Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313816 Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura | OB | 0 | 2 |
Cap
El mòdul té com a objectiu capacitar l'alumnat en les tècniques de gestió, organització i dinamització de biblioteques escolars, a partir del coneixement del corpus teòric i l'anàlisi d'entorn.
El període de pràctiques consisteix en una estada de 100 hores en una biblioteca escolar d'un centre educatiu o en una secció infantil d'una biblioteca pública, treballant sota la guia d'un tutor. Paral·lelament a l'estada, l'alumne ha d'assistir a reunions i seminaris per posar en comú l'experiència de treball i reflexionar sobre diferents aspectes de la gestió de la unitat: identificació, anàlisi del context, organització dins el centre, adequació de l'espai i de la col·lecció, serveis presencials i serveis virtuals per als diferents tipus d'usuaris, activitats de promoció de la lectura, de la informació i de la biblioteca, mètodes de planificació i avaluació. Al campus virtual s'activaran fòrums i/o altres activitats perquè l'alumnat pugui compartir la seva experiència.
L'activitat formativa es desenvoluparà a partir de les següents dinàmiques:
• Estada i treball al centre
• Tutories individuals
• Seminaris de grup
• Exposicions orals i discussió de casos
La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Seminaris | 125 | 5 | 3, 4, 8, 9, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Estada al centre | 100 | 4 | 2, 3, 4, 8, 9, 10 |
L'avaluació del mòdul es realitzarà mitjançant les activitats indicades.
La nota final s'obté a partir de la mitjana ponderada de les activitats previstes. Per poder aplicar aquesta avaluació serà necessari obtenir com a mínim un 4 en totes les activitats realitzades durant el desenvolupament del mòdul i el treball final.
La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència a les sessions presencials i participació en els fòrums | 10% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 6, 8, 9, 10 |
Estada de pràctiques | 35 % | 0 | 0 | 2, 3, 4, 5, 7, 8 |
Treball de pràctiques | 55% | 0 | 0 | 2, 3, 4, 8, 9, 10 |
No s'utilitza cap programari específic.