es recomana llegir les obres en les següents edicions:

 

  • Romeo and Juliet, ed. by Jill L. Levenson, The Oxford Shakespeare, Oxford University Press, 2008.
  • Twelfth Night, ed. Roger Warren and Stanley Wells, The Oxford Shakespeare, Oxford University Press, 2008.
  • Hamlet, ed. by G.R. Hibbard, The Oxford Shakespeare, Oxford University Press, 2008.
  • Anthony and Cleopatra, ed. by Michael Neill, The Oxford Shakespeare, Oxford University Press, 2008.

 


Metodologia

La metodologia consta de les següents activitats formatives:

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
classes pràctiques amb análisi de text i debats 20 0,8
classes teòriques 30 1,2
Tipus: Supervisades      
preparació de presentacions orals a classe i anàlisi de produccions escèniques 25 1
Tipus: Autònomes      
estudi 15 0,6
lectura 35 1,4

Avaluació

 L’AVALUACIÓ d'aquesta assignatura es basa en els següents exercicis: 

  • Examen 1 ("The Shakespearean Stage", "Romeo and Juliet" i "Twelfth Night") = 40%
  • Examen 2 ("Hamlet" i "Antony and Cleopatra") = 40%
  • Assistència i participació a classe= 10%
  • Presentació a classe ("Shakespeare in Performance") = 10%
  • L’avaluació serà continuada:
    • Tots els exercicis són obligatoris.
    • La nota mínima per fer mitjana en tots ells és 3,5. 
    • El lliurament de qualsevol exercici exclou la possibilitat d’obtenir la qualificació de No avaluable com a nota final del curs. 
    • El nivell d’anglès es tindrà en compte en la correcció dels treballs escrits i en l’avaluació final. Serà el 25% de la nota en tots els exercicis. 

    El primer exàmen es realitzarà en acabar les dues obres primeres del temari; el segon en acabar les dues restants.

    Procediment de revisió de les qualificacions: en el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.

    L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.

     

    RECUPERACIÓ: La recuperació es realitzarà ítem per ítem amb les condicions següents

    a) per optar a la recuperació caldrà haver superat un dels dos exàmens del curs, amb una nota no inferior a 5 en el cas de l'examen aprovat i noinferior a 3,5 en el de l'examen suspès.

    b) l'alumnat que no hagi superat un dels dos exàmens caldrà que el recuperi, fins i tot si la nota mitjana provisional del curs és igual o superior a 5. Els ítems amb una nota inferior a 3,5 no seran recuperables.  

    c) l'alumnat que opti a la recuperació obtindrà una nota mitjana final de curs d'un 5 com a màxim.

    d) no es pot optar a la recuperació per a pujar nota en aquells casos en què s'han superat tots dos exàmens.

    d) les presentacions a classe queden excloses de la recuperació, és a dir, no són recuperables i l'alumnat haurà de portar-les a terme el dia establert al calendari acordat a principi de curs. 

     

    AVALUACIÓ ÚNICA: l'alumnat que opti per aquesta modalitat serà avaluat segons els criteris següents:

    (1) Examen escrit sobre la introducció al període (The Shakespearean Stage) i les obres I i II, realitzat a classe el mateix dia i hora que la resta del grup faci el segon examen. (50% de la nota final)

    (2) Treball escrit sobre les obres III i IV que s'entregarà el dia de l'examen. Es publicaran a Moodle les instruccions pertinents sobre el mateix. (40% de la nota final)

    (3)  Assistència i participació a classe (10% de la nota final)

    S’aplicarà elmateix sistema de recuperació que per l’avaluació continuada.

     

    PLAGI: En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte  d’avaluació, amb independència delprocés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la  qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.  

    Les irregularitats fan referència, per exemple, a copiar en un examen, copiar de fonts sense indicar l'autoria, o un ús indegut de la IA com presentar com a original un treball que ha estat generat per una eina o programa d'IA. Aquestes activitats d’avaluació no són recuperables.

     

 


Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Examen 1 ("The Shakespearean Stage", Obres I i II) 40% 10 0,4 1, 2, 3, 5
Examen 2 (Obres III i IV) 40% 10 0,4 1, 2, 3, 4
Participació a classe 10% 2,5 0,1 3, 4
Presentació oral 10% 2,5 0,1 3, 5

Bibliografia

1. Contexts

Susan Brigden, New Worlds, Lost Worlds. The Rule of the Tudors 1485-1603, Penguin

Books. (A survey of the Tudor age incorporating the latest findings of sixteenth-century scholarship.)

