Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502501 Prevenció i Seguretat Integral | OB | 2 | 1 |
Per consultar l'idioma/es de l'assignatura caldrà anar a l'apartat "Metodologia" de la guia docent.
Aquesta assignatura no té prerequisits.
Els sistemes organitzatius no són un fi en si mateix, sinó un "mitjà" que ha d'ajudar eficaçment a la consecució dels objectius de l'empresa. Aquesta afirmació ens posa en línia per entendre les raons per les que s'estan produint uns canvis tan radicals en el disseny organitzatiu de les empreses. Encara tenim en el nostre cap i en els nostres esquemes, encara que ens costi reconèixer-ho, les premisses de la "organització tradicional", basada en tres eixos paradigmàtics: el culte a l'estructura jeràrquica, el domini de la burocràcia i la rigidesa del lloc de treball, tots ells adornats pel concepte "paternalista"
Com diu molt bé Mr. Raymond Carr «El vell model industrial dels grans grups organitzacionals de persones realitzant tasques especialitzades amb una coordinació centralitzada, va tenir sentit en l'economia de la major part d'aquest segle. Però avui cada vegada té menys i menys sentit. És massa costós i poc manejable »
Es fa necessari descobrir nous i audaços enfocaments que satisfacin les necessitats del negoci i les aspiracions de les persones. On trobar la clau, l'eix d'aquests nous enfocaments? La clau ens la ofereix, com passa sempre que pensem amb senzillesa i sentit comú, "la persona" i l’ètica pregona en la gestió.
La persona polivalent, amb la deguda formació, dins del seu àmbit natural de coneixements i experiència, integrada en un equip de treball i amb visió de conjunt, és l'única que pot oferir flexibilitat a l'organització i rapidesa de resposta. Les fórmules concretes que propicien aquesta nova concepció són moltes i variades, però sense perdre de vista que les eines, per molt noves i adequades que siguin, són variables "dependents", és a dir, s'han de posar al servei de l'esquema de fons,de lesidees, que són, en definitiva, les que donen sentit a totes les accions i les que de veritat resolen els problemes.
De manera coherent, sorgeix la necessitat de fomentar la coherència ètica en i des de la gestió empresarial, condició indispensable per afrontar l’actual demanda social. Per això dita coherència ètica ha de ser una prioritat estratègica a llarg termini i planificar-se i mesurar-se com a tal, sen.se oblidar l’existència d’importants frens pel seu foment, sent el principal la escissió en la empresa entre la seva dimensió ètica i l’ econòmica.
Aquest entorn fa que sigui necessària una nova definició d’èxit empresarial i, per tant, una nova concepció d’empresa preocupada per com genera les riqueses.
La combinació de respecte a les persones i la gestió ètica es imprescindible per a la forja de la missió corporativa i l’assumpció de la responsabilitat de les empreses com a principals agents de canvi en les societats contemporànies.
L'assignatura repassarà -com no pot esser d’altra manera- els departaments funcionals a la vegada que es proposa alternatives per a una gestió menys “Taylorista” incrustant-s'hi sense solució de continuïtat temes relatius a les persones i la dimensió ètica tant dintre de les situacions analitzades com de manera específica.
Els objectius formatius de l'assignatura son:
Els apartats en els que es divideix l’assignatura són els següents:
1. L’empresa i el seu entorn
2. Direcció comercial
3. Direcció d'operacions
4. Direcció de recursos humans
5. Direcció financera
6. Direcció general i lideratge
Es disposarà del temari complet de l'assignatura disponible en la plataforma Moodle i per a cada tema s'obriran uns fòrums de preguntes amb la finalitat d'executar la tutoria online on s'animarà a l'alumne a participar remotament. La llengua d'impartició de l'assignatura serà el castellà.
L'assignatura comporta la utilització d'un simulador que permet als alumnes en petits grups gestionar una empresa en condicions de competència.
Les activitats autònomes correspondran a més del simulador tant a l'estudi personal com la resolució dels exercicis, treballs i casos de negoci. Cada alumne haurà de buscar documentació de temes relacionats amb la matèria objecte d'estudi i afegir treballs personals de consolidació sobre el temari de l'assignatura.
Es recomana encaridament l'ús de fonts legals d'adquisició de coneixement i es desaconsella de manera ferma l'abús del "Retallar i pegar" Hi ha eines informàtiques que revelen aquests hàbits i que poden esdevenir en la no correcció d'aquest.
Les tutories amb el professorat es concertaran per correu electrònic.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Avaluació | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 16, 17, 18, 19 |
Video Classes magistrals online amb participació dels alumnes de manera activa. | 12 | 0,48 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories de suport a la realització dels treballs pràctics i teòrics | 24 | 0,96 | 1, 10, 13, 14, 15, 16, 17 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal, lectura d'articles i elaboració de treballs. | 110 | 4,4 | 1, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 19 |
AVALUACIÓ CONTINUADA
La nota global de l'assignatura es calcularà en base a la següent ponderació: 70% part teòrica (examen + PEC's), 30% part pràctica (simulador i activitats).
