Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2504212 Estudis Anglesos | OB | 2 | 2 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Els coneixements adquirits a les assignatures de primer curs Gramàtica Anglesa I, Gramàtica Anglesa II i Introducció a la Lingüística es donen per sabuts, i no es tornaran a explicar.
S'entén que l'estudiantat té el nivell C2 de la Common European Framework of Reference for Languages (CEFR), segons el qual l’estudiant pot: comprendre una àmplia gamma de textos llargs i complexos, i en reconeix el sentit implícit; expressar-se amb fluïdesa i espontaneïtat sense haver de cercar d’una manera gaire evident paraules o expressions; utilitzar la llengua de manera flexible i eficaç per a propòsits socials, acadèmics i professionals; produir textos clars, ben estructurats i detallats sobre temes complexos, i demostra un ús controlat d’estructures organitzatives, connectors i mecanismes de cohesió.
En aquesta assignatura s’introdueixen alguns dels components de la llengua (anglesa) relacionats amb el significat lèxic, la semàntica i la pragmàtica.
UNITAT 1. Semàntica lèxica
UNITAT 2. Semàntica oracional
UNITAT 3. Semàntica cognitiva
UNITAT 4. Pragmàtica
En aquesta assignatura es tindrà en compte la perspectiva de gènere en els aspectes següents:
1) Explicitar els usos sexistes del llenguatge, i donar alternatives no sexistes.
2) No permetre un ús sexista del llenguatge a les contribucions orals i escrites de l’alumnat.
3) Garantir a l’aula un ambient respectuós amb la diversitat i la pluralitat d’idees, persones i polítiques.
4) Evitar els estereotips de gènere en els exemples.
5) Incloure temàtica de gènere a la Unitat 3: Pragmàtica.
6) Incloure textos sobre gènere a les lectures obligatòries.
7) Posar a la bibliografia els noms complets dels autors i autores, en comptes de només la inicial.
La metodologia docent es basa en:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Activitats individuals | 15 | 0,6 | 2, 6, 7, 8, 9 |
Classes teòriques | 35 | 1,4 | 1, 5 |
Realització d'exercicis pràctics | 15 | 0,6 | 2, 3, 4, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Activitats a classe i discussions en grup | 10 | 0,4 | 3, 4, 6, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 25 | 1 | 5, 7 |
Exercicis | 25 | 1 | 2, 3, 7, 9 |
La nota final es calcularà de la manera següent:
S’ha de tenir en compte el següent:
1) Els dos exàmens i l’activitat en grup són OBLIGATORIS, així com el 70 % dels deures i de les activitats fetes a classe.
2) L’examen final no és un segon parcial, és a dir, inclou el contingut de tot el curs.
3) La nota mínima per fer mitjana en les diverses activitats i en els exàmens és 4.
4) El lliurament de 30% de les tasques d'avaluació (treball/exercici/examen) exclou la possibilitat d’obtenir la qualificació de No avaluable com a nota final del curs.
5) El nivell d’anglès es tindrà en compte en la correcció dels treballs escrits i en l’avaluació final. Serà el 15% de la nota en totes les tasques.
6) En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0. Les irregularitats fan referència, per exemple, a copiar en un examen, copiar de fonts sense indicar l'autoria, o un ús indegut de la IA compresentar com a original un treball que ha estat generat per una eina o programa d'IA. Aquestes activitats d’avaluació no són recuperables.
Procediment de revisió de les qualificacions
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, la professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
Recuperació
Per poder optar a recuperació s'ha d'haver aprovat un dels dos exàmens. La qualificació màxima que es pot obtenir a la recuperació és de 6.
Avaluació única
Els alumnes que optin per aquest sistema d'avaluació faran un examen final el mateix dia que la resta del grup (70%) i hauran d'entregar el mateix dia una gravació d'una presentació oral sobre un article pactat amb les professores (30%). Per participar al procés de recuperació, l’estudiant ha de obtenir una qualificació mitjana final de 3,5.
MOLT IMPORTANT: Es poden aprovar els dos exàmens (i la recuperació), i suspendre l’assignatura, donat que hi ha activitats avaluatives excloses de la recuperació.
Activitats avaluatives excloses de la recuperació
Les activitats següents no poden ser recuperades: l’activitat en grup, i els deures i activitats fets a classe. Qualsevol activitat en què hi hagi hagut alguna irregularitat quedarà també exclosa de la recuperació.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitat en grup | 15 | 10 | 0,4 | 1, 3, 6, 7, 9 |
Deures, activitats a classe i progressió | 15 | 11 | 0,44 | 1, 2, 3, 4, 7 |
Examen final | 40 | 2 | 0,08 | 2, 5, 8 |
Examen parcial | 30 | 2 | 0,08 | 1, 2, 8 |
Aitchison, Jean. 1994. Words in the Mind: An Introduction to the Mental Lexicon. Oxford: Blackwell.
Ariel, Mira. 2010. Defining Pragmatics. Cambridge: Cambridge University Press.
Croft, William & Alan Cruse. 2004. Cognitive Linguistics. Cambridge: Cambridge University Press.
Cruse, Alan. 2004. Meaning in Language. An Introduction to Semantics and Pragmatics. Oxford: Oxford University Press.
Cann, Ronnie, Ruth Kempson & Eleni Gregoromichelaki. 2009. Semantics. An Introduction to Meaning in Language. Cambridge: Cambridge University Press.
Hanks, Patrick (ed). 2008. Lexicology. London: Routledge.
Hurford, James R. 2007. Semantics. A Coursebook. Cambridge: Cambridge University Press.
Lipka, Leonhard. 1992. An Outline of English Lexicology. 2nd ed. Tübingen: Niemeyer.
Lyons, John. 1975. Semantics. Cambridge: Cambridge University Press.
Mey, Jacob L. 1993. Pragmatics. An Introduction. Oxford: Blackwell.
Palmer, Frank Robert. 1976. Semantics: A New Outline. Cambridge: Cambridge University Press.
Com citar i elaborar la bibliografia: https://www.uab.cat/web/estudia-i investiga/com-citar-i-elaborar-la-bibliografia-1345708785665.html.
http://www.teachit.co.uk/armoore/lang/semantics.htm
http://www.sil.org/linguistics/GlossaryOfLinguisticTerms/WhatIsPragmatics.htm
http://courses.nus.edu.sg/course/elltankw/history/Vocab/A.htm
.