Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502442 Medicina | OT | 6 | 0 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Cal què l'estudiant tingui coneixements clínics bàsics de la patològica mèdica i quirúrgica, i del funcionament hospitalari general.
Es tracta d'una assignatura optativa lligada a la menció de Clínica Mèdica, impartida a sisè curs del Grau de Medicina.
L'objectiu general és el coneixement de la fisiopatologia bàsica del malalt crític i la seva aplicació al maneig del mateix, tant a l'àmbit hospitalari com extrahospitalari.
1. Activitats dirigides
Activitat Títol Durada
Classe teòrica El pacient crític greu. 2 h
Resolució de casos (SCC): Transport, consum i extracció d' oxigen 1 h
Resolució de casos (SCC): Volum sanguini 1 h
Resolució de casos (SCC): Hemodinàmic 1 h
Habilitats clíniques (PHCA): Mecànica pulmonar 1 h
Habilitats clíniques (PHCA): Intercanvi gasós 1 h
Resolució de casos (SCC): Filtració, reabsorció i excreció de soluts 1 h
Resolució de casos (SCC): Regulació de l'equilibri electrolític. 1 h
Resolució de casos (SCC): Regulació de l'equilibri àcid-base 1 h
Resolució de casos (SCC): El pacient amb patologia neurològica greu 1 h
Habilitats clíniques (PHCA): El pacient Politraumatitzat Greu 1 h
Habilitats clíniques (PHCA): El pacient en Shock Sèptic 1 h
Resolució de casos (SCC): El pacient Hematològic Crític 1 h
Resolució de casos (SCC): El pacient amb patologia abdominal greu 1 h
2. Pràctiques tutelades (PCAh)
Assistència a l'UCI polivalent i altres unitats d'acord amb les característiques de cada servei de medicina intensiva (UCI cardiaca, SEM, etc.).
Es descriuen aquí les normes generals de l'assignatura. L'organització final en quan a calendari, dates d'examen i distribució de grups es concretarà el primer dia de classe a través del professorat de l'assignatura.
Metodologia general:
Hores estimades de l'assignatura: 75 (3 ECTS)
Dirigides (40%): 30 hores
Treball autònom (51%) : 38 h. Consultes bibliogràfiques i documentals. Realització d'esquemes i resums.
Avaluació (9%): 7 h. Presentació de treball i resolució de problemes.
Excepcionalment i segons criteri del professorat responsable, els recursos disponibles i la situació sanitària de cada moment a les diferents Unitats Docents, part dels continguts corresponents a les lliçons teòriques, pràctiques i seminaris podran ser impartits de forma presencial o virtual.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Pràctiques d'Habilitats Clíniques Avançades | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
SEMINARIS DE CASOS CLÍNICS (SCC) | 9 | 0,36 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
TEORIA | 2 | 0,08 | 2, 4, 8, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Pràctica clínica assistencial | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Tipus: Autònomes | |||
ELABORACIÓ DE TREBALLS, ESTUDI PERSONAL, LECTURA D'ARTICLES / INFORMES D'INTERÈS | 38 | 1,52 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Per l'avaluació final de l'assignatura es tindrà en compte: 1) L'assistència a pràctiques (30%). 2) La presentació d'un cas clínic del temari, presentat en format electrònic (40%). 3) Proves objectives de resposta múltiple i/o preguntes curtes sobre el contingut dels casos clínics (30%). Els qüestionaris es passaran al final de cada cas clínic. Quan es consideri que l'estudiantat no ha pogut aportar prou evidències d'avaluació en l'acta es consignarà aquesta assignatura com a no avaluable. Es programarà una prova d'avaluació per l'alumnat que no superin els continguts de l'assignatura amb un format a determinar.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació continuada a les pràctiques. Assistència i participació activa | 30% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Avaluació escrita mitjançant proves objectives | 30% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Evaluació mitjançant casos pràctics i resolució de problemes | 40% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
1. Barlett RH. Fisiopatologia en medicina intensiva. Edit. Masson, 1997.
2. Rennke HG, Denker BM. Fisiopatologia renal. 2ª ed. Edit. Wolters Kluwer 2007.
3. Guyton CA. Tractat de Fisiología Mèdica. 12 ed. Adit. Elevar 2011.
4. Hall GB, Schmidt GA, Kress JP. Critical Care.Edit:Mc.Graw-Hill. 4ª ed. 2015
5. Manual de Medicina Intensiva Massachusetts General Hospital. 6ª ed. Ed. Wolters Kluwer. 2017
6. Irwin an Rippe's Intensive Care Medicine. Eighth edition. Ed. Wolterfs Kluwer. 2018
Utilitzem SimPad Plus per classes amb tipologia de simulació