Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500798 Educació Primària | OT | 4 | 1 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
No hi ha prerequisits
Objectius
Fer una comparació dels sistemes educatius quant als seus nivells: micro (activitats al aula), meso (escoles) i macro (polítiques).
Objectius d’aprenentatge que l´estudiant ja té:
Objectius de destreses que l´estudiant podrà obtenir:
El mòdul «L´ensenyament en Europa – Europa en l´ensenyament» es centrarà en la relació que tenen els conceptes d´ «ensenyament» i d´ «Europa». Durant les tres setmanes, analitzarem aquesta simbiosi en profunditat canviant el nostre enfocament entre els nivells micro, meso i macro cada setmana.
Nivell micro
· Visitar llocs d’interès en Barcelona alhora que es descobreixen histories, estàtues, materials i la influència que pot tenir la societat sobre l´individu
· Cultura: L´art com una crítica social
· La ciutat com una porta cap a l´art, la cultura i la societat
· Distintes tècniques de creació i narració de histories
Nivell meso
· Es discutiran les diferencies i les similituds que hi ha entre l´ensenyament i els plans d´estudi de les escoles
· L´educació formal i la informal: un dilema complicat…
· La implementació de projectes d´Erasmus+ en escoles primàries i secundaries
· L’organització de les escoles internacionals i de les europees
· Què ens diuen l´estructura de les escoles i el clima escolar que tenen sobre les perspectives que existeixen sobre l´educació
Nivell macro
· Diversitat i educació:
17 metes de desenvolupament sostenible (Nacions Unides) ‐ UNESCO: Assegurar una educació inclusiva i de qualitat per a tots i promocionar l´aprenentatge permanent
Unió Europea: ¿Cóm es un professor europeu?
· ¿Què es l´educació intercultural? ¿Què son les competències internacionals?
· ¿Què son la cultura i la Identitat? La percepció i como evitar aplicar estereotips
· Actitud intercultural del professor
· Esbrinar si Copenhaguen es una ciutat intercultural (excursió)
· Interculturalitat en l´educació en relació amb:
o llengües
o ciències
o materials d´ensenyament
o actitud del professor
El protagonista en el procés d'ensenyament aprenentatge és l'estudiant i és sota aquesta premissa que s'ha planificat la metodologia de l'assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Gran grup | 45 | 1,8 | 1, 3 |
Tipus: Supervisades | |||
Treball supervisat | 30 | 1,2 | 3 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball autònom | 75 | 3 | 1, 3 |
Els treballs corresponents a cadascuna de les parts s'indicaran el primer dia de classe. La còpia o plagi d'un examen o treball es considera un 0 en l'activitat.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exercicis de seguiment | 33% | 0 | 0 | 1, 3 |
Pràctiques d'aula | 33% | 0 | 0 | 3 |
Treball en grup | 34 % | 0 | 0 | 2, 3 |
La bibliografia es donarà el primer dia de classe.
no cal