Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502443 Psicologia | OB | 2 | 2 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
És imprescindible un bon domini del català i/o castellà oral i escrit per tal de poder realitzar les activitats que es proposen, així com un bon domini lector de la llengua anglesa i de les eines d’informàtica bàsiques. També és necessari un bon nivell de redacció escrita.
Contextualització
L’objectiu principal de l'assignatura és el de proporcionar uns coneixements teòrics i pràctics sobre els processos de canvi en els àmbits de socialització, desenvolupament emocional, cognitiu, d’identitat i de valors, des d'una perspectiva temporal .
Es donaran a conèixer les principals qüestions que es plantegen dins la Psicologia Evolutiva sobre el desenvolupament humà al llarg del seu cicle vital.
Objectius formatius de l’assignatura
Quan l’estudiant acabi l’assignatura serà capaç de:
Tema 0. Introducció a l’assignatura
Tema 1. L'estudi dels processos de canvi en el desenvolupament
Tema 2. Etapes naturals i etapes socials
Tema 3. Optimització cognitiva i desenvolupament sostingut
Tema 4. Emocions i cognició
Tema 5. L'aprenentatge al llarg de la vida: accions educatives i diferències individuals
Tema 6. Identitat professional, orientació vocacional i satisfacció
Tema 7. La construcció de la identatitat i la identitat social
Tema 8. Desenvolupament de la personalitat
Tema 9. Adolescència I
Tema 10. Adolescència II
Tema 11. Adultesa
Tema 12. Vellesa
Metodologia docent
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Seminaris - Casos | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 |
Seminaris - Entrevistes | 9 | 0,36 | 3, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 14, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 |
Sessions teoria | 19,5 | 0,78 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 19, 20, 22, 23, 24, 25, 26, 28, 29, 30, 31 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 10 | 0,4 | 5, 9, 14, 22, 23, 24, 27 |
Tipus: Autònomes | |||
Cerca de documentació | 8 | 0,32 | 5, 14, 24, 28 |
Estudi | 22,5 | 0,9 | 3, 5, 7, 8, 11, 14, 20, 21, 24, 25 |
Lectura de textos | 18,5 | 0,74 | 3, 5, 7, 11, 14, 20, 21, 23, 24, 28 |
Treball de camp | 5 | 0,2 | 3, 5, 9, 14, 20, 22, 24, 25, 27, 28 |
Treballs en grup | 23 | 0,92 | 3, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 14, 20, 22, 23, 24, 25, 26, 27 |
Treballs individuals | 18 | 0,72 | 3, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 14, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 |
Les activitats 1 i 2 conformen la nota de teoria (60%) i l'activitat 3 la de pràctiques (40%). Per a superar l'assignatura, la suma de les tres activitats, ponderades pel percentatge indicat, ha de donar una nota mínima de 5. No cal, doncs, aprovar per separat la teoria i les pràctiques.
L’activitat 1 es pot realitzar individualment o en grup, però s’ha de presentar de manera individual i telemàtica. L’activitat 2 és individual i presencial. I l’activitat 3 es presentarà individualment i de manera telemàtica. L'activitat 3 (portafoli) inclourà els continguts treballats a les sessions de seminari, referides a l'anàlisi de la trajectòria vital individual.
Es considerarà com a NO AVALUABLE la persona que hagi realitzat activitats el pes de les quals en l'avaluació de l'assignatura sigui menor del 40%. Si s'han realitzat activitats que permetrien arribar a un 66% o més de la nota màxima i no s'ha assolit la nota mínima de 5, es podrà accedir a un examen de recuperació de la part de teoria i/o a presentar el treball de pràctiques com a recuperació de les mateixes. L'examen de recuperació de la teoria consistirà en la realització de l’evidència 1 i/o 2, si no s’ha presentat, o la que hagi obtingut una menor puntuació. Si no s’ha presentat el portafoli de pràctiques, o aquesta és la nota més baixa, es presentarà una nova versió del mateix.
AVALUACIÓ ÚNICA
L'alumnat que s'acull a l'opció d'avaluació única renuncia a l'avaluació continuada i s'avaluarà de tots els continguts de l'assignatura en un sol acte d'avaluació, que es realitzarà en el mateix dia i lloc que la prova de la setmana 19 de l'assignatura (evidència 2).
Aquest acte d'avaluacióconstarà en la realització del mapa conceptual (evidència 1) i l’examen (evidència 2) presencial que seguiran el mateix format i comprendran els mateixos continguts que les evidències 1 i 2 de l'avaluació continuada. A banda de les dues proves, la persona lliurarà el treball de pràctiques corresponent a l’evidència 3.
La durada de l’avaluació única serà de dues hores per al mapa conceptual, podent disposar dels apunts i materials de l’assignatura; i d’una hora i mitja per l’examen, en aquest cas sense apunts ni material per a consultar.
Les condicions de superació de l'assignatura i d'accés a la recuperació de l'alumnat que s'aculli a l'avaluació única seran les mateixes que les de l'alumnat que segueix l'avaluació continuada.
https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Evidència 1: Mapa conceptual telemàtic (setmana 8) | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 10, 12, 13, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 24, 25, 27, 28, 30, 31 |
Evidència 2: Examen presencial de preguntes d'elecció múltiple (setmana 19) | 30% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 12, 13, 15, 16, 17, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 |
Evidència 3: Pràctiques. Anàlisi de cas (setmana 17) | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 |
Les lectures consistiran en articles que estaran disponibles en el Moodle de l'assignatura i capítols que seran referenciats en la mateixa plataforma.
A continuació es detalla una llista de manuals de referència relacionats amb l'assignatura:
Bennet, M. (Ed.) (1993). El nen com a psicòleg. Barcelona: Ediuoc.
Bruner, J. S. (1991). Actos de significado. Más allá de la revolución cognitiva. Madrid: Alianza.
Cole, M. (1999). Psicología Cultural. Madrid: Morata.
Harris, P. (1992). Las emociones en el niño. Madrid: Psicología minor.
Palacios J.; Marchesi A. & Coll, C. (2001). Desarrollo Psicológico y Educación.I. Psicología Evolutiva. Madrid: Alianza.
Perinat, A. (2003). Psicología del desarrollo. Un enfoque sistémico. Barcelona EDIUOC.
Perinat, A. (Comp.) (2003): Adolescentes del siglo XXI. Aproximación psicológica y social. Barcelona: EDIUOC.
Roche, R.(Comp) (2010) “La prosocialidad: nuevos desafíos” Buenos Aires. Ciudad Nueva.
Rodrigo, M. J. & Palacios, J. (1998) (coords.). Familia y desarrollo humano. Madrid: Alianza.
Rogoff, B. (1993). Aprendices del pensamiento. Barcelona: Paidós.
Rogoff, B. (2003). The Cultural Nature of Human Development. Oxford: Oxford University Press.
Turiel, E.; Enesco, I. & Linaza, J. (1989). El mundo social en la mente humana. Madrid: Alianza Psicología.
L'aplicació necessària per a la realització per l'evidència 1 es farà accessible a través del Campus Virtual.