Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500252 Bioquímica | OB | 2 | 2 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Es recomana cursar simultáneamente aquesta assignatura i la de Laboratoris Integrats II
Els objectius d'aquesta assignatura de Fisiologia Vegetal són:
Teoria
Bloc I: Introducció
Tema 1: Introducció a la Fisiologia Vegetal
Tema 2: La paret cel·lular en plantes
Bloc II: Nutrició i transport
Tema 3: L'aigua a la planta
- Necessitats hídriques: concepte de potencial hídric, relacione osmòtiques i creixement
- L'aigua al terra i la seva absorció per la planta
Tema 4: Nutrició mineral
- Necessitat minerals i absorció de nutrients
- Transport de nutrients a llarga distància
Bloc III: Fotosíntesis i metabolisme
Tema 5: La llum i el ús d'energia lluminosa
Tema 6: Asimilació reductora del Carboni: Metabolisme C3, C4 i CAM
Tema 7: Asimilació reductora del Nitrògen i el Sofre
Bloc IV: Fisiologia i regulación del desenvolupament vegetal
Tema 8: Regulació del creixement i desenvolupament per factors interns i externs
Tema 9: Dormició i germinació
Tema 10: Formació i maduració de fruits
Tema 11: Envelliment i senescència
Seminaris
Tasques específiques per cada seminari relacionadas amb la fisiologia vegetal i a desenvolupar en grup
La metodologia utilitzada per assolir el procés d'aprenentatge es basa en fer que l'alumne treballi la informació que se li posa al seu abast. La funció del professor és donar-li la informació o indicar-li on pot aconseguir-la, tot guiant-lo i tutoritzant-lo perquè el procés d'aprenentatge pugui realitzar-se eficaçment. Per assolir aquest objectiu, l'assignatura es basa en les següents activitats, mitjançant la combinació de: classes magistrals, seminaris, estudi personal i treball individual i en equip.
Classes magistrals
Amb aquestes classes l'alumne adquireix els coneixements científic -tècnics bàsics de l'assignatura que ha de complementar amb l'estudi personal dels temes explicats. A les sessions teòriques es destaquen i aborden els punts complicats i importants de cada unitat didàctica. Posteriorment, l'estudiant a partir del mapa conceptual realitzat podrà complementar-lo amb informació bibliogràfica a partir del seu treball no presencial. Les sessions teòriques són de 50 minuts de durada.
Seminaris
La missió dels seminaris és promoure la capacitat d'anàlisi i síntesi, el raonament crític i la capacitat de resolució de problemes. Als seminaris es podran desenvolupar diverses activitats, com, per exemple, anàlisi i discussió de casos i problemes, presentació pública de treballs, comentari de vídeos, resolució de qüestions relacionades amb els temes tractats, etc.
Tutories
Les tutories es realitzaran de forma personalitzada en el despatx del professor o mitjançant Teams (horari a convenir). Les tutories han d'utilitzar-se per clarificar conceptes, assentar els coneixements adquirits i facilitar l'estudi per part dels alumnes. També poden aprofitar-se per resoldre dubtes que els alumnes tinguin sobre la preparació del treball d'autoprenentatge.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 16 | 0,64 | 3, 4, 5, 6, 7 |
Estudi | 26 | 1,04 | 3, 4, 5, 6, 7 |
Lectura texts | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Redacció de treballs | 7 | 0,28 | 4, 5, 6 |
Seminaris | 6 | 0,24 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Tutories | 1 | 0,04 | 4, 5, 6 |
Les competències específiques i transversals d’aquesta assignatura s’avaluaran mitjançant proves per escrit (exàmens) i les presentacions de les tasques proposades a seminaris.
Les proves per escrit es poden superar amb els exàmens parcials eliminatoris o amb la prova de recuperació. Els estudiants que no s’hagin presentat a un examen parcial i o havent-se presentat no l’hagin aprovat (nota mínima 5/10) poden recuperar-lo/s a la prova de recuperació.
D’acord amb la normativa: “Per participar a la recuperació, l'alumnat ha d'haver estar prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul. Per tant, l'alumnat obtindrà la qualificació de "No Avaluable" quan les activitats d'avaluació realitzades tinguin una ponderació inferior al 67% en la qualificació final".
