Logo UAB
2023/2024

Pràctiques Externes

Codi: 103151 Crèdits: 12
Titulació Tipus Curs Semestre
2501935 Publicitat i Relacions Públiques OT 4 0

Professor/a de contacte

Nom:
Alfonso Gonzalez Quesada
Correu electrònic:
alfons.gonzalez@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.


Prerequisits

Les assignatures específiques que cal haver superat per a poder cursar les pràctiques externes són les següents:

103133 Màrqueting i Gestió Documental
103134 Estratègies en Publicitat i Relacions Públiques
103136 Teoria i Estructura de les Relacions Públiques
103137 Teoria i Estructura de la Publicitat
103142 Processos i Tècniques Creatives
103144 Disseny en Publicitat i Relacions Públiques
103146 Creativitat Publicitària
103163 Comunicació de les Organitzacions
104894 Tecnologies i comunicació persuasiva
104895 Expressió Escrita, Oral i Audiovisual
104899 Mètodes de Recerca en Comunicació Persuasiva


Objectius

Durant aquesta assignatura, l’alumnat hauria de:
1. Conèixer el món professional.
2. Desenvolupar les pràctiques de forma eficient.
3. Informar de forma clara del desenvolupament de les pràctiques i l'adquisició de les competències esperades a través d’un informe de les pràctiques externes.
4. Ser capaç d’autoavaluar-se


Competències

  • Actuar en l'àmbit de coneixement propi avaluant les desigualtats per raó de sexe/gènere.
  • Actuar en l'àmbit de coneixement propi valorant l'impacte social, econòmic i mediambiental.
  • Demostrar capacitat d'autoaprenentatge i autoexigència per aconseguir un treball eficient.
  • Demostrar capacitat de lideratge, negociació i treball en equip, així com resolució de problemes.
  • Demostrar que coneix l'estructura i les funcions del context tecnològic que intervé en el procés de la comunicació publicitària.
  • Demostrar que coneix l'estructura professional i econòmica del sistema empresarial dels mitjans de comunicació.
  • Demostrar que coneix la legislació desenvolupada en l'àmbit de la comunicació social.
  • Demostrar que coneix les teories del management en la direcció d'empreses publicitàries i organitzacions.
  • Gestionar el temps de manera adequada.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
  • Utilitzar les tecnologies avançades per al desenvolupament professional òptim.

Resultats d'aprenentatge

  1. Analitzar críticament els principis, valors i procediments que regeixen l'exercici de la professió.
  2. Aplicar els codis deontològics i els principis ètics d'autoregulació de l'activitat publicitària.
  3. Demostrar capacitat d'autoaprenentatge i autoexigència per aconseguir un treball eficient.
  4. Demostrar capacitat de lideratge, negociació i treball en equip, així com resolució de problemes.
  5. Explicar el codi deontològic, explícit o implícit, de l'àmbit de coneixement propi.
  6. Gestionar el temps de manera adequada.
  7. Identificar la diferència entre mitjans convencionals i no convencionals en el sistema publicitari.
  8. Identificar les implicacions socials, econòmiques i mediambientals de les activitats academicoprofessionals de l'àmbit de coneixement propi.
  9. Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  10. Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
  11. Reconèixer el funcionament dels diferents departaments d'una agència de publicitat i relacions públiques (creativitat, mitjans, màrqueting, vendes, servei al client, etc.)
  12. Reconèixer i distingir la tipologia professional i les funcions dels diferents subjectes que intervenen en l'activitat publicitària.
  13. Utilitzar els instruments tecnològics de la composició i l'edició de missatges gràfics.
  14. Utilitzar les tecnologies avançades per al desenvolupament professional òptim.
  15. Valorar com els estereotips i els rols de gènere incideixen en l'exercici professional.

Continguts

Els continguts depenen del lloc de realització de l'estada de pràctiques.


