Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2503710 Geografia, Medi Ambient i Planificació Territorial | FB | 1 | 2 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
L’objectiu general de l’assignatura és una introducció a l'estudi dels diferents elements que composen el medi físic i dels processos i interaccions que es produeixen entre ells. S'estudia el planeta Terra com a integrant del sistema solar i com a globus terraqüi i dins del planeta, l’atmosfera, la hidrosfera, la litosfera i la biosfera.
Els objectius formatius rauen en:
Bloc 1: INTRODUCCIÓ
- Unitat 01: Introducció a la geografia i a la geografia física
Bloc 2: EL SISTEMA SOLAR I EL PLANETA TERRA
- Unitat 02: El globus terraqüi. La xarxa geogràfica
- Unitat 03: El sistema solar i el planeta Terra
- Unitat 04: El mapa topogràfic
Bloc 3: LA LITOSFERA
- Unitat 05: Sismicitat i tectònica de plaques
- Unitat 06: Introducció a la petrologia. Roques ígnies o magmàtiques
- Unitat 07: Roques sedimentàries
- Unitat 08: Roques metamòrfiques
Bloc 4: L'ATMOSFERA
- Unitat 09: L’atmosfera. Composició i estructura
- Unitat 10: Insolació i balanç energètic
- Unitat 11: Pressió atmosfèrica i vents
- Unitat 12: Humitat atmosfèrica, núvols i precipitació
- Unitat 13: Introducció a la climatologia
En aquesta assignatura es tindrà en compte la perspectiva de gènere en els aspectes següents:
- No permetre un ús sexista del llenguatge a les contribucions orals i escrites de l’alumnat.
- Posar a la bibliografia els noms complets dels autors i autores, en comptes de només la inicial.
Tipus Autònomes
Tipus Dirigides
Tipus Supervisades
A començament de l’assignatura el professorat explicarà el protocol de mesures i bones pràctiques de les sortides de camp.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classe magistral | 25 | 1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Pràctiques Laboratori | 8,33 | 0,33 | 2 |
Pràctiques de camp | 16,67 | 0,67 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
Seminari sobre el terreny | 25 | 1 | 2 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs i exercicis pràctics | 67 | 2,68 | 1, 2, 3, 4, 5 |
Aquesta assignatura/mòdul no preveu el sistema d’avaluació única.
Exàmens pràctics. Exàmens de pràctiques de cada bloc, en total 3 exàmens (prova individual)
Exàmens teòrics. Tests de teoria de cada unitat o grup d’unitats, en total 6 tests (prova individual)
Pòster sortides de camp. Treball de la sortida de camp de 3-4 dies (pòster col·lectiu)
Comentaris
1.Per a ser avaluats/des, cal entregar totes les pràctiques dins dels terminis previstos.
2. Per tenir dret a l'examen de recuperació cal haver obtingut una nota mitjana de l'assignatura igual o superior a 3,5. En aquest cas, caldrà recuperar totes les parts suspeses fins a un màxim de 3 proves teòriques i 3 pràctiques (qui hagi suspès més de 3 proves parcials no tindrà dret a presentar-se a la recuperació i tindrà un suspens de l’assignatura). En cas contrari (si no s'ha obtingut un 3,5 de mitjana), l'assignatura es considerarà suspesa.
3. Plagi. En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0 i no es podrà recuperar.
4. L’assistència a totes les sortides de camp és indispensable per ser avaluat/da, ergo la inassistència a alguna d’elles implica un no avaluable.
5. L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 1/3 parts de les activitats d’avaluació.
6. Qualsevol cas particular serà contemplat per part del professorat amb l’objectiu de garantir un tracte equitatiu i evitant el perjudici de l’alumnat.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
La metodologia docent i l'avaluació proposades a la guia poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o la professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i la data de revisió de les qualificacions.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exàmens pràctics | 40% | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Exàmens teòrics | 40% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Pòster sortides de camp | 20% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Programari d'office i programes de cartografia del Grau i disponibles a l'aula d'informàtica