Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502443 Psicologia | OT | 4 | 2 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
No hi ha prerequisits oficials i/o coneixements necessaris per a seguir correctament l’assignatura. Es recomana haver cursat l'assignatura Psicologia Social Aplicada (1er semestre / 4t curs).
L’assignatura s’imparteix en un grup gran i en grups petits. Això es concretarà en els següents tipus de docència i activitats:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
D1. Sessions Teòriques | 24 | 0,96 | 1, 3, 6, 7, 11, 24, 28, 29, 30, 33, 34, 36 |
D2. Sessions de treball en grup | 10 | 0,4 | 1, 3, 6, 7, 11, 24, 28, 31, 33, 36 |
D3. Tutories presencials | 2 | 0,08 | 9, 12, 25, 26 |
Tipus: Supervisades | |||
S1. Selecció i adequació de material pel treball | 22 | 0,88 | 5, 26, 32 |
Tipus: Autònomes | |||
A1. Elaboració d'informe individual | 17 | 0,68 | 5, 9, 12, 26, 29, 30, 34 |
A2. Elaboració de treballs en grup | 45 | 1,8 | 1, 3, 6, 7, 11, 24, 26, 28, 31, 32, 33, 36 |
A3. Preparació de presentacions orals | 15 | 0,6 | 7, 25, 28, 31, 36 |
A4. Recerca de casos | 10 | 0,4 | 31, 32 |
A5. Realitzar curs a la biblioteca | 5 | 0,2 | 2, 7, 23, 36 |
Presentacions Orals
Presentar en grup i utilitzant la confecció d'un power point o d'altre eina de presentació oral (vídeo, jocs, drama, etc.) una de les temàtiques de l'assignatura: anàlisi de la demanda i mètodes de diagnòstic, objectius i prioritats de la intervenció, pla d'intervenció o avaluació. Aquesta presentació ha de contenir elements teòrics, exemplificats mitjançant un projecte d'intervenció en marxa. Per això caldrà conèixer -a través d'una entrevista- el treball d'intervenció fet en un context real. L'exposició també haurà de contenir el disseny i desenvolupament d'un exercici de Dimàmica de grups que sigui adient amb el tema tractat.
Evidències
Treball en grup
Evidències
Treball individual
Elaboració d'un portfoli amb la sistematització de cadascuna de les sessions de grup sencer, incloent els elements teòrics més rellevants de cadascun dels blocs mitjançant un mapa conceptual (Bloc I: Perspectives i metodologies d'intervenció social i Comunitària; Bloc II: Anàlisi de la demanda i mètodes de diagnòstic; Bloc III: Objectius iprioritats de la intervenció; Bloc IV: Pla d'intervenció; i Bloc V: Avaluació) i la descripció i anàlisi tant del exemple exposat com de la dinàmica feta en l'exposició a càrrec de cada grup d'estudiants. Per això és obligatori assistir al menysaun 80% de les classes.
Evidències
Criteris d'avaluació
Els criteris d'avaluació respondran als objectius que l'activitat o prova proposada vulguin complir, la competència o competències que es vol aconseguir i el grau de rellevància (percentatge de la nota final) que tingui el treball demanat. Es valorarà sempre la solidesa argumentativa, ús de referències bibliogràfiques i la claretat expositiva.
No es preveu que l’alumnat de 2ª o posterior matrícula s'avalui mitjançant una única prova de síntesi no recuperable.
Regles del sistema d'avaluació
Assignatura superada: Es considerarà superada l'assignatura si l'estudiant obté una nota mitjana superior a 5 en el conjunt de les proves d'avaluació
Avaluable: Es considerarà avaluable l'estudiant que hagi presentat evidències d'aprenentatge amb un pes igual o superior 40% del total de l'assignatura.
Perquè les Ev1 i Ev2 siguin computades, és necessari haver realitzat les dues. L'estudiantat que no faci una de les dues evidències No tindrà superades les evidències 1 i 2.
No avaluable: Es considerarà No avaluable el fet que encara que l'estudiant hagi presentat vàries proves el pes total en relació amb el conjunt de l'assignatura sigui inferior al 40%.
Recuperació: Pot optar l'alumnat que al llarg de l'avaluació continuada hagi realitzat evidències amb un pes igual o major a 2/3 de la qualificació total i hagi obtingut una nota mitjana inferior a 5 punts. L'estudiant podrà tornar a presentar o bé l'informe del treball grupal o bé la presentació oral, que podran lliurar-se individualment o en grup. També podrà tornar a presentar el treball individual.
Procediment revisió de proves: La revisió i posterior avaluació numèrica de les activitats i proves proposades i demanades a classe seran fetes pel professorat responsable de l’assignatura.
Tractament de casos individuals: En cas de que l’alumne/a tingui alguna discrepància entre l’avaluació rebuda i les seves expectatives; el/la professor/a responsable haurà de parlar, revisar i raonar sobre la fonamentació de l’avaluació obtinguda. En casos que tinguin a veure amb raons de pes que justifiquen l’absència, retard o no lliurament d’uns dels treballs proposats amb caràcter valoratiu o alguna anomalia presentada durant la realització de les proves, el professorat responsable utilitzarà el propi criteri per tal d’arribar a bon termini.
Pautes Avaluació Facultat de Psicologia: https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
No es contempla: Aquesta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Ev1. Exposicions en grup (setmanes 5, 8,11 i 14) | 25 | 0 | 0 | 4, 7, 8, 10, 16, 17, 25, 28, 31, 36 |
Ev2. Treball grupal. Disseny d'un projecte d'intervenció (setmana 16) | 40 | 0 | 0 | 1, 3, 6, 7, 10, 11, 13, 15, 18, 21, 22, 24, 26, 27, 28, 31, 32, 33, 36 |
Ev3. Treball individual. Portfoli (setmana 19) | 35 | 0 | 0 | 2, 5, 9, 10, 12, 14, 19, 20, 23, 26, 29, 30, 34, 35 |
Cantera Espinosa, Leonor M. (2002). La relación asistencial como interacción social. In M. T. López Beltrán, M. J. Jiménez Tomé, & G. B. E. Ma (Eds.), Violencia y Géneronero (primera ed, pp. 391–397). CEDMA.
-