Logo UAB
2023/2024

Pràctiques Externes

Codi: 102098 Crèdits: 18
Titulació Tipus Curs Semestre
2501231 Comptabilitat i Finances OT 4 2

Professor/a de contacte

Nom:
Francesc Josep Uroz Felices
Correu electrònic:
franciscojose.uroz@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.

Equip docent

Jordi Celma Sanz
Francisco Gomez Valls
Maria Rosa Rovira Val
Diego Leiva Portoles
Xavier Sentis Ros
Margarita Lopez Anton

Prerequisits

Els prerequisits per poder matricular-se de l'assignatura de pràctiques externes són dos:

1. Tenir superades totes les assignatures de primer curs.

2. Haver superat un mínim de 150 ECTS de la titulació


Objectius

L'assignatura té dos objectius principals.

1. Posar en pràctica els coneixements teòrics adquirits en les diferents matèries cursades durant el grau.

2. Facilitar a l'estudiant un primer acostament directe al mon professional i empresarial vinculat a l'àrea de la comptabilitat i les finances empresarials i que els permeti identificar el perfil professional més adequat a les habilitats i competències adquirides durant la seva formació acadèmica. 


Competències

  • Demostrar que es comprenen els principis, l'estructura, l'organització i el funcionament intern de les empreses i les organitzacions.
  • Demostrar que es coneixen les característiques i els objectius de la regulació financera des de la perspectiva de l'eficiència del mercat.
  • Demostrar un ampli coneixement de l'organització i la gestió de les operacions en l'empresa, tant per a empreses de producció com per a empreses de serveis, fent èmfasi en els models de gestió aplicats a l'empresa i en l'aplicació de tècniques quantitatives de suport.
  • Gestionar equips multidisciplinaris i multiculturals, i treballar-hi coordinant, negociant i gestionant els conflictes.
  • Integrar coneixements i habilitats per elaborar un treball acadèmic o professional en l'àmbit de la comptabilitat i/o les finances d'una empresa, un organisme o una unitat familiar, i promoure així el treball en entorns pròxims a la realitat.
  • Que els estudiants hagin demostrat que comprenen i tenen coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda d'aquell camp d'estudi.
  • Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
  • Ser capaç d'adaptar-se a entorns canviants.

Resultats d'aprenentatge

  1. Citar les diferents formes d'estructuració de les empreses.
  2. Definir l'estructura empresarial o l'organisme on es presta serveis.
  3. Descriure problemes específics de l'empresa o organisme.
  4. Gestionar equips multidisciplinaris i multiculturals, i treballar-hi coordinant, negociant i gestionant els conflictes.
  5. Incorporar unes habilitats concretes adquirides en el grau per desenvolupar una activitat concreta en les pràctiques.
  6. Proposar solucions als problemes plantejats.
  7. Que els estudiants hagin demostrat que comprenen i tenen coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda d'aquell camp d'estudi.
  8. Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
  9. Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  10. Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
  11. Ser capaç d'adaptar-se a entorns canviants.

Continguts

Les pràctiques externes es realitzaran bàsicament en diferents  empreses de l'àrea de Barcelona i  àrea metropolitana amb les quals s'han establert els corresponents convenis de col.laboració a aquest efecte.

El contingut del practicum serà variable i dependrà de l'entitat receptora de l'estudiant, però en qualsevol cas el tutor acadèmic vetllarà de que es tracti del desenvolupament d'activitats i tasques adients a la seva formació de grau en les quals l'estudiant pugui apendre de manera significativa.


Metodologia

El mes de juliol es podrán matricular vit-i-cinc estudiants en funció del seu expedient acadèmic. Al llarg del mes de setembre (segona quinzena de setembre) s’obriran les deu  quinze  places restants. Els estudiants que vulguin optar a alguna d’aquestes places hauràn  d’omplir una instància a la gestió acadèmica. Si existeix més demanda que oferta de places el criteri de selecció serà l’expedient acadèmic.

Els alumnes que hagin entrat a l’assignatura de pràctiques externes no podran portar la seva proposta de pràctiques. 

Una Comissió de Pràctiques validarà l'encax del perfil de l'estudiant amb les necessitats de l'empresa i la relació entre les assignatures cursades prèviament i les característiques i tarannà de les pràctiques. 

La resolució de les pràctiques acceptades es farà al llarg de la segona quinzena d’octubre.

En tots els casos el criteri de selecció estarà basat majoritàriament en la mitjana ponderada de l'expedient acadèmic de l'alumne.

 

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Supervisades      
Estancia a l'empresa o institució 420 16,8 2, 3, 4, 6
Reunions amb el tutor i la coordinació previ a la incorporació 5 0,2 2
Tutoria 10 0,4 3, 6
Tipus: Autònomes      
Preparació de l'informe 15 0,6 2, 3, 6

Avaluació

L'avaluació de l'assignatura es realitzarà en base a les ponderacions que s'indiquen a continuació:

1. Avaluació del tutor acadèmic basada en el seguiment efectuat per ell mateix de l'estudiat durant el període de pràctiques i la valoració que faci de l'estudiant sobre el seu aprenentatge a través d'un autoinforme. Aquesta valoració serà supervisada pel coordinador de els pràctiques. Ponderació: 60%.

2. Avaluació del tutor de pràctiques a l'empresa sobre l'aprenentatge de l'estudiant durant el període de pràctiques. Ponderació: 40%.

Per poder ser avaluat de l'assignatura, l'alumne/a ha d'haver realitzat com a mínim una estada a l'empresa de 420 hores. En cas que l'alumne/a estigui malalt/a o falti algun dia per motius personals, haurà de recuperar les hores que hagi deixat de fer.

 


Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Avaluació del tutor acadèmic 60% 0 0 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Avaluació del tutor de l'empresa 40% 0 0 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11

Bibliografia

A determinar en cada pràcticum.


Programari

A determinar a cada pràctica. Per poder fer un seguiment complet de les pràctiques curriculars és recomanable tenir un bon coneixement de les aplicacions d’Excel i Word