Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500897 Enginyeria Química | OB | 1 | 1 |
2500897 Enginyeria Química | OB | 2 | 1 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
El pla d'estudis no determina cap prerequisit específic per aquesta assignatura.
Per tal de poder treballar en àmbits afins a la biotecnologia o a l’enginyeria ambiental, els enginyers químics han de ser capaços de combinar una comprensió dels principis biològics bàsics amb les habilitats de resolució de problemes pròpies d’un enginyer. Així, l’objectiu central d’aquesta assignatura és proporcionar els conceptes biològics i bioquímics bàsics que es poden aplicar l’enginyeria química. A més, es vol familiaritzar l’estudiant amb el llenguatge utilitzat en l’àmbit de la biologia i la bioquímica, amb l’objectiu que es sentin còmodes treballant en àmbits com l'enginyeria bioquímica o l'enginyeria ambiental, o treballant en equips multidisciplinars que incloguin aquests àmbits.
Els continguts de l'assignatura es divideixen en 7 temes:
Sessions presencials
A més de les classes magistrals, s'aprofitarà les classes presencials per a la resolució problemes i preguntes de forma activa per part dels estudiants. Es faran també classes en les que caldrà preparar prèviament els continguts per part de l'estudiant, que seran posteriorment treballats a classe. També es faran activitats avaluatives en horari de classe.
Treball en grup
A banda d'altres activitats avaluables, es farà un treball en grup. Els estudiants, en grups de 4 o 5 persones, hauran fer un treball de recerca sobre un tema d’interès actual relacionat amb l’assignatura. El tema del treball s’escollirà d’entre un llistat de temes que es donaran a l’inici de l’assignatura.
En cas que es faci presentació oral del treball, tots els membres del grup hauran de participar en la presentació oral. El professor, just abans de l'inici de la presentació, indicarà què presenta cada membre del grup. La durada de la presentació i la discussió dependrà del número de grups. La presentació dels treballs es farà al llarg de l’assignatura.
Es farà, com a mínim, una sessió obligatòria de seguiment del treball per cada grup.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 30 | 1,2 | 1, 2, 4, 9, 10, 12, 13 |
Problemes i activitats a classe | 15 | 0,6 | 1, 2, 4, 8, 9, 10, 12, 13, 15 |
Tipus: Supervisades | |||
Seguiment i discussió dels treballs en grup | 1 | 0,04 | 3, 5, 6, 7, 8, 11, 16 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 71 | 2,84 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 15, 16 |
Treballs en grup | 24 | 0,96 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 15, 16 |
Procés i activitats d’avaluació programades
Al llarg del curs es duran a terme diferents activitats d’avaluació que donaran lloc a la nota final de l’assignatura obtinguda per avaluació continuada. Concretament les activitats avaluatives seran:
L'examen del segon parcial i l'examen de síntesi es faran el matexi dia.
En la qualificació de l'examen es tindran en compte aspectes com: presentació de l'examen, redacció, cometre erros bàsics, modificant, si fos necessari, la nota final obtinguda a partir de la mitjana ponderada de cada una de les notes.
Procés de recuperació
En el cas de no superar l'assignatura a partir de les notes obtingudes en els exàmens parcials, l’examen de síntesi i els treballs, es podrà presentar a un examen de recuperació sempre que s'hagi presentat a un conjunt d'activitats que representin un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura. Pel procés de recuperació cal tenir en compte que:
Procediment de revisió de les qualificacions
Per cada activitat avaluable, s’indicarà un lloc, data i hora de revisió en la que es podrà revisar, presencialment, l’activitat amb el professor. En aquest context, es podran fer reclamacions sobre la nota de l’activitat, que seran avaluades pel professorat responsable de l’assignatura. Si l'estudiant no es presenta a aquesta revisió, no es revisarà posteriorment aquesta activitat.
Qualificacions
Atorgar una qualificació de matrícula d’honor (MH) és decisió del professorat responsable de l’assignatura. La normativa de la UAB indica que les MH només es podran concedir a persones que hagin obtingut una qualificació final igual o superior a 9.00. Es pot atorgar fins a un 5% de MH del total de matriculats. En aquesta assignatura, per poder optar a la Matricula d’Honor, a més dels criteris anteriors, caldrà una nota igual o superior a 8.5 de cada una de les activitats avaluables i que no hagi hagut de recuperar cap dels exàmens.
Si, després del procés de recuperació, s’obté una nota final igual o superior a 5, però que tenen una nota inferior a 3 en l'examen de síntesi, s’avaluaran com a suspesos, reflectint-se com a nota final la nota corresponent a l’examen de síntesi obtinguda en el procés de recuperació.
Es considerarà com a No Avaluable aquella personaque, no havent superat l’assignatura per avaluació continuada, no es presenti a la recuperació dels exàmens parcials.
Irregularitats: còpia i plagi
Copiar en qualsevol activitat d'avaluació suposarà suspendre l'assignatura amb una nota de 3 sobre 10, sense possibilitat a presentar-se a l'examen de recuperació.
Avaluació dels estudiants repetidors
No es preveu un sistema diferent d’avaluació pels alumnes repetidors. Si que es contemplarà la possibilitat de mantenir la nota del treball fet el curs anterior, sempre i quan no repeteixi per haver copiat.
Avaluació Unica
L’alumnat que s’hagi acollit a la modalitat d’avaluació única haurà de realitzar en el mateix dia les següents proves:
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen de sintesi | 25 | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16 |
Exàmens parcials | 50 | 5 | 0,2 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16 |
Treball en grup i activitats a classe | 25 | 2 | 0,08 | 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 15, 16 |
Qualsevol llibre de Bioquímica general i de Biologia de la cèl·lula pot servir per revisar o ampliar el que es fa a classe. De totes formes, podeu utilitzar qualsevol edició dels llibres de la llista següent (tots tenen la seva versió en anglès que és la més actualitzada).
N/A