Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501928 Comunicació Audiovisual | OT | 3 | 1 |
2501928 Comunicació Audiovisual | OT | 3 | 2 |
2501928 Comunicació Audiovisual | OT | 4 | 1 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
L'assignatura no requereix prerequisits.
L'objectiu de l'assignatura és introduir l'alumne en l'àmbit de la direcció d'art des de totes les facetes diferenciant la polisèmia del concepte i oferint la possibilitat de deixar obertes diferents apostes laborals. S'aprofundirà en el perfil de la figura del director d'art i en el seu procés de treball per dur a terme una conceptualització visual correcta d'un projecte que es demostri en els detalls específics (il·luminació, personatges, gràfica, decoració, etc.)
La direcció dart. Accepcions i disciplines.
La conceptualització visual. Ideació. Emoció.
Departament artístic de preproducció. Concepció, disseny, desenvolupament i implementació.
Àmbits dactuació.
El director dart: coordinació de projectes.
L’assignatura es realitzarà en base a quatre metodologies: sessions teòriques i pràctiques d’implementació (a l’aula o als laboratoris), sessions de tutories i treball autònom en el que l’alumne ha de desenvolupar els treballs, fer lectures i preparar les pràctiques de l’aula.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Avaluació | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Pràctiques d'implementació | 40 | 1,6 | 1, 3, 4, 6, 9, 10, 11 |
Sessions teòriques | 20 | 0,8 | 1, 2, 4, 5, 8, 9, 10, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 20 | 0,8 | 2, 3, 4, 7, 8, 9, 10, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura, anàlisi i síntesi de textos, preparació i realització de treballs | 60 | 2,4 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
L’avaluació es durà a terme en base a tres sistemes:
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Projecte | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Proves avaluatives | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Pràctiques d'implementació | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Bowie, José Antonio Pérez. “La adaptación cinematográfica a la luz de algunas aportaciones teóricas recientes.” Signa (Madrid, Spain) 13.13 (2004): 277–300. Print.
Castello Sirvent, Fernando, and Vanessa Roger Monzó. “DIRECCIÓN DE ARTE Y PRODUCCIÓN PUBLICITARIA: ANALIZAR, CONECTAR, EXPERIMENTAR Y CREAR.” Vivat academia (Alcalá de Henares) 22.147 (2019): 65–85A. Web.
Hernández Serrano, Gloria. Dirección de arte para producciones audiovisuales. Madrird: Ministerio de Educación de España, 2017. Print.
López Fernández, Jesús, and Leonor Balbuena Palacios. “Comunicando a través de la seducción : análisis de la dirección de arte en la publicidad de perfumes.” (2019): n. pag. Print.
Oejo, Eduardo. Dirección de arte / Eduardo Oejo Montano. Madrid: Eresma & Celeste, 1998. Print.
Quintas Froufe, Eva, and Natalia Quintas Froufe. “Moulin Rouge : dos estilos de direccion artistica.” Revista FAMECOS 40 (2009): 84–. Print.
Rizzo, Michael. Manual de dirección artística cinematográfica / Michael Rizzo ; traducción: Sylvia Steinbrecht Aleix. Barcelona: Omega, 2007. Print.
Rom Rodríguez, Josep A. Diseño gráfico publicitario : diseño gráfico y dirección de arte publicitaria. N.p., 2018. Print.
Paquet Adobe