Metodologia

L'alumnat desenvolupa la tasca professional assignada pel centre de pràctiques sota la supervisió del tutor de l'empresa. 
Al llarg de l'estada l'alumnat mantindrà tutories amb el tutor de l'empresa, i amb el tutor acadèmic a través d'un blog.
Un cop finalitzada l'estada, caldrà assistir a la tutoria final amb el tutor acadèmic.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Supervisades      
Tutories 21 0,84 4, 7, 11, 12
Tipus: Autònomes      
Estada a la institució 270 10,8 2, 4, 7, 11, 12, 13, 14

Avaluació

L’avaluació es realitzarà, un cop acabada l’estada a l'empresa o la institució, a partir de la memòria final que l’alumne/a presenti a la tutora o tutor acadèmics i de l’informe avaluador facilitat per l’organització.

La qualificació de les pràctiques s'obtindrà a partir de les qualificacions de tres evidències: 

1. L'elaboració d'una memòria de pràctiques elaborada per l'alumne/a. (30% de la nota final). La forma d'aquest document la decidirà el tutor de pràctiques assignat per la Facultat. A tall orientatiu convé consultar les indicacions fixades per la Facultat sobre aquest informe: https://www.uab.cat/doc/informefinaldepracticum.pdf 
2. Informe d'avaluació elaborat pel tutor de l'empresa / centre de pràctiques (60 % de la nota final).
3. Supervisió professor- tutor de pràctiques assignat per la Facultat (10% de la nota final).

Caldrà que l'alumne/a faci una tutoria amb el/la responsable de l'assignatura, al principi o al final de l'estada.

Com a mesura per a millorar el seguiment docent es pot demanar una memòria mensual reduïda, que tindrà també caràcter i finalitat avaluadora, així com altres documents complementaris com alguna breu fitxa sobre les dades, característiques i circumstàncies del lloc de pràctiques.

Per aprovar aquesta assignatura cal obtenir una nota final igual o superior a 5.

Per a poder ser avaluat, l'alumnat ha d'utilitzar els models de document (memòria, document d'avaluació de l'empresa, etc.) que a cada curs acadèmic els indiqui i/o proporcioni expressament el seu tutor/a acadèmic del pràcticum. Itambé han de seguir les seves instruccionsespecífiques.

Com a norma general, la memòria final i el document d'avaluació signat per l’empresa de pràctiques han de ser lliurats al tutor/a acadèmic en un termini màxim de 10 dies naturals a comptar des de l’últim dia de pràctiques.

L’alumnat que no faci almenys 2/3 de les hores fixades en el conveni, o/i que no obtingui un document d'avaluació del seu tutor/a de l'empresa de pràctiques, serà considerat com a no avaluable.

Aquesta assignatura, per la seva pròpia configuració, no és recuperable.

Per a més informació, es recomana a l'alumnat que consulti la "Normativa Pràctium" i "Informe Final Pràcticum", disponibles a la pàgina web de la Facultat.

https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/practicum-1345703985170.html (practicum-1345703985170.html)

Revisió de notes:

La revisió de notes és un procediment automàtic que comença quan la nota es fa pública (ja sigui penjada al taulell del costat del despatx del professor/a responsable o per algun altre mitjà digital o analògic). Des d’aquest moment, l’alumnat té una setmana per sol·licitar, per e-mail, una tutoria amb el professor/a responsable de l'assignatura per analitzar la nota final. Passada una setmana des de la data de publicació de la nota, ja no serà admesa cap sol·licitud de revisió de nota.

Aquesta guia és un marc general normatiu per al pràcticum, però l'alumnat ha de tenir en compte que els tutors/es acadèmics poden canviar cada semestre i ser diferents per als diferents grups de matrícula. L'assignació dels tutors/es per a cada semestre i grup de matrícula depèn dels departaments amb docència assignada, que són els responsables de fer públics els noms dels tutors/es per a coneixement de l'alumnat. Per aquesta causa, en ser professorat divers i canviant, l’equip docent no pot figurar a aquesta guia anual.


Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Informe del tutor de l'empresa / centre de pràctiques 60% 0 0 10
Informe del tutor de la Facultat 10% 0 0 10
Memòria de pràctiques 30% 9 0,36 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15

Bibliografia

Castellbanque, Mariano (2006). Perfiles profesionales de publicidad y ámbitos afines. Barcelona: UOC:

Tibbs, Andy (2010). Advertising : its business, culture and careers. New York: Routledge.


Programari

L'assignatura no requereix de cap programari específic.