Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500260 Educació social | OB | 3 | 2 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
No es contemplen.
1. Fonaments històrics, filosòfics i sociològics de l'Educació de persones Adultes.
2. Teories i models d'ensenyament i aprenentatge de les persones adultes.
3. Legislació educativa en Formació de persones adultes. Polítiques educatives en Educació de persones Adultes.
4. Models i sistemes d'Educació de persones Adultes: escola, entorn i xarxes socials.
5. Necessitats formatives de la població adulta a la societat de la informació. nous col·lectius, nous perfils, joves, dones, minories.
6. Oferta formativa: plans i programes de formació de persones adultes.
El protagonista en el procés d'ensenyament aprenentatge és l'estudiant i sota aquesta premissa s'ha planificat la metodologia de l'assignatura tal i com es mostra en el quadre d´activitats formatives.
L'assignatura s'imparteix en dos formats: 35 hores en gran grup i en 15 hores en format seminari (2 desdoblaments) vinculades als diferents blocs de contingut
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Seminari, desdoblament en 2 grups | 15 | 0,6 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 15 |
Treball en gran grup | 30 | 1,2 | 1, 2, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15, 17, 18 |
Tipus: Supervisades | |||
Avaluació | 8 | 0,32 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 15, 17 |
Tutories | 22 | 0,88 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 13, 14 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs, ampliació i estudi | 75 | 3 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 9, 11, 12, 13 |
AVALUACIÓ CONTINUADA
L'avaluació de l'assignatura es realitzarà al llarg de tot el curs acadèmic mitjançant les activitats que esmostren en la graella que hi ha a continuació.
Blocs/ Tema |
Activitat d’Avaluació de la nota |
|
A Treball individual |
Vinculat a temes d'interès sorgits del plantejament i desenvolupament d´un sistema de detecció de necessitats foramtives. Es pot recuperar presentant de nou el projecte amb una tutorització. |
10 |
B Examen | Examen, 23-05-2024 i la recuperació és 13-06-2024 | 40 |
C Treball en grup |
Un treball en grup vinculat a temes d'interès sorgits dels plantejament i desenvolupament del programa. A més per a cada seminari es farà un petit treball. Es pot recuperar lliurant de nou el treball prèvia tutorització. |
50 |
Per poder superar l' assignaturas' han d' aprovar cadascun dels blocs d' activitats avaluatives que consta l' assignatura. Les notes de les activitats de cada bloc es poden compensar si cadascuna obté una puntuació mínima de 5.
El model d' avaluació és l' avaluació contínua, això implica la regularitat en el lliurament i retorn dels treballs. Els treballs es retornaran en un termini aproximat a dues setmanes posterior al seu lliurament.
En el model d' avaluació continuada l' assistència a classe és obligatòria: l' estudiant ha d' assistir a un mínim d' un 80% de classes, altrament es considerarà no avaluable.
La recuperació la poden fer els alumnes que no superin el 5 en la nota de l ́examen, treball individual i grupal. La recuperació es farà dues setmanes més tard de la data del primer examen oficial, i consisteix en una segona prova. I els treballs es poden recuperar presentant les parts corregides, dues setmanes més tard de la data del primer examen.
S' avaluarà l' actitud positiva cap a l' aprenent, participació a l' aula, anàlisi i crítica constructiva.
Per aprovar aquesta assignatura, cal que l' estudiant mostri una bona competència comunicativa general, tant oralment com per escrit, i un bon domini de la llengua o les llengües vehiculars que consten a la guia docent.
En totes les activitats (individuals i en grup) es tindrà en compte, doncs, la correcció lingüística, la redacció i els aspectes formals de presentació. L' alumnat ha de ser capaç d' expressar-se amb fluïdesa i correcció i ha de mostrar un alt grau de comprensió dels textos acadèmics. Una activitat pot ser retornada (no avaluada) o suspesa si el professor/a considera que no compleix aquests requisits.
AVALUACIÓ ÚNICA
Per superar l' avaluació única l' estudiant ha de lliurar els treballs següents, a més de presentar-se a una prova escrita. La data de lliurament dels treballs i la prova escrita és el 23/05/2023, i la recuperació tant dels treballs com de la prova escrita és el dia 13/06/2023. Cal tenir totes les evidències i proves han d' estar aprovades amb un 5.
