Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501935 Publicitat i Relacions Públiques | OB | 3 | 2 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Coneixements de màrqueting operatiu bàsic.
Necessitat de conèixer vocabulari específic de màrqueting empresarial i de comunicació on i off line.
Coneixement de tècniques bàsiques de màrqueting operatiu, matrius, DAFO, etc.
Interès per la realitat econòmica, empresarial i de comunicació de l'entorn català, espanyol i europeu.
- Tenir una concepció precisa del que és l'estratègia de màrqueting empresarial.
- Adquirir una visió general del procés estratègic del màrqueting. On i Off line
- Aplicació de la gestió estratègica del màrqueting empresarial a través d'un cas real concret i al llarg d'un projecte complet de negoci
- Conceptes, eines estratègiques imprescindibles de l'estratègia de màrqueting tradicional i digital
- El procés estratègic del màrqueting, la cadena de valor, els avantatges competitius sostenibles. i les diferents estratègies de posicionament de marca i de producte on i off line
TEMARI
Bloc I: Introducció al màrqueting estratègic i operatiu on i off line.Vocabularis bàsics econòmics i tecnològics per entendre l'assignatura
Bloc II: Macro entorn i Micro entorn On i Off line
Bloc III: El màrqueting estratègic. La cadena de valor. Les 5 forces de Porter. estratègies de lideratge, costos, per focalització i diferenciació. estratègies de posicionament On i Off.
Bloc IV. El màrqueting operatiu offline. Les 4 Ps
Bloc V: El màrketing operatiu online - Les 4Ps
Bloc VI: noves tendències del màrqueting: "Màrqueting Intelligence, i Neuromàrqueting"
L'assignatura combinarà les classes magistrals en què s’impartiran els continguts teòrics bàsics i la realització d’exercicis pràctics on s’aplicaran els coneixements adquirits en les sessions teòriques.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura.
En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Seminaris i pràctiques | 37,5 | 1,5 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12 |
Sessions de teoria | 15 | 0,6 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7,5 | 0,3 | 3, 4, 5, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Realització d'exercicis, lectures i estudi | 82,5 | 3,3 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Aquesta assignatura segueix avaluació continuada i no preveu avaluació continuada
Les activitats d'avaluació són les següents:
Pràctiques i exercicis. Valor 30% de la nota final. No són recuperables.
Treball de curs. Valor 40%. Recuperable.
Examen. Valor 30%. Recuperable. Amb una nota inferior al 3,5 caldrà recuperar l’examen.
La nota final de l’assignatura s’obté de la mitjana ponderada dels tres ítems d’avaluació. En cas de no assolir la qualificació de 5 caldrà anar a la recuperació.
Recuperació
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d’activitats, el pes de les quals sigui d’un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l’assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen final | 30% | 3 | 0,12 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12 |
Pràctiques | 30% | 2,5 | 0,1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Treball de curs | 40% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Kotler. P. (2017). Fundamentos de Marketing. 13ª ed.Adisson-Wesley.
Porter, M. (2010). La Ventaja Competitiva. Pirámide.
Santemases, M. (2012). Marketing, conceptos y estrategias. 6ª ed. Pirámide.
Al llarg de el curs es lliuraran altres articles i documents especialment relacionats amb la matèria.
No es requereix cap programari.