Julia Briggs, The Stage-Play World: English Literature and its Background, 1580-1625. (A very sound and user-friendly introduction, full of interesting ideas and suggestions.)

Patrick Collinson, The Reformation, Weidenfeld & Nicholson. (A readable assessment of a major turning point in European history by a leading Reformation scholar.)

Jonathan Dollimore, Radical Tragedy: Religion, Ideology and Power in the Drama of Shakespeare and his Contemporaries, Palgrave Macmillan (A famously controversial study of Shakespeare and his contemporaries. It approaches the plays from a cultural materialist perspective.)

Richard, Eldridge, The Oxford Handbook of Philosophy and Literature, Oxford UP. (A useful examination of the major literary genres). 

Northrop Frye, Northrop Frye on Shakespeare, Yale UP. (It includes a brilliant chapter on "Romeo and Juliet" and another on "Hamlet".)

Stephen Greenblatt, Renaissance Self-Fashioning. From More to Shakespeare, U of Chicago P. (A critical earthquake that shook Renaissance criticism to its foundations.)

Andrew Gurr, The Shakespearean Stage 1574-1642, CUP. (An authoritative description of the theatrical conditions of Shakespearean drama.)

---------------, Studying Shakespeare. An Introduction, Edward Arnold. (How to tackle the study of a Shakespearean play.)

Frank Kermode, The Age of Shakespeare, Weidenfeld & Nicholson. (An account of Shakespeare’s career by one of England’s most distinguished critics.)

Martin Wiggins, Shakespeare and the Drama of his Time, Oxford Shakespeare Topics, OUP. (A reliable introduction to the Elizabethan and Jacobean dramaturgical traditions.)

 

 

2. Criticism

 

Auden, W.H., The Dyer’s Hand, Vintage, 1989.

Bloom, Harold, Hamlet: Poem Unlimited, Canongate Books, 2003

Bradley, A.C., Shakespearean Tragedy, Penguin Books, 1991.

Dutton, Richard and Jean E. Howard (eds.), A Companion to Shakespeare’s Works: The Tragedies, Blackwell, 2006.

---------------------------------------------------, A Companion to Shakespeare’s Works: The Comedies, Blackwell, 2006.

--------------------------------------------------, A Companion to Shakespeare’s Works: Poems, Problem Comedies, Late Plays, Blackwell, 2005.

Eisaman Maus, Katherine, Inwardness and Theater in the English Renaissance, Chicago UP, 1995.

Everett, Barbara., Young Hamlet. Essays on Shakespeare’s Tragedies, Clarendon Press, 1989.

Goddard, Harold C., The Meaning of Shakespeare, 2 vols., The University of Chicago Press, 1951.

Greenblatt, Stephen, Renaissance Self-Fashioning: From More to Shakespeare, The University of Chicago Press, 1980.

Jackson, Russell (ed.), The Cambridge Companion to Shakespeare on Film, CUP, 2007.

Kermode, Frank, Shakespeare’s Language, Penguin Books, 2000.

Nuttall, A.D., Shakespeare the Thinker, Yale UP, 2007.

Poole, Adrian, Tragedy: A Very Short Introduction, Oxford UP, 2005.

Rackin, Phyllis, Shakespeare and Women, Oxford UP, 2005.

Smitth, Emma, Shakespeare's First Folio, OUP, 2018.

----------------, This is Shakespeare, Random House, 2020. 

Tanner, Tony, Prefaces to Shakespeare, Harvard UP, 2010.

Traub, Valerie, The Oxford Handbook of Shakespeare and Embodiment: Gender, Sexuality,and Race, OxfordUP, 2016.

Van Es, Bart, Shakespeare's Comedies: A Very Short Introduction, OUP, 2016.

Wells, Stanley (ed.), Shakespeare: A Bibliographical Guide, Clarendon Press, 1990.

----------------------,Shakespeare's Tragedies: A Very Short Introduction, OUP, 2017.


Programari

Aquesta assignatura no utilitza un programari específic.