Es necessari obtenir un mínim de 5,0 en la teoria per poder fer mitjana amb els seminaris.
Seminaris: S’avaluarà la qualitat de la preparació i presentació de treballs o exposicions públiques així com les respostes de les qüestions i problemes proposats. En conjunt, l’avaluació dels seminaris té un pes global del 20 % de la nota final. Els seminaris/problemes són activitats d’assistència obligatòria i no són recuperables.
Per superar l’assignatura s’ha de obtenir una qualificació mínima de 5,0. Aquesta nota es el resultat de la suma dels següents ítems: 80% nota teoria, 20 % nota seminaris.
L'obtenció de Matrícula d'Honor s'aplicarà a partir de una nota igual osuperior a 9.0. El nombre de MH dependrà del nombre de matriculats del curs vigent.
Els alumnes que vulguin millorar la seva nota final, ho poden fer presentant-se a l’examen final. En aquest cas, s’entén que l’alumne renuncia a las qualificacions prèvies i la seva nota final es calcula a partir de la nova nota de l’examen final. No es possible millorar la nota mitjançant treballs o altres tipus d’activitats.
Es considerarà que un estudiant té la qualificació de NO AVALUABLE si les activitats d'avaluació realitzades tinguin una ponderació inferior al 67% en la qualificació final. Per tant, es qualificarà com a no avaluable a tots aquells alumnes que no hagin entregat per escrit cap treball i/seminari i no hagin fet cap de les proves d’avaluació previstes. S’entén, per tant, que si l’alumne fa com a mínim un dels exàmens o presenta com a mínim un dels treballs contemplats a l’avaluació ordinària, haurà de dur a terme l’avaluació completa de l’assignatura.
Casos especials
Si per causes justificades (malaltia, defunció d’unfamiliar de primer grau ó accident, etc.) i aportin la documentació oficial corresponent al Coordinador de Grau, tindran dret a realitzar la prova en qüestió en un altre data. El Coordinador de Grau vetllarà per la concreció d’aquesta amb el professor de l’assignatura afectada. Tanmateix, si per les mateixes causes justificades, l’alumne no pogués fer les proves d’avaluació en els horaris assignats, podrà fer-les en horaris especials a acordar amb el professorat.
Avaluació única
L’alumnat que s’aculli al’avaluació única no haurà d’assistir de manera obligatòria als seminaris però haurà de fer 3 dels 6 seminaris dels que consta l’assignatura en format d’avaluació continua. Serà el professorat qui escollirà els seminaris que han de fer els alumnes en opció d’avaluació única. El lliurament de les tasques dels seminaris es farà el mateix dia que el fixat per a la prova de síntesi.
L’avaluació única consisteix en una prova de síntesi única (amb preguntes per desenvolupar i relacionar conceptes) sobre els continguts de tot el programa de teoria.
La nota obtinguda en la prova de síntesi és el 80% de la nota final de l’assignatura, i els seminaris el 20% restant.
La prova d’avaluació única es farà coincidint amb la mateixa data fixada per a la darrera prova d’avaluació continuada i s’aplicarà el mateix sistema de recuperació que per l’avaluació continuada.
Per aprovar l’assignatura cal obtenir una nota final mínima de 5 punts sobre 10 en cadascuna de les parts (prova de síntesi i seminaris).
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Primer parcial | 40% | 1,5 | 0,06 | 3, 4, 5, 6, 7 |
Segon parcial | 40% | 1,5 | 0,06 | 3, 4, 5, 6, 7 |
Seminaris | 20% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Enllaç digital per descarregar el llibre:
http://web.b.ebscohost.com/pfi/results?sid=38c2bb9d-86f2-4532-b9fe-33e16ba2119d%40pdc-v-sessmgr01&vid=0&sdb=edspub&tid=3000EP&bquery=Fundamentos%2Bde%2Bfisiolog%25c3%25ada%2Bvegetal%2B%282a.%2Bed.%29&bdata=JmRiPWVkc3B1YiZ0eXBlPTQ0JnNlYXJjaE1vZGU9QW5kJnNpdGU9cGZpLWxpdmU%3d
Infografia del Servei de Biblioteques per facilitar la localització de llibres electrònics: https://ddd.uab.cat/record/22492
Cap