Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500798 Educació Primària | OT | 4 | 2 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
El requisit d'entrada a aquesta assignatura, atès que forma part de la Menció en Llengua Anglesa, és un nivell C1 en llengua anglesa. Els estudiants, a 3r curs, hauran de complir amb aquest requeriment com a màxim abans de la data indicada a la pàgina web de la Facultat de Ciències de l'Educació per poder cursar a 4t, el curs següent, la Menció en Llengua Anglesa. Per cursar aquesta assignatura com a optativa fora de la menció també cal acreditar (amb un certificat o bé demanant una entrevista) un nivell C1. Per a més informació, adreceu-vos a Gestió Acadèmica de la Facultat de Ciències de l'Educació.
- Adquirir les bases teòriques i tècniques metodològiques per ensenyar anglès de manera efectiva.
- Adquirir els criteris pertinents per seleccionar, adaptar i/o crear materials per aprendre anglès en entorns multilingües i en grups heterogenis.
- Desenvolupar la pròpia sensibilitat, imaginació i creativitat literària.
- Conèixer el folklore i la literatura infantil per poder-lo emprar com a recurs per ensenyar anglès.
- Explorar el potencial de les TIC per a l’ensenyament de l’anglès a l'educació infantil i primària.
- Conèixer el decret d'inclusió i saber-lo aplicar a l'hora de dissenyar propostes didàctiques.
- Ser capaç d'emprar un llenguatge no sexista, ni androcèntric, ni discriminatori.
1. La comunicació oral, escrita i multimodal a les aules de llengua anglesa.
2. L'articulació del currículum d'anglès com a llengua estrangera: la planificació de continguts i el disseny de tasques i projectes per a les aules d'educació infantil i primària.
3. El paper de la literatura, el folklore i la cultura en l'ensenyament de la llengua anglesa a l'educació infantil i primària.
4. Les tècniques dramàtiques com a eina per aprendre llengües.
5. Recursos digitals útils per a la classe d'anglès.
En aquesta assignatura es presentaran els coneixements teòrics necessaris per poder desenvolupar docència en anglès a l'educació infantil i primària a Catalunya. Paral·lelament s'analitzaran exemples reals d'aula, es compartiran estratègies, es categoritzaran recursos digitals, s'observaran diferents exemples de material didàctic, es facilitaran eines per poder redactar textos amb el desplegament del curriculum de l'àrea de llengua anglesa a educació primària, etc. Tot això amb la finalitat de poder anar creant diferents situacions i propostes educatives (individualment, en parelles o en grups).
La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Presentació dels conceptes teòrics, comentari crític i debat sobre les lectures assignades i elaboració i correcció de tasques pràctiques | 45 | 1,8 | 1, 5, 12, 13, 15, 17, 19, 22, 25, 33, 35, 41 |
Tipus: Supervisades | |||
Discussió en grups reduïts d'aspectes teòrics i pràctics del temari | 30 | 1,2 | 1, 5, 15, 18, 25, 41 |
Tipus: Autònomes | |||
Consulta de bibliografia, estudi personal, elaboració dels treballs | 75 | 3 | 1, 5, 8, 12, 13, 14, 15, 17, 18, 19, 22, 23, 25, 33, 35, 38, 41, 44 |
AVALUACIÓ CONTÍNUA
1) Tots els treballs són OBLIGATORIS, així com l'assistència i participació activa en el 80% de les classes.
2) La nota mínima de cada treball per fer mitjana amb la resta és de 5.
3) Es tindrà en compte el nivell d'anglès en la correcció dels treballs orals i escrits.
4) L'autoria dels treballs ha de recaure en les persones que els presenten. Cal que siguin originals. El plagi, total o parcial, o l'ús de la intel·ligència artificial en un dels treballs comporta automàticament l'anul·lació de tots els treballs presentats i la qualificació final de SUSPÈS (0) en aquesta assignatura.
5) És obligatori que en els treballs les referències bibliogràfiques es citin correctament fent servir les directrius APA.
Data de recuperació: Dimecres 26 de juny de 2024 de 18:30h a 20h.
Només podran participar a la sessió de recuperació aquelles persones que hagin lliurat 2/3 parts en % nota, i que tingui mitjana mínima de 3,5.
A la sessió de recuperació només es pot obtenir una nota màxima de 5 sobre 10.
