Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500246 Filosofia | OT | 3 | 1 |
2500246 Filosofia | OT | 4 | 1 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
L'assignatura no té cap prerequisit.
Pot crear una màquina? Pot pensar, tenir emocions? La intel·ligència artificial és present en la nostra quotidianitat, en la ciència, en l’art, i malauradament també en la guerra. Quines preguntes i reflexions ens fem des de la filosofia? Necessitem lògiques alternatives per a la representació d’aquests nous coneixements? En aquest curs reflexionarem filosòficament sobre la intel·ligència artificial, sobre els límits ètics de la seva aplicació, i sobre les possibilitats de dissenyar una intel·ligència artificial general. Una nova societat on persones i agents d’intel·ligència artificial convivim creant comunitats amb normes i potencialitats completament diferents de les que hem viscut fins ara, necessita tota la intel·ligència de les humanitats per fer front als nous reptes. T’apuntes a crear aquests alfabets de futur?
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Pràctica colaborativa de Filosofia Aplicada | 40 | 1,6 | 2, 3, 5, 6 |
Taller de creativitat filosófica | 40 | 1,6 | 1, 3, 5, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
Estudi de les nocions bàsiques de IA i representació del coneixement | 30 | 1,2 | 1, 3, 4 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura de textos de Filosofia de la IA | 24 | 0,96 | 1, 2, 6 |
L'avaluació es planteja de dues formes:
Avaluació continuada: consistirà en activitats avaluatives setmanals de tres tipologies diferents, reflexions filosòfiques sobre estudis de casos, activitats d'aprenentatge basat en reptes (treballs en grup) i exercicis en un taller de creativitat filosòfica utilitzant la ciència-ficció, textos filosòfics i jocs de rol. Totes les activitats avaluatives tindràn el mateix valor, la nota final de l'alumne/a serà la mitjana de les 8 millors pràctiques en les que hagi participat. Per poder-se presentar a l'avaluació continuada, l'alumne/a haurà d'haver-se presentat com a mínim a 8 pràctiques. Les pràctiques no es podran recuperar. Si no s'arriba aquest mínim, l'alumne/a no haurà superat l'avaluació continuada i si compleix les condicions, haurà de presentar-se a la recuperació (veure l'apartat Recuperació)
Avaluació única: consistirà en el lliurament per escrit (amb un valor en la nota final del 25%) i la defensa oral (amb un valor en la nota final del 25%) de reflexions filosòfiques sobre estudis de casos, i d'una prova de síntesi (amb un valor en la nota final del 50%) de tota la matèria donada en el curs. Aquesta avalació tindrà lloc del 8 al 19 de gener de 2024 (l'alumnat que s'hi vulgui acollir haurà de comunicar-ho prèviament a travès d'un formulari, del 18 de setembre al 6 d'octubre de 2023.
Recuperació: per participar a la recuperació l’alumnat ha d’haver estat prèviament avaluat en un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total (avaluació continuada ) o bé lliurar totes les proves previstes (avaluació única). Per participar al procés de recuperació l’estudiant ha d'haver obtingut una qualificació mitjana final de 3,5. S’aplicarà el mateix sistema de recuperació que per l’avaluació continuada.
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, s'informarà l'alumnat (via Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 1/3 parts de les activitats d’avaluació.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir, i aquest acte d'avaluació no serà recuperable. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Definicions dels conceptes fonamentals. | 33% | 4 | 0,16 | 1, 4, 6 |
Practica collaborativa de Filosofia Aplicada | 33% | 4 | 0,16 | 1, 2, 5 |
Taller de creativitat filosòfica | 34% | 8 | 0,32 | 1, 2, 3, 5, 6 |
Cap programari