Logo UAB
2023/2024

Comunicació i Educació

Codi: 105058 Crèdits: 6
Titulació Tipus Curs Semestre
2500798 Educació Primària OT 4 2

Professor/a de contacte

Nom:
Georgeta Ion
Correu electrònic:
georgeta.ion@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.

Equip docent extern a la UAB

Georg Krammer
Heiko Vogl
Katharina Kamitz
Marlene Grabner
Martin Auferbauer
Susanne Linhofer

Prerequisits

No hi ha prerequisits


Objectius

Objectius de coneixement que  l’estudiant ja té:

●      Enfocament comunicatiu en el context de l’ensenyament

●      El concepte d´ “Estructura d´un Aula Creativa” i de la seva aplicació en l’aprenentatge de llengües

●      Els elements clau per a preparar “Aules Creatives”

●      El concepte de pedagogia de ressonància

●      Eines per a l’ensenyament del llenguatge comunicatiu

Objectius de competències que l’estudiant aprendrà:

●      Millorar les seves habilitats de reflexió

●      Realçar els trets personals essencials per a ser hàbil en la comunicació

●      Ser capaç d’aplicar els trets personals en el context laboral de l’ensenyament

●      Entendre que les “Aules Creatives” son un concepte multidimensional.

●      Ser capaços d’aplicar eines digitals en l’ensenyament de llengües (còmics, vídeos)

Elaborar el seu propi “conjunt d’instruments per a la comunicació”

 

Competències

  • Actuar amb responsabilitat ètica i amb respecte pels drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democràtics.

Resultats d'aprenentatge

  1. Explicar el codi deontològic, explícit o implícit, de l'àmbit de coneixement propi.
  2. Proposar projectes i accions que estiguin d'acord amb els principis de responsabilitat ètica i de respecte pels drets humans i els drets fonamentals, la diversitat i els valors democràtics.

Continguts

L’objectiu d’aquest mòdul es que els estudiants adquireixin coneixements sobre l’enfocament comunicatiu en el context de l’ensenyança. Els estudiants aprendran la importància que te la informació moderna i les tecnologies de la comunicació i milloraran la seva habilitat per la comunicació científica. En particular, seran introduïts al concepte sociològic i psicològic de la comunicació i al concepte de la ressonància pedagògica. Per damunt d´això, tindran que tractar amb el concepte de aules creatives i desenvolupar un enfoc pràctic par a l´ensenyament del llenguatge comunicatiu.     

 

Enfocaments comunicatius en el context de l'ensenyament.

      El concepte de "Creative Classroom Framework" i la seva aplicació a l'aprenentatge d'idiomes.

      Els elements clau per desenvolupar "Aules Creatives".

      El concepte de pedagogia de ressonància i

      Eines comunicatives d'ensenyament d'idiomes.


Metodologia

El protagonista en el procés d'ensenyament aprenentatge és l'estudiant i és sota aquesta premissa que s'ha planificat la metodologia de l'assignatura.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Gran grup 45 1,8 1, 2
Tipus: Supervisades      
Treball supervisat 30 1,2 1, 2
Tipus: Autònomes      
Treball autònom 75 3 1, 2

Avaluació

Els treballs corresponents a cadascuna de les parts s'indicaran el primer dia de classe. La còpia o plagi d'un examen o treball es considera un 0 en l'activitat.

Tasca prèvia ala treballs (Setmana 2)

Gravar un vídeo fent una autopresentació en la teva ciutat natal y publicar-lo en el canal de YouTube abans de la teva arribada a Barcelona

Treballs:

Els estudiants han de gravar un vídeo de stop-motion (Setmana 1)
Realitzar una sinopsi sobre els trets personals instaurats en la literatura científica (treball en grup; Setmana 2)
Realitzar una reflexió sobre els incidents crítics que hi ha en les biografiés educatives (treball en grup; Setmana 2)
Treball d´observació de l´assignació escolar (treball individual; Setmana 2)

Els estudiants han d’elaborar en grup el seu propi conjunt d’instruments per a la comunicació i presentar-lo en classe (Setmana 3)

L’avaluació del mòdul estarà basada en l’assistència a les classes (es obligatori el 75% de l’assistència), classe activa, la participació en classe i la entrega de treballs per escrit i oral (vídeo de stop-motion, presentacions orals) incloent tots els treballs per al Portfoli Electrònic.


Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Exercicis de seguiment 33% 0 0 1, 2
Pràctiques d'aula 33% 0 0 2
Treball en grup 34 % 0 0 1, 2

Bibliografia

La bibliografía es donará a començaments de curs.


Programari

There is no need for specific software