Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500894 Turisme | OB | 3 | A |
Per consultar l'idioma/es de l'assignatura caldrà anar a l'apartat "Metodologia" de la guia docent.
L’objectiu principal del curs és permetre que l’alumne adquireixi tant els coneixements lingüístics específics del sector turístic com altres de caire més general perquè pugui assolir el més ampli ventall de coneixement possible i, en aquest, l'últim curs obligatori d'anglès, acreditar el nivell B2 si està cursant el Grau de Turisme o acreditar el nivell C1 si està cursant el Grau de Turisme en anglès.
A més, es desenvolupen competències comunicatives, tant en la interacció oral com en l’escrita, de manera que en acabar aquest curs l’alumne haurà de ser capaç de:
GeneralsHabilitats generals
1. GRAU DE TURISME: Els alumnes que cursen el Grau de Turisme hauran d'acreditar el nivell B2 al final del curs.
2. GRAU DE TURISME EN ANGLÈS: Els alumnes del Grau de Turisme en anglès han d'assolir un nivell C1 al final del curs.
1. CONTINGUTS DEL GRAU DE TURISME
Funcions lingüístiques
Els aspectes enumerats a continuació contenen funcions lingüístiques de caire general i també específiques dins del camp del turisme.
Continguts gramaticals
L’alumne ha de ser capaç de reconèixer i utilitzar de forma adequada a cada situació comunicativa els punts gramaticals següents:
Continguts lèxics
Els continguts lèxics s’emmarquen, bàsicament, dins els següents camps:
Expressió escrita
Els alumnes faran ús de les funcions lingüístiques, gramàtica i vocabulari descrits anteriorment i, específicament, desenvoluparan l’expressió escrita en les següents àrees:
Àrees temàtiques generals
Funcions lingüístiques generals
Continguts lingüístics específics
Gramàtica
Lèxic
Sets lèxics
Idiomes d’impartició
Grau de Turisme: Anglès
Grau de Turisme en Anglès: Anglès
Als cursos d’anglès s’intenta que l’alumnat utilitzi l’idioma activament durant la classe i a les pràctiques que fa fora de l’aula, per tal de treballar contextos comunicatius molt similars a situacions de la vida real. El docent dissenya i promou activitats perquè l’alumne participi a classe i sigui el protagonista del seu propi aprenentatge.
La metodologia és bàsicament interactiva. Els estudiants han de posar en pràctica tots els coneixements lingüístics per acomplir una sèrie de tasques (orals i escrites), tant en el context global com dins l’àmbit del turisme. Dit d’una altra manera, l’èmfasi es posa en el procés de l’aprenentatge més que no pas a rebre presentacions teòriques per part del professor.
Denent del context, el professorat utilitzarà alguns dels següents mètodes:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes | 56,5 | 2,26 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
No presencial | 56 | 2,24 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7 | 0,28 | 2, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Teoria | 10 | 0,4 | 1, 2, 4, 6, 8 |
Avaluació continuada
Per a la convocatòria d’avaluació continuada es necessita acreditar una assistència mínima a les classes del 80%.
Activitats d’avaluació continuada
Redaccions. Es fan entre 3 i 5 redaccions. El professorat pot demanar reredaccions d’aquestes redaccions (la correcció de la redacció original per part de l’estudiant), si així ho desitja.
Projecte final. Es farà un projecte que pot avaluar les quatre destreses lingüístiques. El projecte es durà a terme a classe i també com a treball autònom de l'estudiant.
Es poden aprofitar els dies que dóna el centre per fer exàmens a mig curs per dur a terme activitats que formin part del dossier, com per exemple miniproves de comprensió oral o de comprensió escrita.
Activitats orals. Al llarg del curs, es fa com a mínim una activitat oral i com a màxim dues. Aquesta activitat pot ser individual o en grup, presencial o enregistrada. Les activitats orals, segons el nivell i el nombre d’estudiants per aula, poden ser monòlegs, diàlegs, presentacions, etc.
Proves parcials. A mitjan curs i aprofitant els dies que dóna el centre per ferexàmens, es fan dues proves parcials: una prova d’expressió escrita (una o dues tasques) i una prova d’expressió oral. Aquestes proves han de tenir un format semblant ales proves de l’examen final.
Actitud i participació. S’avalua l’esforç, l’actitud i la participació de l’alumnat.
Examen avaluació continuada
Aquesta prova a més de formar part de l’avaluació continuada, és un a prova de nivell que dóna dret a l'obtenció d'un Certificat de nivell que emet el Servei de Llengües de la UAB i que és reconegut per la Generalitat de Catalunya. Els alumnes que cursen el Grau de Turisme han d'acreditar un nivell B2. Els alumnes que cursen el Grau de Turisme en anglès han d'acreditar un nivell C1.