Les evidències a lliurar per part de l' estudiant són: Treballs monogràfics: 8 lectures associades als blocs de continguts, amb un anàlisi crític, complementació de nova bibliografia i concreció de l' aplicació pràctica. Un treball transversal a tota l'assignatura, que inclou marc teòric, anàlisi d'un programa d'educació de persones adultes, i disseny d'un programa propi (Es lliurarà un guió per seguir el treball així com la rúbrica d'avaluació). I en darrer lloc, unaprova escrita. Si se suspèn alguna d' aquestes activitats es poden recuperar.
El pes de les activitats avaluatives són: els treballs monogràfics tenen un pes del 20%, el treball transversal de l´assignatura un 30%; i la prova escrita un 50%.
ALTRES INDICACIONS
La còpia o plagi de material, tant en els treballs, pràctiques o exàmens implica una qualificació final de l' assignatura.
Es treballarà de manera explícita per vetllar la perspectiva de gènere, tant en el llenguatge, com en les activitats d' aprenent i contingut abordats.
Per gravar les sessions de classe caldrà demanar permís a les persones assistents.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen escrit individual. | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
Prova de recuperació individual | Recuperació | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
Treball en grup de seminaris i Projecte d´un programa formatiu d'adults. | 50% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 18 |
Treball individual. Pràctica escrita. | 10% | 0 | 0 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8 |
1. Fonaments històrics, filosòfics i sociològics de l'Educació de persones Adultes.
2. Teories i models d'ensenyament i aprenentatge de les persones adultes.
Freire, P. (1970) Pedagogía del oprimido. S. XXI. Madrid
Reig, D. y Vilchez, L.F. (2013) Los jóvenes en la era de la hiperconectividad: tendencias, claves y mirades. https://www.fundaciontelefonica.com/cultura-digital/publicaciones/182/
3. Legislació educativa en Formació de persones adultes. Polítiques educatives en Educació de persones Adultes.
Coll, C. i Albaigés, B. (2021) L´estat de l´educació a Catalunya. Anuari 2020. Fundació Jaume Bofill. Barcelona. https://fundaciobofill.cat/uploads/docs/r/q/o/quw-eec20-anuari2020.pdf
4. Models i sistemes d'Educació de persones Adultes.
Dalmau, O. (2018). Formación y desarrollo del talento. Una experiencia innovadora en organizaciones de salud. Fundació Universitària del Bages. Manresa. ISBN 978-84-09-00277-1
Fajardo, S. (2020). La qualitat de la formación a les organitzacions del tercer sector social. Situació actual i propostes de millora. Revista Educació social. Numer 76. 2020, P- 150-170.
Moreno-Creso, P. et at. (2014). La educación en adultos mayores: percepción de dificultades de aprendizaje y calidad de vida. (Tesis Doctoral) Universidad Pablo de Olavide.
5. Necessitats formatives de la població adulta a la societat de la informació. nous col·lectius, nous perfils, joves, dones, minories.
Fajardo, S.; Pineda, P. Vilarroig, M. (2006) El model de detecció de necessitats formatives en la ONG Médicos Sin Fronteras. Bordón. Revista de pedagogía, ISSN 0210-5934, ISSN-e 2340-6577, Vol. 58, Nº 1, 2006, págs. 3-20
Perez, Mª Paz (2014) Cómo detectar las necesidades de intervención socieducativa. Nercea. Madrid.
6. Oferta formativa: plans i programes de formació de persones adultes.
Ruipérez, G. i García-Cabrero, J.C (Coord.) (2020) Libro blanco de la formación e-larning. Apel. Madrid.
Flores, L.; Veytia, L.G. Moreno, J. (2020) Clase invertida para el desarrollo de la competencia: uso de la tecnología en estudiantes de preparatoria. Revista Educación. Vol. 44, nº1. Pp. 1-30 https://doaj.org/article/e6af21e7e78f40b69bd1d3206f66c4b8
Rodríguez, R. (2016) Filosofía política en acción. El juego de rol como estrategia de enseñanza. Universidad Pablo de Olavide, Facultad de Derecho y CC. Políticas. Vol. 15 nº29, diciembre 2016, pp. 165-174. Sevilla, España.
No es necessita.