Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501928 Comunicació Audiovisual | OT | 3 | 1 |
2501928 Comunicació Audiovisual | OT | 3 | 2 |
2501928 Comunicació Audiovisual | OT | 4 | 1 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Coneixements de l’estructura bàsica del sector audiovisual. Cal que l’alumnat tingui autonomia en la creació de productes audiovisuals. Cal comprendre anglès, ja que algunes lectures i recursos estaran presentats en aquest idioma.
Coneixement i anàlisi de les tendències i les qüestions d'actualitat de l'audiovisual.
Els continguts de l’assignatura inclouen:
Es realitzaran classes de presentació de continguts, seminaris amb casos específics i projectes pràctics.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura.
Assignatura impartida en castellà amb elevat ús de l'anglès en materials.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes | 33 | 1,32 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
Seminaris | 15 | 0,6 | 1, 5, 6 |
Tutories | 9 | 0,36 | 3, 4 |
Tipus: Autònomes | |||
Projectes | 81 | 3,24 | 1, 2, 4, 5, 6 |
Avaluació continuada:
Les activitats d'avaluació són:
• Examen (40%)
• Seminaris (10%)
• Treballs pràctics (50%)
És imprescindible aprovar l'examen i els treballs pràctics per aprovar l'assignatura. Les faltes d'ortografia es penalitzaran amb –0,5 punts cadascuna.
En cas que l'estudiant faci qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, aquest acte d'avaluació es qualificarà amb 0, amb independència del procés disciplinari que es pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats als actes davaluació duna mateixa assignatura, la qualificació final daquesta assignatura serà 0.
Recuperació avaluació continuada:
L'alumnat tindrà dret a la recuperació de lassignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals sigui dun mínim de 2/3 parts de la qualificació total de lassignatura. Per poder presentar-vos a la recuperació de l'assignatura, s'haurà obtingut una nota mitjana de 3,5. Les activitats que queden excloses del procés de recuperació són els seminaris.
Les faltes d'ortografia es penalitzaran amb –0,5 punts cadascuna.
En cas que l'estudiant faci qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, aquest acte d'avaluació es qualificarà amb 0, amb independència del procés disciplinari que es pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats als actes davaluació duna mateixa assignatura, la qualificació final daquesta assignatura serà 0.
Avaluació única:
El sistema d'avaluació única de l'assignatura està basat en els percentatges següents:
• 30% Prova teòrica. Haurà d'estar aprovada per superar l'assignatura. Nota: El model d'examen és diferent de l'avaluació continuada.
• 20% Prova de resolució de casos destudi o reptes comunicatius d'actualitat.
• 25% Lliurament i presentació d'un treball de recerca documental. Recopilar tres articles científics per tema d'actualitat proposat, fer una recensió de cada article, relacionar conceptes i fer una reflexió sobre els temes tractats.
• 25% Lliurament i presentació d'un treball final: creació d'una obra audiovisual amb tècniques innovadores i d'actualitat.
Les faltes d'ortografia es penalitzaran amb –0,5 punts cadascuna.
En cas que l'estudiant faci qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, aquest acte d'avaluació es qualificarà amb 0, amb independència del procés disciplinari que es pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats als actes davaluació duna mateixa assignatura, la qualificació final daquesta assignatura serà 0.
Recuperació avaluació única:
Per poder participar en el procés de recuperació, lalumnat ha d'haver estat prèviament avaluat almenys 2/3 del total dactivitats avaluables de lassignatura. Només es pot recuperar la prova de teoria si l'alumne/a n'ha obtingut una nota superior al 3,5. La prova de recuperació consistirà en una prova escrita davaluació de coneixements teòrics. Només es pot recuperar la prova de resolució de casos si l'alumne/a ha obtingut una nota superior a 3,5. La prova de recuperació consistirà en una prova escrita de resolució de casos. Tant el treball de recerca documental com el treball final no són recuperables i lanota obtinguda a cada treball (ja estigui superat o no) formarà part de la mitjana ponderada de la nota final.
