Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501922 Nanociència i Nanotecnologia | OT | 4 | 0 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Per a matricular-se es recomana tenir superats 180 crèdits ECTS.
Els objectius principals de l’assignatura són els de promoure que els estudiants puguin posar en pràctica els coneixements adquirits en el grau, apropar-los al món laboral i, en un futur, facilitar la seva inserció laboral.
Les pràctiques només es poden realitzar en les següents entitats: empreses, spin-offs, start-ups, centres tecnològics, grans instal·lacions com per exemple el sincrotró ALBA o el Barcelona Supercomputing Center, serveis cientificotècnics i divisions tècniques d’universitats i centres de recerca. Les pràctiques NO es poden realitzar en grups de recerca d’universitats ni de centres de recerca.
Si les pràctiques es fan a l’estranger, s’obre el ventall d’entitats i es permet fer-les en grups de recerca d’universitats o de centres de recerca.
El contingut de les pràctiques dependrà de la naturalesa de l’entitat en la que es realitzin les pràctiques.
Les pràctiques es poden realitzar en qualsevol dels dos quadrimestres del curs o durant l'estiu. Malgrat ser una assignatura optativa de 4t, els alumnes de 3r poden fer les pràctiques a l’estiu abans de començar el següent curs. En aquet casos, caldrà que els alumnes signin un compromís de matriculació i, com a molt d’hora, podran defensar les pràctiques al gener/febrer del curs següent.
Les pràctiques només es poden realitzar en les següents entitats: empreses, spin-offs, start-ups, centres tecnològics, grans instal·lacions com per exemple el sincrotró ALBA o el Barcelona Supercomputing Center, serveis cientificotècnics i divisions tècniques d’universitats i centres de recerca. Les pràctiques NO es poden realitzar en grups de recerca d’universitats ni de centres de recerca.
Si les pràctiques es fan a l’estranger, s’obre el ventall d’entitats i es permet fer-les en grups de recerca d’universitats o de centres de recerca. En aquest casos, el conveni es tramitarà via la Unitat de Mobilitat Professional Internacional de la universitat.
Durada de les pràctiques: entre 200 i 300 hores presencials.
L’entitat pot remunerar les pràctiques (opcional).
L’alumne/a ha de buscar una entitat on realitzar l’estada (mireu el llistat d’ofertes que trobareu a l’espai global de l’assignatura del campus virtual). Per a fer les pràctiques, no cal que l’entitat surti en aquest llistat. En aquest cas, heu de comentar la viabilitat de l’opció escollida amb el coordinador via tutoria.
Abans de començar les pràctiques, cal que l’alumne/a es matriculi i per això cal que presenti a Gestió
Acadèmica el document “conveni”. Aquest document és intern de launiversitat i no és el conveni definitiu. L’alumne/a i l’entitat d’acollida l’han d’emplenar. Bàsicament cal afegir la informació de l’entitat, el nom de la persona que actuarà com a tutor/a extern/a i el pla de treball acordat. Un cop emplenat, cal enviar aquest document a la persona responsable de l'assignatura per a què el revisi i, si tot és correcte, el signi. Llavors l’alumne/a ha d’enviar aquest document signat a Gestió Acadèmica i començar el procés de matrícula que també implica l’establiment de l’assegurança per a l’alumne/a i el conveni definitiu entre la universitat i l’entitat d’acollida. Aquest procés de matrícula és relativament “immediat”, només triga uns dies. Per tal d’agilitzar-lo, s’aconsella que els alumnes tinguin activat la signatura electrònica.
A l’espai global de l’assignatura del campus virtual hi trobareu tota la informació i tots els documents.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
activitats dirigides | 40 | 1,6 | 1, 2, 10, 11, 12, 14, 19, 21 |
preparació de la memòria i la defensa oral | 18 | 0,72 | 4, 8, 16, 17, 18 |
Tipus: Supervisades | |||
activitats supervisades | 61 | 2,44 | 1, 2, 3, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 16, 19, 20, 21 |
Tipus: Autònomes | |||
treball autònom en l'entitat | 180 | 7,2 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 19, 20, 21 |
Abans de començar les pràctiques, el coordinador contactarà amb el tutor/a extern/a de l’alumne/a per a facilitar-li la plantilla per a la seva avaluació. Un cop finalitzades les pràctiques, l’alumne/a prepararà un informe escrit seguint la plantilla que trobarà a l’espai global de l’assignatura del campus virtual. L’alumne/a també haurà de preparar una presentació oral de l’estada seguint les pautes indicades (també es troben a l’espai global de l’assignatura del campus virtual). L’avaluació de la persona tutora de l’entitat comptarà un 40 % de la nota, la memòria escrita comptarà un 35 % de la nota, i la defensa oral comptarà un 25 % de la nota.
El responsable de l’assignatura establirà unes dates límits, properes al període d’avaluació, per a què els alumnes presentin l’informe final i les persones tutores externes enviïn la seva avaluació al responsable. Després, ja en el període d’avaluació, el coordinador donarà dia i hora a cada alumne per a fer la presentació oral, que, en principi, es farà via Teams.
Hi ha tres períodes d’avaluació: (1) al gener/febrer pels alumnes matriculats durant el 1r quadrimestre, (2) al juny/juliol pels alumnes matriculats durant el 2n quadrimestre i (3) al setembre pels alumnes que s’hagin matriculat al 2n quadrimestre, però que no hagin acabat les pràctiques abans del juny.
Els alumnes de 3r que vulguin fer les pràctiques a l’estiu abans de començar el proper curs hauran de signar un compromís de matriculació abans de començar les pràctiques i es matricularan al 1r quadrimestre del curs següent per a ser avaluats al gener/febrer de l’any següent.
L’avaluació de l’assignatura es centrarà en la vostra integració, adaptació, organització i tasques realitzades. Malgrat que la part cientificotècnica en si es deixarà en un segon pla, us demanem que sigueu curosos i estrictes a l’hora de presentar-la i que ho feu d’una manera breu i concisa.
Si alguna de les tres notes (avaluació persona tutora, nota memòria escrita i nota defensa oral) és inferior a 5, l'alumne/a tindrà una nota de "No avaluable" i haurà de presentar-se a la següent convocatòria del curs acadèmic.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
avaluació tutor | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 19, 20, 21 |
defensa oral | 25% | 1 | 0,04 | 4, 8, 16 |
memòria escrita | 35% | 0 | 0 | 4, 14, 16, 17, 18 |
No hi ha bibliografia assignada.
No hi ha programari assignat.