Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2504212 Estudis Anglesos | OB | 2 | 2 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Aquesta assignatura es cursa el segon any, després d’haver cursat Fonètica i Fonologia Angleses 1. S’estudien les diferències entre els sistemes fonològics de l’anglès i del català/castellà centrant-se en els aspectes suprasegmentals, a diferència de FFA1, que se centra en els aspectes segmentals.
S’analitza l’accentuació de paraules i frases en anglès, la reducció vocàlica, el ritme i l’entonació.
En completar l’assignatura, l’estudiant podrà:
Millorar la seva pronunciació de l’anglès.
Anàlisi del sistema fonològic de l’anglès, i comparació amb el del català/castellà, centrant-se en els aspectes suprasegmentals. Aprenentatge i millora de la pronunciació de l’anglès com a llengua estrangera, tècniques de producció i percepció de contrastos segmentals, reducció vocàlica, i de patrons accentuals, rítmics i d’entonació. UNITAT 1. Principis de la combinació de sons en anglès i estructura sil.làbica UNITAT 2. Accentuació de paraules, reducció vocàlica i nivells de prominència UNITAT 3. Accentuació en paraules derivades i paraules compostes UNITAT 4. L’accent de frase i el ritme en anglès UNITAT 5. L’entonació en anglès UNITAT 6. Transcripció fonològica de textos curts i diàlegs i pràctica de lectura de textos transcrits. |
Activitats autònomes: Exercicis, treballs, lectura de texts i estudi, participació.
Activitats dirigides: Classes teòriques i seminaris de pràctiques
Activitats supervisades: Tutories
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques i seminaris de pràctiques | 45 | 1,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 22,5 | 0,9 | 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Exercicis, treballs, lectura de texts i estudi, participació | 57,5 | 2,3 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9 |
Avaluació
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
Apart de l’assistència a classe i la realització de les lectures obligatòries, hi haurà proves (quizzes) i exercisis fets a classe, deures setmanals, dos exàmens escrits (que inclouran les lectures) i un examen oral.
Les dates d'avaluació s'indicaràn a començament de curs al calendari de curs publicat a Moodle.
Cal tenir en compte el següent:
- Cal aprovar l’examen final oral.
- La combinació de les notes dels dos exàmens escrits ha de resultar en una mitjana igual o superior a 5. I en el cas que un dels dos exàmens estigui suspès, aquesthaurà de tenir una nota igual o superior a 4.
Recuperació Les proves de recuperació es faran item-per-item amb les següents condicions:
La nota màxima que es pot obtenir en un examen de recuperació és un aprovat (excepte en els casos que la recuperació sigui deguda a una absència justificada el dia de l’examen). Les dates de recuperació les fixa la Facultat amb antelació i per tant no es contemplaran dates alternatives. El professor/a infomaràl’alumnat del dia i lloc de les proves de recuperació per Moodle. Activitats avaluatives excloses de la recuperació Les activitats següents no poden ser recuperades: Assignment 1 i els deures i quizzes que es vagin lliurant durant el curs. Procediment de revisió deles qualificacions En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (mitjançant Moodle) del procediment,la data i lloc de revisió de les qualificacions. |
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Deures i participació | 20% | 16 | 0,64 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Examen oral | 25% | 0,5 | 0,02 | 3, 5, 8 |
Test 1 | 25% | 1,5 | 0,06 | 2, 3, 4, 8, 9 |
Test 2 | 25% | 1,5 | 0,06 | 2, 3, 4, 5, 8 |
assignment | 5% | 5,5 | 0,22 | 3, 8 |
Cruttenden, Alan. 2001. Gimson's pronunciation of English [6th edition]. London: Edward Arnold.
Finch, Diana. F. and Ortiz Lira, Hector. 1982. A course in English Phonetics for Spanish Speakers. London: Heinemann.
Kreidler, Charles.W. 1997. Describing Spoken English. An Introduction. London: Routledge. Ch. 7
Ladefoged, Peter. 1982 (1993, 2005). A Course in Phonetics. New York: Harcourt, Brace & Jovanovich/Thomson Wadsworth.
Mott, Brian. 2000. English Phonetics and Phonology for Spanish Speakers. Barcelona: Edicions Universitat de Barcelona.
Roach, Peter. 1983. English Phonetics and Phonology. Cambridge: CUP.
Solé, Maria-Josep. 1991. Stress and rhythm in English. Revista Alicantina de Estudios Ingleses 4, 145-162.
Wells, John.C. 2006. English Intonation: An Introduction. Cambridge: Cambridge University Press.
-Llibres de pràctica recomanats
Estebas, Eva. 2009. Teach yourself English pronunciation: An interactive course for Spanish speakers. Netbiblos/UNED.
García-Lecumberri, María Luisa & John A. Maidment. 2000. English Transcription course. London: Arnold.
Hancock, Mark. 2003. English Pronunciation in Use. Cambridge: Cambridge University Press.
Hewings, Martin. 2007. English Pronunciation in Use. Advanced. Cambridge:Cambridge University Press.
Rogerson, P and J.B. Gilbert 1990. Speaking clearly. Cambridge: Cambridge University Press.
Trancripció fonètica
http://www.phon.ucl.ac.uk/home/johnm/flash/flashin.htm
http://davidbrett.uniss.it/phonology/page%20with%20frames2.htm
Fonètica general i anglesa
http://www.phon.ucl.ac.uk/resource/index.html
http://www.phonetics.ucla.edu/course/contents.html
http://hctv.humnet.ucla.edu/departments/linguistics/VowelsandConsonants/
https://corpus.linguistics.berkeley.edu/acip/
Pràctica de pronunciació I reconeixement de sons
http://www.cambridge.org/elt/shiporsheep/
http://www.btinternet.com/~eptotd/vm/vowelmachine/vowelmachine.htm
No s'utilitzarà cap programari específic