Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500798 Educació Primària | OT | 4 | 2 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
No hi ha prerequisits.
L'objectiu d'aquest mòdul és presentar alguns dels principals debats i enfocaments per entendre els reptes en l'educació per a la justicia global i en la societat europea, així com per permetre als estudiants reflexionar de manera crítica sobre qüestions que promouen la inclusió social i escolar.
Abordarem el tema de "Ciutadania global", evolució i present. Aprofundirem en com Europa forma ‘Educació per a la ciutadania’, discutint temes com la identitat i l’alteritat i revisant breument els reptes de la inclusió. Examinarem les trajectòries educatives dels migrants, les minories i els refugiats a Europa, i els factors d’èxit i narratives d’identitats migrants i educatives. Es contemplarà l'objectiu de l'educació a través d'una reconceptualització de com es pot utilitzar els coneixements i visió dels professors i els estudiants per tractar amb grups multiculturals, fomentar camins educatius positius, estratègies per desenvolupar el paper actiu dels estudiants i promoure-hi aules més democràtiques. Una de les eines que utilitzarem al llarg del curs és l’Índex per a la Inclusió (Booth i Ainscow, 2002) que ajuda els agents educatius a analitzar els temes tractats durant la setmana en la seva col·locació escolar.
Competències:
- Analitzar i interpretar críticament el concepte de ciutadania global i educació ciutadana a Europa
- Identificar la participació a la institució com a clau per a l'educació ciutadana i la participació sociopolítica
- Analitzar les trajectòries dels estudiants immigrants per construir una educació inclusiva.
- Crear un entornd’aprenentatge inclusiu, creatiu i democràtic i incorporar l’aprenentatge cooperatiu al seu ensenyament.
- Participar en estratègies per millorar la participació activa dels alumnes en les aules de ciutadania.
- El concepte de ciutadania global i la importància de l'educació per la ciutadania. Conceptes bàsics, educació per a la ciutadania global, diversitat, poder, conflicte ...
- Els principals conceptes, reptes i debats sobre l'educació inclusiva a les societats contemporànies. Discursos sobre identitat, alteritat i els reptes de la inclusió. Trajectòries d'èxit.
- Mètodes concrets, estructurats i creatius d’aprenentatge cooperatiu a l’aula per una ciutadania global.
- L’índex d’inclusió com a eina per fomentar la inclusió social i escolar.
El protagonista en el procés d'ensenyament aprenentatge és l'estudiant i és sota aquesta premissa que s'haplanificat la metodologia de l'assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Gran grup | 45 | 1,8 | |
Treball autònom | 75 | 3 | 1, 2 |
Tipus: Supervisades | |||
Treball supervisat | 30 | 1,2 | 1, 2 |
Els treballs corresponents a cadascuna de les parts s'indicaran el primer dia de classe. La còpia o plagi d'unexamen o treball es considera un 0 en l'activitat.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exercicis individuals | 20 % | 0 | 0 | 1, 2 |
Fanzine | 50% | 0 | 0 | 2 |
Pràctiques d'aula | 30% | 0 | 0 | 2 |
Booth, T., & Ainscow, M. (2002) Index for Inclusion. Developing learning and participation in the schools. CSIE. Retrieved from: http://www.eenet.org.uk/resources/docs/Index%20English.pdf
Council of Europe (2003). Developing a Shared Understanding. A Glossary of Terms for Education for Democratic Citizenship.
Eurydice (2012). Citizenship Education in Europe. Brussels: Education, Audiovisual and Culture Executive Agency (EACEA P9).
Tarozzi, M., & Torres, C.A. (2016). The priority of global citizenship education (pp. 1‐23). In Global citizenship and the crises of multiculturalism. Critical perspectives. London/Sydney: Bloomsbury.
Joos, A. (ed.) (2005). CLIEC, a report on the methodology of cooperative learning and its implementation in different European educational settings. Steunpunt Intercultureel Onderwijs, Universiteit Gent.
no cal