Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500239 Història de l'Art | OT | 3 | 2 |
2500239 Història de l'Art | OT | 4 | 2 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Tenir nocions sobre la història de l’art, el patrimoni, la museologia i la museografia.
Assignatura pensada per donar coneixements i eines a l'alumnat vers la gestió del patrimoni cultural en general i l’artístic en particular.
Objectius formatius de l’assignatura:
Resultats d'aprenentatge
Introducció a l’anàlisi dels models de gestió del patrimoni historicoartístic de finals del segle XX fins avui. S’ofereix informació bàsica sobre la gestió del patrimoni cultural a cada un dels diferents nivells de l’administració pública i dels diferents àmbits del sector privat. Es donen a conèixer els principis jurídics per aplicar el millor model de gestió en cada cas. Aquesta assignatura està estructurada per tal de donar eines als alumnes perquè desenvolupin un esperit crític i analític.
Es combinaran les classes teòriques of line i on line amb exemples pràctics. Es descriuran els procediments i protocols a seguir en la gestió del patrimoni historicoartístic en base a la documentació oficial requerida al nostre país. L’alumne treballarà en grup una proposta de projecte de gestió, el qual haurà d’exposar i defensar oralment a classe of line o on line, depenen de la situació sanitària en que ens trobem.
BLOC I
BLOC II
BLOC III
El tipus de docència, segons sigui la situació sanitària del moment, serà of line o on line i l’alumnat haurà de realitzar un treball continuat al llarg del curs. El dossier de lectures, les tutories on line, els exercicis, el treball de grup i les videotrucaes amb experts s serviran per dirigir l’aprenentatge dels continguts i de les competències.
La professora Teresa Blanch Bofill posarà a disposició dels estudiants materials de l’assignatura per desenvolupar alguns debats i iniciatives de participació general.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Qüestionaris en base a lectures i classes of line i on line | 40 | 1,6 | 1, 3, 7, 8, 10, 11, 12, 15, 16, 20, 21, 24 |
Treball autònom dels alumnes | 35 | 1,4 | 3, 7, 10, 13, 14, 16, 20, 21, 22 |
Tipus: Supervisades | |||
Intervenció de professionals de la gestió cultural a partir de videotrucades amb el grup classe | 15 | 0,6 | 10, 12, 20, 24 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball en grup | 60 | 2,4 | 8, 12, 22, 23 |
Avaluació continuada. Percentatge de cada part:
10 % : Participació a les classes i tutories.
40 % : exercicis escrits.
50 % : Treball de grup.
NOTES IMPORTANTS
* Durant el període de la reavaluació únicament existeix la possibilitat de repetir una prova escrita tipus examen i només podran optenir una puntuació màxima de 5 punts.
* Qualsevol particularitat o excepció a aquesta normativa haurà de rebre prèviament el vistiplau del professor.
* En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i la data de revisió de les qualificacions.
* L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exercicis escrits | 40% | 0 | 0 | 2, 4, 5, 12, 15, 18, 19, 20, 21 |
Participació a les classes i tutories | 10% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 |
Treball de grup | 50% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 24 |
LECTURES OBLIGATÒRIES
- Dossier de lectures que fan referència al temari.
- Pendent de determinar
BIBLIOGRAFIA RECOMENADA
- LLUÍS BONET, MANEL GONZÁLEZ-PIÑERO (EDS.)(2021). La innovación en la gestión de la cultura. Reflexiones y experiències. UBe.
- MARTOS MOLINA, MARTA (2016). Herramientas para la gestión turística del patrimonio cultural. Ed. TREA.
- MARIN, IMMA i HIERRO, ESTHER (2013). Gamificación: 1 (Gestión del conocimiento). Editorial:Empresa Activa. ISBN 10: 8496627837 ISBN 13: 9788496627833.
- MARZO, JORGE LUIS (2013). L'era de la degradació de l'art. Poder i política cultural a Catalunya. Editorial El Tangram. ISBN 978-84-616-3516-o.
- Civilización: un viaje a las ciudades de la España Antigua : catálogo de la exposición : Alcalá de BARRADO VÁZQUES, ANA. Jefe de Actividades Culturales del instituto Cervantes de Rabat. Coordinadora territorial de Cultura de los Institutos Cervantes de Marruecos. "Aproximación a la política cultural exterior de España" (2012).
- SEDANO ESPÍN, PILAR (2011). Función y gestión del departamento de conservación en dos grandes museos: Museo Nacional del Prado y Museo Nacional Reina Sofia. Gijón. Ed. TREA.
- PALOMARES SÁNCHEZ, BARBARA (2011). " Patrimonio cultural en España: Historia de un modelo de gestión y nuevos modelos de negocio". Portal Iberoamericano de Gestión Cultural.
- VVAA (2011). El patrimonio cultural como símbolo: Actas Simposio Internacional. Fund. Del Patrimonio Histórico. ISBN9788493832810.
- ROSELLÓ CEREZUELA, D. (4ª Edición actualitzada el 2007). Diseño y evaluación de proyectos culturales. Barcelona. Editorial Ariel. Colección Patrimonio.
- DEVOS, FRANKY (2006). Jóvenes pero alcanzables: Técnicas de márketing para acercar la cultura a los jóvenes. Editorial: Fundación Autor - Sociedad General de Autores y Editores. ISBN: 978-84-8048-721-4.
- DDAA. Exposiciones temporales. Organización, gestión y coordinación (2006). Ministerio de Cultura. Edita: Secretaria General Técnica. Subdirección General de Publicaciones , Información y Documentación. I.S.B.N.: 84-8181-325-7.
- Revista Catalana de Museologia (2005). "Mnemòsine" . Núm.1.Barcelona: Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya - Museu d'Història de Catalunya i Associació de Museòlegs de Catalunya-.
- MOORE, Kevin (2005); "La planificación estratégica en los museos" en Museos.es , 1,32-47.
- Revista Catalana de Museologia (2004). "Mnemòsine" . Núm.1.Barcelona: Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya - Museu d'Història de Catalunya i Associació de Museòlegs de Catalunya-.
- ASUAGA, C Y PEOMBO, C (2004). La Economía del arte bajo la óptica de la Teoría General del Costo. XXVII Congreso del IAPUCO.
- Guggenheim Bilbao (2003): Impacto Económico de las actividades del Museo Guggenhein Bilbao en la MIMEO, Bilbao.
- DDAA (2001). Gestión de proyectos culturales. Análisis de casos. Barcelona: Ariel Practicum.
- PÉREZ SANTOS, E (2000). Estudio de visitantes en museos -metodología y aplicaciones-. Gijón: Trea,SL.
WEBGRAFIA
www.gestorcultural.org
www.vegap.es
www.musealia.com
www.nuevamuseologia.com
www.icom.museum : http://icom.museum/hist_def_eng.html
www.unesco.org
www.cultura.mecd.es
www.gencat.net
www.diba.es
www.museologia.net
www.aegpc.org
www.agetec.org/ageteca/marketing.html
Està contemplat a l'apartat continguts