Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502904 Direcció Hotelera | OB | 3 | A |
Per consultar l'idioma/es de l'assignatura caldrà anar a l'apartat "Metodologia" de la guia docent.
No s’escau però es recomana haver assolit el nivell A2.1 del Marc europeu comú de referència per a les llengües.
L´alumnat adquireix un seguit de coneixements lingüístics i desenvolupa competències comunicatives tan en la interacció oral com en l´expressió escrita , de manera que en finalitzar aquest curs ( 60 hores ) els estudiants hauran de ser capaços de:
Els continguts lingüístics se subdivideixen en funcions lingüístiques, continguts gramaticals, continguts lèxics i continguts fonètics i prosòdics.
FUNCIONS LINGÜÍSTIQUES
Funció socialitzadora
Funció informativa
Funció expressiva
Funció inductiva
Funció metalingüística
CONTINGUTS GRAMATICALS
L’alumnat ha de ser capaç de reconèixer i utilitzar de manera adequada els continguts gramaticals següents:
CONTINGUTS FONÈTICS
CONTINGUTS LÈXICS
El contingut lèxic del tercer curs prové dels diferents camps semàntics següents: Les vivències quotidianes, activitats esportives, la salut i el sistema sanitari francès, els viatjes (lloger de cotxes, itineraris, etc.) El sistema d´ensenyament Francès, temes de contractació laboral, la banca.
La arquitectura, el hotel: departaments, funcions, personal, tassa d’ocupació, tipus de clientela, etc. Equipament hoteler i geografia turística de Barcelona. Usos i costums de les diferents nacionalitats.
PERSPECTIVA DE GÈNERE
En aquesta assignatura:
Idioma d'impartició
Les classes s'imparteixen en Francés
Metodologia
La metodologia és bàsicament interactiva. Els estudiants han de posar en pràctica tots els coneixements lingüístics per acomplir una sèrie de tasques (orals i escrites), tant en un context global com en l’àmbit del turisme; l’èmfasi es posa en el procés d’aprenentatge, més que no pas en presentacions teòriques del professorat.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
No presencial | 56 | 2,24 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 9 |
Presencial | 56,5 | 2,26 | 1, 3, 4, 6, 8, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
En línia | 5 | 0,2 | 7 |
Tutories presencials | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 6, 7, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 9 |
Teoria | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 9 |
Sistema d’avaluació continuada
Per a la convocatòria d’avaluació continuada es necessita acreditar una assistència mínima a les classes del 80 %.
Per superar l’assignatura cal obtenir una nota mínima global del 60% entre activitats d’avaluació continuada i prova final.
Activitats d’avaluació continuada: 60% de la nota
Redaccions. Es fan entre 2 i 5 redaccions. El professorat pot demanar la correcció de la redacció original per part de l’estudiant, si així ho desitja.
Dossier. El dossier conté entre 6 i 8 activitats, que poden avaluar les quatre destreses lingüístiques. Les activitats es poden fer a casa o a classe. A continuació, es detallen activitats d’exemple que es poden incloure com a activitats del dossier:
Activitats de transformació
Mini proves
Exercicis
Recerca d’informació
Producció de documents
Activitats orals. Al llarg del curs, es fa com a mínim una activitat oral i com a màxim dues. Aquesta activitat pot ser individual o en grup. Les activitats orals, segons el nivell, poden ser monòlegs, diàlegs, presentacions, etc.
Proves de control. Durant el curs es fan una o diverses proves, que poden ser una prova d’expressió escrita i una prova d’expressió oral. Una possibilitat és aprofitar el dia que dona el centre durant el període d’exàmens del primer semestre per fer alguna d’aquestes proves, que han de tenir un format semblant a les proves de l’examen final.
Actitud i participació. S’avalua l’esforç, l’actitud i la participació de l’alumnat.
Prova final d’avaluació continuada: 40% de la nota. Aquesta prova és un examen final que avalua les quatre destreses (comprensió escrita, comprensió oral, expressió escrita i expressió oral) seguint les especificacions generals d’exàmens establertes pel Servei de Llengües. Es fa el mateix dia i hora que l’examen final de la convocatòria d’avaluació única.
Per superar la prova es necessita una nota mínima del 50 % en cadascuna de les parts, i una nota mínima global del 60 %. La superació de la prova final (l’examen final) dona dret a l’obtenció d’un certificat de nivell A2 que emet el Servei de Llengües de la UAB i que és reconegut per la Generalitat de Catalunya.
Si no se supera aquesta prova, no se supera l’assignatura però es pot anar a recuperació (veure condicions).
Recuperació
L’alumnat que obtingui entre un 3,5 i un 4,999 de nota global té dret a recuperació que consisteix a repetir aquelles parts de l’examen final que l’alumnat tingui per sota de la nota mitjana global, és a dir, aquelles parts que estiguin per sota del 60 %.
L’alumnat que es presenta a la recuperació perd el dret al certificat de francès A2 del Servei de Llengües.
Sistema d’Avaluació única
L'avaluació única per aprovar el curs es basa en la realització d'un examen final que avalua les quatre destreses (comprensió escrita, comprensió oral, expressió escrita i expressió oral) i que segueix les especificacions establertes pel Servei de Llengües. Es fa el mateix dia i hora que l’examen final de la convocatòria d’avaluació continuada.
Per aprovar l'examen final i superar l’assignatura, es requereix el següent :
La superació de la prova fina (l’examen final) dona dret a l’obtenció d’un certificat de nivell A2 que emet el Servei de Llengües de la UAB i que és reconegut per la Generalitat de Catalunya.
Si no se supera aquesta prova, no se supera l’assignatura però es pot anar a recuperació (veure condicions).
Recuperació.
Quan l’alumnat sigui avaluat per avaluació única, la recuperació serà la mateixa que la de la resta de l'alumnat, és a dir, és necessari obtenir entre un 3,5 i un 4,999 en el conjunt de les evidències que consten en l'avaluació única.
La recuperació consisteix a repetir aquelles parts de l’examen que l’alumnat tingui per sota de la nota mitjana global, és a dir, aquelles parts que estiguin per sota del 60 %.
L’alumnat que es presenta a la recuperació perd el dret al certificat de francès A2 del Servei de Llengües.
Canvi de data de la prova
Els examinands que no poden assistir ales proves en les dates establertes per motius mèdics, laborals (viatges o altres obligacions semblants) o humanitaris poden sol·licitar un canvi de data al professorat, aportant la documentació necessàriai (excepte en casos extrems com ara accidents) amb un mínim de set dies naturals d’antelació. En cas de resolució positiva, les proves sempre es duen a terme en el termini establert per l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Actitud i participació | 10% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9 |
Dossier | 20% | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9 |
Prova final | 40% | 1,5 | 0,06 | 1, 3, 4, 5, 6, 9 |
Proves parcials | 10% | 1 | 0,04 | 1, 3, 4, 6, 9 |
Redaccions | 15% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9 |
activitats orals | 5% | 0,5 | 0,02 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
BIBLIOGRAFIA BÀSICA
La lectura és un component crucial del curs. A banda del llibre del curs, el professorat assigna una gran varietat de textos per ajudar l’alumnat a desenvolupar la capacitat de comprensió lectora i millorar així en les àrees de coneixement lingüístic.
BIBLIOGRAFIA COMPLEMENTARIA
Pàgines web
No n´hi ha