Les faltes d'ortografia es penalitzaran amb –0,5 punts cadascuna.
En cas que l'estudiant faci qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, aquest acte d'avaluació es qualificarà amb 0, amb independència del procés disciplinari que es pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats als actes davaluació duna mateixa assignatura, la qualificació final daquesta assignatura serà 0.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 40% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Seminaris | 10% | 6 | 0,24 | 4, 5, 6 |
Treballs pràctics | 50% | 3 | 0,12 | 2, 3, 5 |
Andreu-Sánchez, Celia, Martín-Pascual, Miguel Ángel, Gruart, Agnès & Delgado-García, José María (2018). Chaotic and Fast Audiovisuals Increase Attentional Scope but Decrease Conscious Processing. Neuroscience, 394: 83-97. https://doi.org/10.1016/j.neuroscience.2018.10.025
Andreu-Sánchez, Celia, Martín-Pascual, Miguel Ángel, Gruart, Agnès & Delgado-García, José María (2021). ‘Viewers change eye-blink rate by predicting narrative content'. Brain Sciences, 11(4): 422. doi: https://doi.org/10.3390/brainsci11040422
Andreu-Sánchez, Celia, Martín-Pascual, Miguel Ángel, Gruart, Agnès & Delgado-García, José María (2021). The effect of media professionalization on cognitive neurodynamics during audiovisual cuts. Frontiers in Systems Neuroscience, 15: 598383. https://doi.org/10.3389/fnsys.2021.598383
Coin, Allen, Mulder, Megan, Dubljević, Veljko (2020). Ethical Aspects of BCI Technology: What Is the State of the Art? Philosophies , 5, 31. https://doi.org/10.3390/philosophies5040031
Cybulski, Pawel & Horbinski, Tymoteusz (2020). User experience in using graphical user interfaces of web maps. International Jorunal of Geo-Information, 9(7): 412. https://doi.org/10.3390/ijgi9070412
Hernández-González, Samuel, Andreu-Sánchez, Celia, Martín-Pascual, Miguel Ángel, Gruart, Agnès & Delgado-García, José María (2017). A cognition-related neural oscillation pattern, generated in the prelimbic cortex, can control operant learning in rats. Journal of Neuroscience 37(24) 5923-5935. https://doi.org/10.1523/JNEUROSCI.3651-16.2017
Mannam, Sai. (2019) Is mind-reading the future of BCI Technology? Journal of Young Investigators. Vol.37 (2). https://www.jyi.org/2019-august/2019/8/1/is-mind-reading-the-future-of-bci-technology
Norman, Don (2010). El diseño de los objetos del futuro. La interacción entre el hombre y la máquina. Paidós.
Oh, Jeeyun, Bellur, Saraswathi, Sundar, S. Shyam (2015). Clicking, Assessing, Immersing, and Sharing: An Empirical Model of User Engagement with Interactive Media. Communication Research, 45(5): 737-763. https://doi.org/10.1177/0093650215600493
Smith, Tim J. (2013) Watching you watch movies: using eye tracking to inform film theory. In: Shimamura, A (ed.) Psychocinematics: Exploring Cognition at the Movies. New York, U.S.: Oxford University Press, pp. 165-191. ISBN 9780199862139. https://eprints.bbk.ac.uk/id/eprint/12588/1/9+Smith_psychocinematics_inpress.pdf
Xiong, Jianghao, Hsiang, En-Lin, He, Ziqian et al. (2021). Augmented reality and virtual reality displays: emerging technologies and future perspectives. Light Sci Appl 10, 216. https://doi.org/10.1038/s41377-021-00658-8
Al llarg de l'assignatura es donaran altres recursos que se sumaran a aquesta bibliografia.
En aquesta assignatura l'alumnat té llibertat per utilitzar aquell programari que millor s'adapti a les seves necessitats i capacitats tècniques. En els casos en què es proposi la feina amb un programari determinat, serà amb programaris gratuïts, que es presentaran en les sessions docents.