Avalua les quatre destreses (comprensió escrita, comprensió oral, expressió escrita i expressió oral) i segueix les especificacions establertes pel Servei de Llengües de la UAB. Cal remarcar que, com és un examen de competència lingüística per determinar el nivell de competències de l’alumne, no necessàriament té relació directa amb els continguts treballats durant el curs.
Mitjançant la prova, l’alumne ha de demostrar que ha assolit el nivell requerit per poder superar l’assignatura.
Si se supera la prova al nivell requerit el resultat representa un 40% de la nota d’avaluació continuada.
La prova final d'avaluació continuada es realitza el mateix dia i hora que l'examen final juntament amb els alumnes que no han fet l’avaluació continuada.
Descripció de l’examen i criteris de superació
Avaluació única
Si l’estudiant no s’ha presentat a l’avaluació continuada, té dret a fer el examen fina lque avalua les quatre destreses (comprensió escrita, comprensió oral, expressió escrita i expressió oral) i que segueix les especificacions generals d’exàmens establertes pel Servei de Llengües.
Els alumnes que cursen elGrau de Turisme han d'acreditar un nivell B2. Els alumnes que cursen el Grau de Turisme en anglès han d'acreditar un nivell C1.
Aquesta prova és un examen de competència lingüística, mitjançant el qual l’alumne ha de demostrar que ha assolit el nivell requerit per l’assignatura.
La qualificació final a SIGMA serà la nota final del examen de competència lingüística.
L'examen final dóna dret a l'obtenció d'un Certificat de nivell que emet el Servei de Llengües de la UAB i que és reconegut per la Generalitat de Catalunya.
Descripció de l’examen i criteris de superació
Reavaluació
Una persona amb dret a reavaluació haurà de fer una nova prova completa que avalua les quatre destreses (comprensió escrita, comprensió oral, expressió escrita i expressió oral) seguint les especificacions establertes pel Servei de Llengües.
La superació de l'examen final en la convocatòria de reavaluació dóna dret a l'obtenció d'un Certificat de nivell que emet el Servei de Llengües de la UAB i que és reconegut per la Generalitat de Catalunya.
La qualificació final a SIGMA serà la nota final del examen de competència lingüística ponderada sobre 10.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Actitud i participació | 10% | 0 | 0 | 2, 5, 6, 7 |
Activitats d'expressió escrita i d'expressió oral | 24% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Projecte Final | 14% | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Prova final | 40% | 2,5 | 0,1 | 1, 3, 4, 8 |
Proves parcials | 12% | 1 | 0,04 | 3, 4, 8 |
Llibre de curs
Anglès per Turisme
English for International Tourism (Pearson) Peter Strutt.
Highly Recommended (Oxford) Trish Scott and Alison Pohl.
https://bemycareercoach.com/soft-skills/list-soft-skills.html (habilitats comunicatives)
https://www.youtube.com/watch?v=GsxU43Xg9Io (The Hotel Inspector)
https://www.youtube.com/watch?v=yRo2rdJBMHY (carreres professionals en el camp del turisme)
https://www.youtube.com/watch?v=Q46nRbDO9dM (entrevistes de feina)
https://www.thersa.org/discover/publications-and-articles/matthew-taylor-blog/2017/05/what-makes-good-work (bona feina)
https://www.youtube.com/watch?v=3uVv_2d-9FA (temes de gènere)
Diccionari
http://www.oxfordlearnersdictionaries.com (amb pronunciació)
Explicacions de la Grammar
Practical English Usage Online (molt recomanat)
My Grammar Lab Intermediate and Advanced
https://www.pearsonelt.com/tools/digital/my-grammar-lab.html
Exercicis de Grammar
http://www.englishgrammarsecrets.com/
http://learnenglish.britishcouncil.org/en/
Vocabulary
https://elt.oup.com/student/oefc/tourism2/?cc=global&selLanguage=en&mode=hub
https://elt.oup.com/student/oefc/tourism3/?cc=global&selLanguage=en&mode=hub
http://www.gdrc.org/uem/eco-tour/t-glossary.html
http://www.englishformyjob.com/ell_hotelindustry.html
http://www.englishformyjob.com/ell_traveltourism.html
Comprensió oral i escrita
https://es.englishcentral.com/videos
https://es.lyricstraining.com/
http://www.breakingnewsenglish.com/
Anglès Britànic:
http://www.bbc.co.uk/learningenglish/
https://www.youtube.com/user/bbclearningenglish
https://www.facebook.com/bbclearningenglish.multimedia/
https://www.voicetube.com/channel/bbc/5
http://bbcworldservice.radio.net/
Anglès Americà:
http://learningenglish.voanews.com/
Anglès Australià:
http://www.australiaplus.com/international/learn-english-video-courses/
http://www.radioaustralia.net.au/international/learn-english
Expressió escrita
https://owl.english.purdue.edu/sitemap/
Preparació exàmens
http://wuster.uab.es/ctestpractice/
.