En la part teòrica, es realitzaran tres PACs individuals corresponents als temes estudiats en l'assignatura. El pes total de les 3 PAC's és del 35% respecte a la nota final de l'assignatura.
L'examen de la part teòrica, tindran un pes global del 35% sobre la nota final de l'assginatura.
La part pràctica del simulador empresarial (30% de l'avaluació de l'assignatura) es basarà en el resultat obtingut a la simulació i els treballs associats en ell a més de la dedicació de l'alumne.
L'examen fa mitjana amb l'avaluació continuada a partir d'un 3,5.
La mitjana total ponderada haurà de ser de 5 punts o superior per a poder aprovar.
AVALUACIÓ ÚNICA
Els estudiants que optin per l'avaluació única realitzaran una prova de síntesi final de tot el contingut de l'assignatura (35%) i lliuraran un document que contindrà les solucions a les tres PACs de l'assignatura (35% en total les 3 PAC's). A més, es realitzarà l'examen i activitats corresponents a la part del simulador empresarial, amb una ponderació del 30% de la nota final de l'assignatura.
La data per a aquesta prova i el lliurament del treball de l'assignatura serà la mateixa programada en l'horari per a l'últim examen d'avaluació continuada.
S'aplicarà el mateix sistema de recuperació que per a l'avaluació continuada.
AVALUACIÓ DE L'ALUMNAT EN SEGONA CONVOCATÒRIA O MÉS
L'alumnat que repeteixi l'assignatura haurà de realitzar les proves i exàmens programats i lliurar el treball de l'assignatura en les dates indicades a l'aula Moodle.
EXAMEN DE RECUPERACIÓ
L'alumne que no superi l'assignatura, que no arribi a 5 (total) de 10, d'acord amb els criteris establerts en els dos apartats anteriors podrà presentar-se a un examen final sempre que l'alumne s'hagi avaluat en un conjunt d'activitats, el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura. Si no ha estat avaluat d'aquestes dues terceres parts per no haver-se presentat a les proves obtindrà una qualificació de No Presentat, sense que tingui la possibilitat de presentar-se a l'examen final de recuperació.
En aquest examen es tornarà a avaluar el conjunt dels continguts de l'assignatura que no s'hagin superat en l'avaluació continuada.
En el cas de superar-se l'examen final l'assignatura quedarà aprovada amb un 5 com a màxim, independentment de la nota obtinguda en l'examen.
CANVI DE DATA D'UNA PROVA O EXAMEN
L'alumnat que necessiti canviar una data d'avaluació ha de presentar la petició emplenant el document que es troba en l'espai Moodle de Tutorització EPSI.
Una vegada emplenat el document s'ha d'enviar al professorat de l'assignatura i a coordinació del Grau.
REVISIÓ
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professorat informarà l'alumnat dels mecanismes de revisió de les qualificacions.
Per a l'alumnat d'avaluació única el procés de revisió serà el mateix.
ALTRES CONSIDERACIONS
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries ques'estiminoportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb un 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que es pugui instruir. en cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0 ".
Si durant la correcció es tenen indicis que una activitat o treball s'han realitzat amb respostes assistides per intel·ligència artificial, el/la docent podrà complementar l'activitat amb una entrevista personal per a corroborar l'autoria del text.
Si concorren circumstàncies sobrevingudes que impedeixin el desenvolupament normal de l'assignatura, el professorat podrà modificar tant la metodologia com l'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen Final - Part teòrica | 35% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
PEC 1 - PEC 2- PEC 3 - PART TEÒRICA | 35% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
SIMULADOR (Pràctiques, activitats i examen) | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 19 |
Bibliografia bàsica:
Diari econòmic i empresarial EXPANSIÓN (ed. Catalunya)
Küppers, Víctor (2017) "Vender como cracks", (3ª Ed.) Plataforma editorial
Martinez Abascal, E. (2005), “Finanzas para Directivos”, (2nd Ed). Barcelona:McGraw Hill-IESE
Bibliografia complementària:
Grant, Adam (2014) "Give and Take: Why Helping Others Drives Our Success". W&N ed.
Covey, Stephen (2011) "Los 7 hábitos de la gente altamente efectiva" Paidós Ibérica ed.
Camerinelli, E. (2009) “Measuring the Value of the Supply Chain”,(1st Ed).Monza: Gower ed.
Smith, A. (1776) “An Inquiry into the Nature and Causes of the Wealth of Nations”, Vol II, Book 1, Pag 183. Bosch Casa Editorial (1983)
Murphy, A. & and Sabov, Z. “An Empirical Investigation of Business Financial Structures in a Regulated Economy” , Soviet Studies, Vol. 44, No. 2 (1992), pp. 333‐341: Taylor & Francis, Ltd. Ed.
Alvarez de Mon, Cardona, Chinchilla, Pérez López y Pin, (2001) “Paradigmas del Liderazgo” McGraw Hill-IESE
Revista trimestral "IESE INSIGHT" IESE BUSINESS SCHOOL ed.
Aquesta assignatura farà servir el programari bàsic del paquet d'office 365