Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2503868 Comunicació de les Organitzacions | OT | 4 | 2 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Tenir coneixements de màrketing.
S'espera que l'estudiant hagi assolit uns sèrie d'objectius que inclouen el coneixement dels conceptes i instruments bàsics qu s'utilitzen en el contexte de negoci d'empreses comunicatives, el procediment de creació d'empreses en general i de la comunicació en especial així com dels instruments del control de la gestió les negocis de la comunicació i els seus principals KPI's
A) Anàlisi del present i futur dels models de negoci de les empreses comunicatives
B) Quadre de comandament integral ( Balance scorecard ) aplicat a les empreses de comunicació.
C) Creació d'empreses comunicatives.
El tipus de docència planificada per assolir els objectius de l'assignatura serà :
1.- Classes magistrals amb suport TIC per tal de desenvolupar els principals conceptes i nocions fonamentals de l'assignatura, amb exemples pràctics per a la seva millor comprensió.
2.- Casos pràctics avaluables sobre models de negoci d'empreses comunicatives actuals avaluables que exigiran a l'alumnat la recerca i lectura de material divers per tal de poder donar resposta a les preguntes formulades de forma adequada.
3.- Realització en grup d'una anàlisi d'un cas pràctic de creació d'empresa de comunicació.
4.- Tutories: L'alumnat disposarà d'unes hores on el professorat podrà ajudar-lo a resoldre dubtes sobre l'estudi de la matèria o sobre la resolució dels casos o exercicis pràctics.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
CLASSES PRÀCTIQUES | 15 | 0,6 | 1, 2, 4, 7 |
CLASSES TEÒRIQUES | 33 | 1,32 | 2 |
Tipus: Supervisades | |||
TUTORIES | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Tipus: Autònomes | |||
ANÀLISI DE CASOS | 68 | 2,72 | 1, 6, 7 |
AVALUACIÓ CONTINUADA
L'examen final constarà de dos parts :
1 part : Preguntes escollides sobre els exercicis pràctics elaborats.
2 part: Examen tipus test/preguntes curtes sobre la teoria i casos explicats a classe
AVALUACIÓ ÚNICA
L'avaluació única consisteix en les següents activitats i ponderacions :
- Teoria : 50 % Per a aprovar aquesta assignatura serà imprescindible aprobar aquest examen.
- Cas pràctic amb continguts i preguntes bàsiques per a assolir l'assignatura : 30 %
- Exercicis de discussió i aplicació de teoria estudiada : 20 %
L'avaluació única tindrà lloc el mateix dia que l'examen final dels estudiants que segueixen la evaluación contínua.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
ANÀLISI PRACTIC | 30 % | 8 | 0,32 | 2, 4, 7 |
ESTUDI D'UN PLA DE NEGOCI D'UNA EMPRESA COMUNICATIVA | 20 % | 8 | 0,32 | 1, 5, 6 |
EXAMEN FINAL | 50 % | 3 | 0,12 | 2, 3, 4 |
BÀSICA:
CEREZO, P ( 2022) : Deconstruyendo los medios. Córdoba: Editorial Almuzara
CEREZO, P ( 2018): Los medios líquidos. Barcelona:Editorial UOC.
NÚÑEZ, V ( coord) (2022 ) : La empresa informativa en la era digital 2ª ed. Madrid: Ed. Centro de Estudios Financieros.
PALACIOS, D ( 2022) Negocios Digitales. Madrid: Pirámide.
Material básico de estudio entregado en clase y elaborado por el profesorado.
COMPLEMENTARIA
BUENO, E. Organización de empresas. Estructura, procesos y modelos . 2ª Ed. Madrid: Pirámide.
URBANO, D. i RODRIGUEZ, Ll. (2010) Guía per l'elaboració d'un Pla d'empresa. Departament de Treball. Generalitat de Catalunya.
RECOMANAT:
GOOGLE ADS
EQUATIV