Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500240 Musicologia | OT | 3 | 1 |
2500240 Musicologia | OT | 4 | 1 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Cap.
*Nota: les lectures del curs inclouen textos que requereixen coneixements d’anglès equivalents al FC
- Identificar els processos que fonamenten les relacions entre les categories sòcio-culturals de gènere i les dinàmiques musicals, en el context contemporani occidental
- Obtenir una visió de conjunt crítica sobre les principals teories feministes i de gènere
- Relacionar la variabilitat transcultural del sistemes simbòlics i polítics amb les pràctiques musicals
- Aplicar a la recerca les principals eines teòriques i analítiques desenvolupades recentment en l’àmbit de la Musicologia feminista, la Teoria queer i els diversos corrents de pensament feministes del s.XX i XXI
- Elaborar petites recerques històriques o etnogràfiques amb perspectiva de gènere
- Desenvolupar un pensament crític sobre la Musicologia i els Estudis de Gènere aplicats a la música que contribueixin, a llarg termini, a millorar el camp d’estudis
T.1. Conceptes clau per a l’estudi de músiques i gènere
Materials complementaris:
T.2. Introducció als estudis de gènere i música
Materials complementaris:
Rafia Zakaria. 2022. Contra el feminismo blanco. Contintametienes.
T.3. Les dones i la historiografia de la música
Materials complementaris:
T.4. Feminismes, música i musicologia
Materials complementaris:
T.5. Feminismes i estudis de música popular
Materials complementaris:
T.6. Gènere i imatges de masculinitat
Materials complementaris:
T.7. Teoria queer i musicologia
Materials complementaris:
Seminari de lectures
L’assignatura té format de seminari i la metodologia d’aprenentatge implica activament l’estudiant. Els continguts del curs s’adquiriran principalment mitjançant la lectura i la discusió dels textos seleccionats, així com de l'anàlisi i el debat sobre els materials audiovisuals proposats. El seguiment actiu de l’assignatura implica el compromís personal de preparar les lectures i participar activament en la seva discussió a l’aula.
Com a complement als textos, es treballarà també a partir de casos d’estudi concrets i pràctics, dels quals se’n derivaran els aspectes teòrics i els conceptes clau del temari.
Preparació i oral d’una recerca
Les tres primeres setmanes de classe, els estudiants pacten amb la professora un tema de treball relacionat amb els continguts del curs, sobre el que hauran d'aprofundir en una recerca autònoma. El treball de recerca es realitza en petits grups (de 2 a 4 estudiants) per tal de facilitar el debat, l'intercanvi d'opinions i d'estratègies de treballs entre els i les alumnes.
Una vegada finalitzada la recerca i, amb un calendari prèviament pactat, s'exposa davant de tot el grup de classe, presentant-ne els principals resultats. La professora supervisarà la recerca i la presentació a classe i ajudarà a moderar el debat.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Sessions presencials o d'impartició en línia, i sessions d'avaluació | 35 | 1,4 | 3, 4, 6, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Preparació i presentació oral d'una recerca (presencial o en línia) | 10 | 0,4 | 4, 5, 9, 11 |
Seminari de lectures (inclou opcions en línia i reunions de supervisió telemàtiques) | 12 | 0,48 | 4, 6, 11 |
Tutories individuals i de grup (preferentement presencials però realitzables també en línia) | 8 | 0,32 | 3, 4, 5, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi, lectura i preparació de materials de curs | 50 | 2 | 3, 4, 5, 6, 11 |
Les dates d'entrega i de les activitats d'avaluació estaran indicades en el programa de l'assignatura, accessible des del campus virtual (Moodle). En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professorat informarà l’alumnat del procediment i data de revisió de les qualificacions.
L'assistència a classe es recomana per a un correcte seguiment dels continguts i les reflexions plantejades a l'assignatura, tot i que no serà en cap cas obligatòria. La no assistència no es penalitzarà a l'avaluació. Sí es tindrà en compte favorablement una assistència continuada i activa a les sessions de classe.
La prova escrita individual es realitzarà a meitat del semestre.
Les activitats avaluatives del Campus Virtual en la modalitat Qüestionaris son de realització obligada.
L’estudiant rebrà la qualificació de No avaluable sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
L'avaluació de l'assignatura està pensada de manera continuada, tenint en compte el rendiment de l'estudiant al llarg de tot el quadrimestre, per tant la reavaluació es considera una mesura excepcional i cal pactar-la amb la professora prèviament. Per a poder presentar-se a la prova de reavaluació cal haver aprovat, al menys una de les proves parcials escrites amb una nota de 5,5.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
La revisió de les qualificacions finals es realitzarà directament amb la profesora, en dates anunciades amb antelació.
AVALUACIÓ ÚNICA
L'entrega del treball, la realització de l'examen i les presentacions orals es duran a terme en una única data indicada en el programa de l'assignatura, accessible des del campus virtual
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats a l'aula o al Campus Virtual | 40% | 8 | 0,32 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 11, 12 |
Preparació i presentació d'una recerca (en grup) | 20% | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9, 11, 12 |
Prova escrita individual o activitat equivalent en línia | 20% | 2 | 0,08 | 3, 4, 6, 8, 11 |
Treball escrit/audiovisual | 20% | 10 | 0,4 | 5, 9, 10 |
* NOTA: Consulteu bibliografia detallada per temes a l'apartat "CONTINGUTS"
BIBIOGRAFIA BÀSICA
No està previst cap programari específic en aquesta assignatura