Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500261 Pedagogia | OT | 4 | 1 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Es recomana haver aprovat les assignatures: Disseny, seguiment i avaluació de plans i programes -2n-, Models i estratègies de formació a les organitzacions -3r-, i Desenvolupament Organitzacional d’Institucions Educatives -3r-.
La gestió i el desenvolupament de les persones a les organitzacions representa un gran repte pels i les professionals de l’educació en tant que han de ser capaços d’integrar les necessitats i els interessos de les organitzacions amb els dels treballadors i treballadores. Aquestes necessitats impliquen ser capaços de gestionar el talent i potenciar les competències, tot gestionant processos de desenvolupament per permetin consolidar els equips humans a les organitzacions. Un capital humà que és avui en dia, en una societat com la nostra, el principal actiu.
Amb aquestes premisses, l’assignatura pretén desenvolupar en els futurs professionals les competències per a la seva intervenció dins de les organitzacions o en contextos laborals. Es pretén analitzar, gestionar, i avaluar les diferents polítiques de gestió i desenvolupament de recursos humans, aprofundint en l’evolució i l’actualitat d’aquesta gestió, a més de posar en pràctica diversos processos i eines eficaces.
Els objectius de l’assignatura són:
- Analitzar l’evolució de la gestió de persones a les organitzacions dins d’un context complex i global, i adquirir una visió estratègica de la funció actual.
- Identificar les diferents polítiques de desenvolupament i processos de gestió integral de recursos humans a les organitzacions.
- Dissenyar eines de desenvolupament de recursos humans eficaces i adaptades a cada context i organització.
- Potenciar les competències pròpies del professional encarregatde gestionar i liderar les polítiques de desenvolupament de persones a les organitzacions.
- Valorar el rol del i de la professional de formació a les organitzacions, i com a gestor-a del talent de les mateixes.
Continguts
1.1 L’evolució de la gestió de les persones a les organitzacions 1.2 Perspectives de futur de la gestió dels RH 1.3 Funcions del departament de RH 1.4 El cicle de les persones a les organitzacions 2. Les polítiques de RH 2.1 Introducció a les polítiques de RH 2.2 La visió estratègica i integral amb el conjunt de polítiques institucionals 2.3 Definició de llocs de treballs i competències. 2.4 Gestió per competències. 2.5 Selecció i acollida 2.6 Avaluació de l’acompliment. 2.7 Política i pla d´igualtat. 2.7 Motivació, compensació i benefici. 2.8 Altres polítiques de RH: prevenció de riscos, relacions laborals, i comunicació
3. Desenvolupament dels RH 3.1.Polítiques de RH i polítiques de formació 3.2. Planificació estratègica de les polítiques de formació i desenvolupament 3.3. Gestió per competències i formació 3.4. Plans de carrera i promoció. 3.5. La gestió del talent 3.6. RSC i formació. 3.7. El professional dels RH: perfil i funcions
4. Avaluació dels RH i avaluació de la formació 4.1. Model integrat d’avaluació dels RH 4.2. Avaluació de l’acompliment i formació 4.3. Avaluació de la transferència de la formació 4.4. Avaluació de l’impacte de la formació 5. La consultoria de RH i de formació
|
El protagonista en el procés d’ensenyament aprenentatge és l’estudiantat i és sota aquesta premissa s’ha planificat la metodologia de l’assignatura, tal i com es mostra en la següent taula:
Activitat |
Hores |
Metodologia |
Resultats Aprenentatge |
Presencial en gran grup: teoria |
35 |
Exposicions per part del professorat dels continguts i qüestions bàsiques del temari. Es realitza amb tot el grup classe i permet l’exposició dels principals continguts a través d’una participació oberta i activa per part de l’estudiantat. Malgrat ser una tipologia d’activitat on el protagonisme recau en la figura docent, es fomentarà la participació activa de l’alumnat, compartint els aprenentatges que s’estan assolint |
EP15.4, EP15.5
|
Presencial en gran grup i individuals: activitats pràctiques |
10 |
Espais de treball en grup i individuals reduïts supervisat pel professorat on s’aprofundeix en els continguts i temàtiques treballades en el gran grup. Les activitats a realitzar seran anàlisi de documents, interpretació d’informes i dades, resolució de casos i activitats pràctiques d’anàlisi disseny d’estratègies de gestió de RH |
Activitats formatives
Títol |
Hores |
Crèdits |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus: Dirigides |
|
|
|
Presencial en gran grup |
45 |
1,8 |
5, 6, 2, 10, 7 |
Tipus: Supervisades |
|
|
|
Activitats supervisades i tutories |
30 |
1,2 |
2 |
Tipus: Autònomes |
|
|
|
Activitats autònomes |
75 |
3 |
6, 2 |
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Presencial en gran grup | 45 | 1,8 | 2, 5, 6, 7, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Activitats supervisades i tutories | 30 | 1,2 | 2 |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats autònomes | 75 | 3 | 2, 6 |
Avaluació
L’avaluació continua de l’assignatura es realitzarà al llarg de tot el curs acadèmic mitjançant les activitats que es mostren en la graella que hi ha a continuació.
