Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500797 Educació Infantil | OT | 4 | A |
2500798 Educació Primària | OT | 4 | A |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Certificat de grau elemental de música o bé superació d'una prova de nivell
1. El cant
1.1. La veu natural
1.2. Actitud corporal. Gest i so
1.3. Control respiratori
1.4. Control vocal: producció, amplificació i projecció
1.5. Timbre, expressivitat i sensibilitat musical
2. La cançó
2.1. Repertori de cançons tradicionals catalanes, d'altres països i d'autor
2.2. Cançons a una veu, cànons i cançons a dos i tres veus
2.3. Elements formals i estructura de la cançó
2.4. Composició i acompanyament de cançons
2.5. Criteris en la selecció del repertori i en la interpretació
3. La direcció musical
3.1. Actitud corporal
3.2. Gest de direcció
3.3. Criteris d'interpretació
La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries
Aquesta és una assignatura fonamentalment pràctica, amb el suport de la teoria necessària, i el protagonista en el procés d'ensenyament i aprenentatge és l'estudiant. Sota aquesta premissa s'ha planificat la metodologia de l'assignatura, que complementa la pràctica individual i col·lectiva al voltant de la veu, la cançó i el gest.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Realització d'activitats musicals (cant i direcció), en petit grup i individuals. Simulació de classes per part de l'alumnat per tal de portara la pràctica aspectes de la veu, la cançó i la direcció | 43 | 1,72 | 1, 2, 3, 5, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Seguiment tutoritzat per tal d'orientar el desenvolupament vocal, l'aprenentatge de cançons i la tècnica de direcció. | 30 | 1,2 | 5, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Analitzar cançons, elaborar un cançoner, dirigir cançons i fer un treball personal sobre la pròpia veu i l'actitud corporal | 72 | 2,88 | 4, 5, 7, 8 |
Per tal de poder superar l'assignatura, s'ha de tenir en compte:
Si durant la realització d'un treball individual a classe, el professor considera que un alumne està intentant copiar o se li descobreix algun tipus de document o dispositiu no autoritzat pel professorat, es qualificarà el mateix amb un 0, sense opció de recuperació.
El treball perdent la possibilitat de recuperar-la, tant si és un treball individual com en grup
En cas que les autoriutats sanitàries no permetessin la presencialitat, les activitats d'avaluació es duran a terme de manera telemàtica
ACTIVITATS AVALUATIVES I DATESD'AVALUACIÓ I REAVALUACIÓ DE L'ASSIGNATURA
També es tindrà en compte les actituds transversals com: la participació, l'escolta activa, el respecte, la cooperació i la puntualitat.
Tot i que diferents parts avaluatives tenen elements de veu, de cançóide direcció, cada un d'aquests àmbits te un pes dins la nota final del 33,3%. Per poder superar l'assignatura s'han d'haver aprovat els tres àmbits així com les parts individuals-
AVALUACIÓ ÚNICA
L'avaluació única, constarà de les següent proves el dia 17 de juny:
Els percentatges del pes de cada part de la prova d'avaluació única tenen el mateix pes que el de l'avaluació continuada
La revisió de la qualificació final segueix el mateix procediment que per a l’avaluació continuada
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació conjunta de la menció de música | 30% | 1 | 0,04 | 1, 3, 5, 6, 7, 8 |
Prova final escrita | 15% | 2 | 0,08 | 5 |
Treball pràctic en grup | 10% | 1 | 0,04 | 2, 3, 4, 5, 7, 8 |
Treball pràctic individual | 45% | 1 | 0,04 | 3 |
Amades, J. Folklore de Catalunya. Cançoner. Barcelona:Selecta.
Calais, B.(2006). La respiración. Anatomía para elmovimiento. Tomo IV. Barcelona:La liebre de Marzo.
Capmany, A. Cançoner popular. Barcelona: Ketres.
BONAL, M. D., MARTORELL, M. (1967). L'esquitx 1. 41 cançons per a infants. Barcelona:DINSIC.
Bonal, M. D., Martorell, M. (2000). L'esquitx 2: 39 cançons per a infants. Barcelona:DINSIC.
Bonal, M. D., Giménez, M. T. (2001). L'esquitx 3: 39 cançons per a infants. Barcelona:DINSIC.
De Vic, C. C. (1991). Les cançons del Cabirol.
Gassull, C, Godall, P, i Martorell, M. (2005). La veu. Orientacions pràctiques. Abadia de Montserrat.
Barcelona
Lips, H. (1989). Iniciació a la tècnica vocal. Lleida: Orfeó Lleidatà.
Maideu, J. (1998). Assaig: cançons i exercicis. Eumo.
Martorell, O. (selecció de l'antologia): Cànons d'ahir i d'avui, volum 1. Ed. MF. Barcelona. 1973 .
Martorell, O. (selecció de l'antologia): Cànons d'ahir i d'avui, volum 2. Ed. MF. Barcelona. 1979.
Sataloff, R. T. (1993). La voz humana. Investigación y Ciencia. 197:50-57.
Scotto di Carlo, N. (1991). La voz en el canto. Mundo Científico. 118:1074-1083.
Soler, J., Oltra, M. (1975). Cançons per al poble. No 1 i 2, D'infants. Barcelona:Claret.
Wagner, C., Crétinon, L., Raventós, M. (1966). Aprenguem a fer cantar: per a una pedagogia de la
direcció. Hogar del Libro.4