Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501231 Comptabilitat i Finances | OT | 4 | 2 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
És "imprescindible" haver cursat l’assignatura "Introducció a la comptabilitat".
Context:
Aquesta assignatura figura contextualitzada dins de la matèria Comptabilitat Avançada junt amb les assignatures Comptabilitat i Fiscalitat, Consolidació d'Estats Financers i Auditoria en el segon quadrimestre del quart curs del Grau de Comptabilitat i Finances.
Objectius
Tema 1: El sector públic. Definició i marc legal.
Tema 2: El pressupost.
Tema 3: La comptabilitat pública.
Tema 4: Comptabilitat del pressupost de despeses i del pressupost d’ingressos.
Tema 5: Immobilitzat no financer i patrimoni net.
Tema 6: Endeutament (passius financers).
Tema 7: Liquidació pressupostària.
Tema 8: Els comptes anuals.
La deocència planificada és presencial.
La metodologia docent estarà basada en una combinació dels 4 tipus d'activitats:
Activitat dirigida: classes teòriques i practiques i de resolució (anàlisi) de casos.
Activitat supervisada: consistent en l'assistència a tutories i la realització d'exercicis amb seguiment pautat.
Activitat autònoma individual: comprendrà la part d'estudi personal de l'alumne (estudi de la bibliografia bàsica, lectures complementaries, recerca d'informació, etc.).
Activitat autònoma en grup: recerca de dades i elaboració de casos. Presentació i cas de fer-ho a clase, debat.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes pràctiques i exercicis | 17 | 0,68 | 1, 2, 3, 5 |
Classes teòriques, debat casos i treball en grup | 32,5 | 1,3 | 2, 3, 5 |
Tipus: Supervisades | |||
Seguiment exercicis i casos | 8 | 0,32 | 1, 4 |
Tutories casos pràctiques i treballs en grup | 10 | 0,4 | 1, 4 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi i recerca d'informació | 49,5 | 1,98 | 4 |
Preparació treballs en grup | 29 | 1,16 | 1, 2 |
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
Avaluació
L’avaluació de l’estudiant es fonamentarà en cinc punts o activitats:
Per superar l'assignatura cal que l'alumne, del seu còmput global, obtingui una nota igual o superior a 5 punts sobre 10.
Calendari d’activitats d’avaluació
Les dates de lesdiferents proves d'avaluació (exàmens parcials, exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data de l'examen final de l'assignatura està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 115. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el document Sol·licitudreprogramació prova https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/reprogramacio-proves
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
“Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul.”Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els estudiants i les estudiants han haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura entre 3,5 i 4,9.
La data d’aquesta provaestarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)
L'avaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència, participació i treball a classe | 5% | 0 | 0 | 2, 5 |
Elaboració i defensa de Kahoots en grups | 15% | 0 | 0 | 1, 5 |
Examen Final | 25% | 2 | 0,08 | 2, 3, 5 |
Prova parcial | 25 % | 2 | 0,08 | 2, 3, 5 |
Treball i presentació en grup | 30 % | 0 | 0 | 1, 4 |
Bibliografia basica
Bibliografia complementària
Enllaços web:
Kahoot i Excel