AVALUACIÓ ÚNICA
El 17 de juny de 18:30h a 21h les persones que optin per l'avaluació única hauran de presentar-se a un examen i elaborar les tasques que s'indiquen a continuació:
1) Examen expositiu i reflexiu basat en les lectures i temes de l'assignatura: 50% Tasca escrita
2) Selecció justificada i narració d'un conte: 25% Tasca oral
3) Disseny i implementació d'una activitat per desenvolupar la competència comunicativa dels infants: 25% Tasca oral
Data de recuperació: Dimecres 26 de juny de 2024 de 18:30h a 20h.
Només podran participar a la sessió de recuperació aquelles persones que hagin lliurat 2/3 parts en % nota, i que tingui mitjana mínima de 3,5.
A la sessió de recuperació només es pot obtenir una nota màxima de 5 sobre 10.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
1 text expositiu i reflexiu basat en les lectures i els temes treballats a classe relacionats amb el desplegament del curriculum de l'àrea de llengua anglesa a educació primària. (Treball individual) | 20% | 0 | 0 | 4, 5, 8, 9, 10, 12, 14, 17, 22, 23, 27, 34, 38, 40, 42, 43, 44 |
Elaboració escrita i presentació oral a classe d'una activitat per treballar la competència comunicativa a primària o infantil (treball en grup) | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 6, 7, 8, 10, 11, 16, 17, 19, 20, 21, 24, 25, 26, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 35, 38, 44 |
Participació activa en les tasques i les presentacions col·laboratives programades durant les sessions presencials | 15% | 0 | 0 | 9, 13, 15, 18, 29, 33, 36, 37, 39, 44 |
Selecció i narració d'un conte a classe. Fitxa del conte (treball individual) | 25% | 0 | 0 | 8, 13, 15, 17, 18, 38, 40, 41, 44 |
A+ Project (2020). StandAPP and speak up: The game is about to start. APAC ELT Journal, 92, 20-32. Disponible a: https://www.apac365.org/s/APAC-ELT-Journal-n92.pdf
Álvarez, Yolanda (2022). Improving skills by playing: Trabajar las habilidades mediante actividades lúdicas. Castelló: Sar Alejadría Ediciones.
Cameron, Lynne (2001). Teaching languages to young learners. Cambridge: Cambridge University Press. Disponible a: https://didactics-a.wikispaces.com/file/view/lynne+cameron.pdf
Dooly, Melinda, i Masats, Dolors (2015). A critical appraisal of foreign language research in CLIL, YLL and TELL in Spain (2003-2012). Language Teaching: Surveys and Studies, 48(3), 1-30.
Dooly, Melinda, Mont Maria, i Masats Dolors (2014). Becoming little scientists: A case study of technologically-enhanced project-based language learning. APAC ELT Journal, 78, 34-40.
Masats, Dolors (2016). Recursos y materiales para aprender lenguas. A D. Masats i L. Nussbaum (Ed.), Enseñanza y aprendizaje de las lenguas extranjeras en educación secundaria obligatoria (pp. 225-251). Madrid: Síntesis.
Masats, Dolors, Mont, Maria, i Gonzalez-Acevedo, Nathaly (Eds). (2019). Joint efforts for innovation: Working together to improve foreign language teaching in the 21st century. Rothersthorpe: Paragon Publishing. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3064130
Mont, Maria, i Masats, Dolors (2018). Tips and suggestions to implement telecollaborative projects with young learners. A Melinda Dooly i Robert O’Dowd (Dirs.) In this together: Teachers’ experiences with transnational, telecollaborativelanguage learning projects (pp. 92-122). New York/Bern: Peter Lang.
Mont, Maria, i Masats, Dolors (2019). Training teachers for a new era. A EUSER (Ed.), New studies and research in education (pp. 115-123). Rome: EUSER & MCSER.
Otto, Anna, i Cortina-Pérez, Beatriz (2023). Handbookof CLIL in Pre-primary Education. Berlín: Springer.
Pinter, Anna Maria (2017). Teaching young language learners. Oxford: Oxford University Press.
Shin, Joan, i Crandall, Joann (2013). Teaching young learners English. Boston: Heinle & Heinle.
No cal adquirir cap programari especial per cursar aquesta assignatura.