|
Activitat d’Avaluació
|
% de la nota |
Resultats Aprenentatge |
BLOC 1 |
Prova teòrica-pràctica de les unitats 1 a la 6 |
50% |
EP15.4, EP15.5, TF7.4 |
BLOC 2 |
Tres activitats pràctiques grupals associades a les polítiques de gestió de persones.
|
30% |
EP15.4, EP15.5, TF7.4 |
Dues activitats pràctiques (individuals) de creació d’eines per a la gestió i desenvolupament del RRHH |
20% |
La prova individual es realitza el 24 de gener de 2024. I el 7 de febrer de 2024 es farà la recuperació. El lliurament de les pràctiques es faran en el termini dels diferents mòduls, és a dir, l´assignatura te 5 mòduls, i s'han de lliurar 5 activitats pràctiques avaluatives. La primera, la segona i cinquena són grupals, i la tercerra i quarta són individuals. La devolució de les correccions serà màxim en 20 dies.
Per poder superar l’assignatura s’han d’aprovar cadascun dels dos blocs d’activitats avaluatives de que consta l’assignatura amb un 5.
Cadascuna de les activitats d´avaluació es poden recuperar, i s´hauran de fer de nou amb les indicacions del professorat.
AVALUACIÓ ÚNICA
Prova individual teòrica-pràctica, escrita i oral.
Pes de la nota:100%
Recuperació: prova individual teòrica-pràctica -escrita i oral- de recuperació al finalitzar l’assignatura
La prova individual es realitza el 24 de gener de 2024. I el 7 de febrer de 2024 es farà la recuperació.
CONSIDERACIONS GENERALS
S´avaluarà l´actitud positiva vers l´aprenentatge, l´anàlisi i la crítica constructiva, així com a la participació activa a totes les activitats i sessions.
El plagi és motiu de no superació de l'activitat avaluativa.
Per aprovar aquesta assignatura, cal que l'estudiant mostri una bona competència comunicativa general, tant oralment com per escrit, i un bon domini de la llengua o les llengües vehiculars que consten a la guia docent.
En totes les activitats (individuals i en grup) es tindrà en compte, doncs, la correcció lingüística, la redacció i els aspectes formals de presentació. L’alumnat ha de ser capaç d'expressar-se amb fluïdesa i correcció i ha de mostrar un alt grau de comprensió dels textosacadèmics. Una activitat pot ser retornada (no avaluada) o suspesa si el professor/a considera que no compleix aquests requisits.
Es treballarà de manera explicita la perspectiva de gènere en la matèria de l´assignatura, així com l´ús del llenguatge no sexista.
S´inclourà l´adaptació pertinent per abordar la inclusió de l´alumnat que ho requereixi.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats pràctiques individuals | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Prova escrita | 50% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Pràctiques grupals | 30% | 0 | 0 | 2, 6 |
Enllaços web:
http://www.earli.org/special_interest_groups/learning_professional
No es necessita