Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500239 Història de l'Art | FB | 1 | 1 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
No n'hi ha, tot i així és recomanable un cert domini de l'anglès per poder consultar alguns dels documents recomanats durant el curs.
L’assignatura es planteja com una introducció adreçada a familiaritzar a l’alumne amb el vocabulari i els conceptes fonamentals de la teoria de l’art, així com amb la seva evolució i estat actual. Amb aquesta finalitat s’estudiarà l’evolució de la relació entre teoria i pràctica artística mitjançant l'anàlisis de obres artístiques i el comentari de textos fonamentals.
L’objectiu principal de l’assignatura és que l’alumne conegui la definició del fet artístic en un sentit ampli, entenen com aquest es relaciona amb els avenços cientificotècnics i sociopolítics del seu temps.
Objectius específics:
Els continguts de l'assignatura s'enfoquen a construir un context teòric i conceptual des d’on entendre els canvis de temes, mitjans i funcions que es produeix al final de les Avantguardes i donen lloc a la pluralitat de l’art contemporani. Amb aquest fi s’estudiarà els inicis i evolució de la teoria estètica de forma situada – tenint en compte l'evolució del context social i històric- i en relació amb la producció artística. El curs s’estructura en tres blocs per facilitar l'alternança de classes teòriques i practiques, en acord a la metodologia.
Introducció
La Teoria de l’Art
Lectures de la Postmodernitat:
L’assignatura combina classes teòriques i practiques. A la introducció del marc teòric en les classe magistrals es segueixen tallers participatius, en que els alumnes aplicaran els conceptes y metodologies apresos a l’anàlisi y comentari d’obres d’art actuals.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classe Magistrals | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Visites a museus i centres artísitcs | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Tipus: Supervisades | |||
Treballs orals i escrits | 40 | 1,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
intervencions a classe | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura de textos | 40 | 1,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
A més la realització de dos treballs:
QUALIFICACIÖ
La qualificació final de l’assignatura serà la mitja ponderada de les tres probes, sempre i quan s’hagi obtingut un resultat de 5 o més en totes les probes.
L’estudiant rebrà̀ la qualificació́ de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació́.
RECUPERACIÓ
En el moment de realització́ de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà̀ l’alumnat (Moodle) del procediment i la data de revisió́ de les qualificacions.
Totes les proves, excepte la participació, son recuperables mitjançant la realització d'un treball. L'estructura i continguts d'aquest seràn informats a l'alumne durant el procés de revisió.
Totes les proves, excepte la participació, son recuperables mitjançant la realització d'un treball. L'estructura i continguts d'aquest seran informats a l'alumne durant el procés de revisió.
Per participar a la recuperació l’alumnat ha d’haver estat prèviament avaluat en un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total (AVALUACIÓ CONTINUADA) o bé lliurar totes les proves previstes (AVALUACIÓ ÚNICA).
(*) En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació́ significativa de la qualificació́ d’un acte d’avaluació, es qualificarà̀ amb 0 aquest acte d’avaluació́, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació́ final d’aquesta assignatura serà 0.
AVALUACIÓ ÚNICA
Els alumnes acollits a l’avaluació única hauran de presentar tres evidencies en les dates assenyalades al campus virtual a principis de curs:
- Realització d’un projecte de recerca (40%): l’estudiant haurà de proposar un projecte de recerca a principis de curs i desenvolupar-lo seguint les instruccions facilitades per el professor
- Realització d’una prova escrita (40%): L’estructura i data d’aquesta prova (entre el 8 i 19 de gener) es comunicarà a principis de cus a través del campus virtual
- Comentari crític d’una de les lectures obligatòries del curs (20%): La llista de lectures i data d’aquesta prova es comunicarà a principis de curs al campus virtual.
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o la professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i la data de revisió de les qualificacions.
RECUPERACIÓ DE L’AVALUACIÓ ÚNICA
Poden presentar-se a la recuperació els alumnes que hagin lliurat totes les evidencies i hagin obtingut una nota mitja no inferior a 3,5. La recuperació consistirà en la realització d’un examen presencial.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Particiació a les discusions dirigides | 20 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Prova escrita individual | 40 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 15 |
Realització i presentación d'un treball de recerca | 40 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
No s'utilitza programari específic.